[Freesco] Extra software installeren

Pagina: 1
Acties:

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Topicstarter
Hoe kan je onder Freesco extra software installeren? Heb bij een vriend ftp4all geinstalleerd met installpkg, maar da's echt bagger. Het werkt niet eens, en instellingen veranderen, pfff, euh hoe?
Ik wil dus graag iets anders kunnen installeren. Voornamelijk ook ssh, zodat ik vanaf thuis veilig kan klooien...
Kan ik ook gewoon slackware ed packages gebruiken?

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Gewoon configureren / compileren / installeren kan niet met Freesco :?

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Niet dat ik weet? Het is gemaakt om zo klein mogelijk te zijn.

• Zarc.oh

Zarc.oh

Topicstarter
Is er nog iemand die het wel zou weten?

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Op zaterdag 14 juli 2001 14:43 schreef Zarc.oh:
iets over SSH.
Instalpkg sshd

dan komt ie dus direct van de freesco site af (aangezien er geen URL opgegeven is). Via listpkg, kun je de omschrijving lezen. Er zijn twee SSH packages. Die eerste die zij noemen bevat een bug (staat er ook bij), daarom beter de openssh versie gebruiken.

Verder kun je zelf packages maken, maar dan moet je wel een linux omgeving (niet zijnde freesco) tot je beschikking hebben. Verder stikt het van de third party software sites voor FreeSCO. Je kunt daar dus beter eerst tussen kijken voor je wat anders gaat proberen. FreeSCO mist wat Linux dingetjes om het op 1 flop te kunnen houden. Daarom zul jemet standaard linux pakketjes sneller tegen problemen aanlopen (I know :( ).

Anyway, je had het ook over ftp4aall, of iets in die trant, die kun je ook voor FreeSCO krijgen. Zowel die als het SSH package bevallen ondergetekede goed.

Volstaat dit? ;)

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(