Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe videokaart hapert.

Pagina: 1
Acties:

• vero_q
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-01-2018
Mijn zoon heeft vandaag zijn videokaart laten vervangen. Hij had een msi GTX 960 4GB gaming. En nu een  KFA2 NVIDIA GeForce GTX1050 Ti OC.

Alleen hapert zijn spel nu bijv ets2.

Hoe kan dit. Volgens de winkel zou deze videokaart een stapje hoger zijn?
Ik ben geen computer expert dus niet teveel ingewikkelde woorden.

---
System Information
------------------
Time of this report: 1/1/2018, 18:06:17
Machine name: DESKTOP-CM35H02
Machine Id: {F7F3C0F5-335D-474E-9E0C-D56644243836}
Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 16299) (16299.rs3_release.170928-1534)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUS
System Model: All Series
BIOS: 2309
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4690 CPU @ 3.50GHz (4 CPUs), ~3.5GHz
Memory: 12288MB RAM
Available OS Memory: 12182MB RAM
Page File: 9640MB used, 7653MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
Miracast: Available, with HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DxDiag Version: 10.00.16299.0015 64bit Unicode

[Voor 104% gewijzigd door vero_q op 13-01-2018 21:02]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
4GB RAM is sowieso te weinig, zou mij niets verbazen als het constant vol zit met gamen.

Edit: Sowieso een vreemde keus die kaart aangezien ze ongeveer even snel zijn. Een echte upgrade is het sowieso niet. Nou is de 1050Ti wel iets sneller, maar dan hebben we het over 20% ofzo.

[Voor 61% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2018 20:31]

• vero_q
Maar als hij 20% sneller is waarom werkt hij nu dan slechter dan de gtx960....
Dank je wel voor je snelle reactie

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:47

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Ik zou niet weten in welk zicht dit een 'upgrade' zou moeten zijn. GTX 960 heeft (bijna) dezelfde specs als de GTX 1050TI.

(De GTX 1050(TI) is een low-range kaart van Nvidia, de 960 is vorige generatie (best wel) mid-range kaart. Je telt de cijfers niet ''op'' 1050TI is dus niet beter dan een 960 omdat het een hoger cijfer heeft.)

Trouwens 4GB RAM (Niet VRAM) is sowieso heel weinig.

[Voor 13% gewijzigd door iCore op 14-01-2018 06:51]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• PilatuS
  • Niet online
quote:
vero_q schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:33:
Maar als hij 20% sneller is waarom werkt hij nu dan slechter dan de gtx960....
Dank je wel voor je snelle reactie
4GB RAM is gewoon niet genoeg. Als het RAM geheugen vol zit krijg je problemen. Mijn advies: Breng die kaart terug, want dit is gewoon zonde van het geld en vrijwel nutteloos. Stop er 4GB RAM bij en kijk hoe de spellen dan draaien.

• vero_q
Icore...hoe zou ik dit dan kunnen oplossen met de computerzaak. Heb aardig wat geld hiervoor neergelegd maar niks mee opgeschoten zeggen jullie.

Pilatus...4gb ram extra kwa videokaart of moederbord haha ik ben een leek in deze zaken

• PilatuS
  • Niet online
4GB extra RAM geheugen. Dat gaat in het moederbord en staat los van de videokaart :)

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

quote:
vero_q schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:41:
Pilatus...4gb ram extra kwa videokaart of moederbord haha ik ben een leek in deze zaken
Moederbord. RAM = voor moderbord, VRAM = van Grafische kaart

• vero_q
Zouden ze deze kaart nog terugnemen dan? Ik heb hem bij hun gekocht en laten plaatsen. Dan zou de oude videokaart er in terug gaan en dan 8gb erin zetten?

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:55
Geld betalen om van een 960 naar 1050ti te gaan is eigenlijk gewoon geld weg gooien.

Je kunt het beste van 4GB naar 8GB gaan en eventueel een 1060 aanschaffen wanneer het budget toereikend is. Rare keuze van de winkel om aan te geven dat het een "upgrade" is.

[Voor 51% gewijzigd door Inverted_World op 13-01-2018 20:45]

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

quote:
vero_q schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:41:
Icore...hoe zou ik dit dan kunnen oplossen met de computerzaak.
Waar heb je de kaart gekocht? Ik zou de kaart terugbrengen indien dat mogelijk is.

