Vraag
Alle reacties
Dat hardboard kun je volgens mij beter onbehandeld laten.
Gipsplaat, eerst de schroefgaten en naden netjes wegwerken. En dan kun je er mee doen wat je wilt. Wel goed voorstrijken, gips zuigt enorm.
Geeft mooie afwerking, kan je nog nadenken of je fijne of groffe korrel wil.
Daarbij is de structuur ook fijn, als je haalt niet meteen je hand eraan open.
Mhh, niet goed gelezen, dacht dat het gipsplaten waren maar is mdf.
Volgens deze stucadoor kan spack spuiten niet op mdf http://www.destucadoor.nl...aagenantwoord.php#vraag17
Wellicht als je het voorstrijkt dat het dan pakt, maar dat zou je op 1 plaat wellicht kunnen proberen.
[ Voor 40% gewijzigd door Turismo op 13-01-2018 22:07 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
[ Voor 3% gewijzigd door Tremio op 13-01-2018 23:07 ]
[This space is for rent]
MDF werkt enorm en wat je er ook mee doet het gaat scheuren.
Misschien kan je erover heen gipsplaat schroeven en dat dan dichtsmeren samen met nadenband. Anders de MDF eraf en opnieuw bedekken met gipsplaat en dan zorgen dat je daar goed verband in brengt.
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Verwijderd
Als betimmering zat mensen. Masr die late het niet stucen/spacken.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:17:
Ga eerst eens achterhalen wat het nu precies is. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand mdf heeft gebruikt als betimmering namelijk.
PSN - M4uSzi // -
Verwijderd
De gipsplaten kan je afsmeren met uniflott en schilderen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hoeft het niet zo strak, zou ik de lijstjes verwijderen en een nieuwe plaat kopen waarmee je de hele zijkant afdekt. Je zult met opvullen en schuren altijd naden zien of ze komen op een later tijdstip wel weer terug. Dit kun je dan schilderen.
Gezien de gipsplaten van het plafon ook nog onbehandeld zijn, zou ik voor de eerste optie gaan. Je weet natuurlijk nooit wat je er achter vindt, maar meestal kun je het beter de eerste keer meteen goed doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 15-01-2018 16:33 ]
An 11 is a 10 that swallows
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De meest mooie oplossing is volgens een aantal vakmannen: stucplaten erop en dan laten (spack)spuiten of stucen.
Ik kijk even hoe en of ik dit wil laten doen.
Dank voor alle antwoorden.
[ Voor 7% gewijzigd door Tremio op 17-01-2018 10:29 ]