• vero_q
Sorry heren. Ik heb de verkeerde info geplaatst zie ik nu hij heeft zijn pc laten upgraden vorig jaar.

---
System Information
------------------
Time of this report: 1/1/2018, 18:06:17
Machine name: DESKTOP-CM35H02
Machine Id: {F7F3C0F5-335D-474E-9E0C-D56644243836}
Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 16299) (16299.rs3_release.170928-1534)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUS
System Model: All Series
BIOS: 2309
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4690 CPU @ 3.50GHz (4 CPUs), ~3.5GHz
Memory: 12288MB RAM
Available OS Memory: 12182MB RAM
Page File: 9640MB used, 7653MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
Miracast: Available, with HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DxDiag Version: 10.00.16299.0015 64bit Unicode

• PilatuS
  • Niet online
Waar zit de kabel die naar het scherm gaat in ? In de videokaart of in het moederbord ?

Los daarvan is de gekochte videokaart zonde van het geld. Daar zou ik sowieso mee terug gaan.

• vero_q
Hij speelt met 2 schermen nu allebei aangesloten op de videokaart.

Ik heb hem gekocht bij de plaatselijke computerzaak. Computerwinkel.eu

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04:35
Jammer dat de desbetreffende winkel geen verstand van zaken heeft. Je hebt gewoon recht op terugbrengen van het product, zeker als het nog geen dag oud is.

2 schermen gaat die kaart nooit trekken, heb je wel wat zwaarders voor nodig!

Kaart omruilen, afhankelijk wat het budget is natuurlijk. Als de 1050ti het uiterste van het budget is dan zal een snellere kaart er niet inzitten. :) En zeker wat RAM erbij stoppen, 4GB is te karig tegenwoordig. :)

[Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 13-01-2018 20:54]

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

quote:
Vissa66 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:52:
Jammer dat de desbetreffende winkel geen verstand van zaken heeft. Je hebt gewoon recht op terugbrengen van het product, zeker als het nog geen dag oud is.

Kaart omruilen, afhankelijk wat het budget is natuurlijk. Als de 1050ti het uiterste van het budget is dan zal een snellere kaart er niet inzitten. :)
Als de 960 2 schermen kan (Ik heb er zelfs 3 en game er gewoon mee) dan kan de 1050TI dat ook prima aan.

Tevens, lees eerst het hele topic i.p.v. alleen startpost, de systeem info is ondertussen al gewijzigd ;)
quote:
vero_q schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:44:
Zouden ze deze kaart nog terugnemen dan? Ik heb hem bij hun gekocht en laten plaatsen. Dan zou de oude videokaart er in terug gaan en dan 8gb erin zetten?
Ik zou niet moeilijk doen en gewoon terug gaan naar de winkel, hun hebben iets geleverd wat niet goed werkt.

[Voor 28% gewijzigd door Brummetje op 13-01-2018 20:56]

• vero_q
Op de GTX 960 kon ik prima spelen met 3 schermen. En hij heeft nu een i5 met 8gb toch zie gegevens in eerder bericht.

Deze kaart is besteld voor ons en mag dan niet terug begrijp ik. Maar ga ze bellen dinsdag

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
quote:
Vissa66 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:52:

Kaart omruilen, afhankelijk wat het budget is natuurlijk. Als de 1050ti het uiterste van het budget is dan zal een snellere kaart er niet inzitten. :) En zeker wat RAM erbij stoppen, 4GB is te karig tegenwoordig. :)
Zelfs de meest matige onboard chips kunnen 2+ schermen aan. Het is onhandig om dit soort dingen te roepen, want iemand die er geen verstand van heeft kan je zomaar gaan geloven. Ik draaide al dual screens sinds de Nvidia 6600GT in 2004. :')

@TS

Driver even opnieuw installeren hier: http://www.nvidia.cn/Download/index.aspx

En tevens wanneer mogelijk videokaart terug brengen, het is nauwelijks een upgrade en het geld niet waard. Ik zou kijken of een 1060 binnen budget past.

[Voor 13% gewijzigd door Inverted_World op 13-01-2018 21:05]

• vero_q
Artikelen die speciaal besteld zijn kunnen niet teruggenomen worden.

Dit staat op hun website. Hun hebben maar een klein assortiment en bestellen dus veel.
Ik ben dus helaas de pineut denk ik. Ik kan zelf niks plaatsen of vervangen

En het geheugen is 8GB dus waarom werkt deze dan slechter dan de GTX960

[Voor 13% gewijzigd door vero_q op 13-01-2018 21:25]

• vero_q
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:48:
Waar zit de kabel die naar het scherm gaat in ? In de videokaart of in het moederbord ?

Los daarvan is de gekochte videokaart zonde van het geld. Daar zou ik sowieso mee terug gaan.
In de videokaart.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
quote:
vero_q schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:07:
Artikelen die speciaal besteld zijn kunnen niet teruggenomen worden.

Dit staat op hun website. Hun hebben maar een klein assortiment en bestellen dus veel.
Ik ben dus helaas de pineut denk ik. Ik kan zelf niks plaatsen of vervangen
Als je het in de winkel hebt gekocht, mag je de videokaart dan inderdaad niet terugbrengen. Webwinkels moeten 14 dagen bedenktijd geven, fysieke winkels hoeven dit niet en mogen (zover ik het weet) vrij ver gaan in hun eigen voorwaarden hanteren.

Ik neem aan dat je de videokaart nooit gekocht zou hebben als je wist dat deze nauwelijks sneller is. Wat ik dus zou doen, is terug gaan naar de winkel en vragen om coulance, omdat ze je een nauwelijks snellere kaart hebben verkocht. Misschien helpt het als je dit topic laat lezen en even de GPU chart van tomshardware meeneemt. (http://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html) Daarin kun je zien dat de GTX960 en de GTX1050TI in dezelfde tier worden ingedeeld, wat dus betekent dat ze redelijk vergelijkbaar zijn. Voor de volgende keer: doe ook zelf onderzoek, dan weet je of het advies klopt of niet... Helaas heb ik een aantal keren meegemaakt dat de verkoper echt niet weet wat hij verkoopt. (was overigens bij de MM)

Ik hoop voor je dat ze de videokaart terug willen nemen. Zorg er in ieder geval voor dat je hiervan leert en doe voortaan zelf al een beetje vooronderzoek.

• vero_q
quote:
hoi1234 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:45:
[...]

Als je het in de winkel hebt gekocht, mag je de videokaart dan inderdaad niet terugbrengen. Webwinkels moeten 14 dagen bedenktijd geven, fysieke winkels hoeven dit niet en mogen (zover ik het weet) vrij ver gaan in hun eigen voorwaarden hanteren.

Ik neem aan dat je de videokaart nooit gekocht zou hebben als je wist dat deze nauwelijks sneller is. Wat ik dus zou doen, is terug gaan naar de winkel en vragen om coulance, omdat ze je een nauwelijks snellere kaart hebben verkocht. Misschien helpt het als je dit topic laat lezen en even de GPU chart van tomshardware meeneemt. (http://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html) Daarin kun je zien dat de GTX960 en de GTX1050TI in dezelfde tier worden ingedeeld, wat dus betekent dat ze redelijk vergelijkbaar zijn. Voor de volgende keer: doe ook zelf onderzoek, dan weet je of het advies klopt of niet... Helaas heb ik een aantal keren meegemaakt dat de verkoper echt niet weet wat hij verkoopt. (was overigens bij de MM)

Ik hoop voor je dat ze de videokaart terug willen nemen. Zorg er in ieder geval voor dat je hiervan leert en doe voortaan zelf al een beetje vooronderzoek.
Je hebt helemaal gelijk omdat wij geen bekende zijn met welke videokaart het beste is binnen ons budget hebben wij hun om advies gevraagd en zijn daar mee akkoord gegaan vanuit vertrouwen. Helaas verkeerde keus. We hebben €189 voor de kaart betaald plus €90 om alles over te zetten in een nieuwe kast. Ik hoop dat ze iets willen en kunnen regelen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:52

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

quote:
iCore schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:37:
(De GTX 1050(TI) is een low-range kaart van Nvidia, de 960 is vorige generatie een mid-range kaart. Je telt de cijfers niet ''op'' 1050TI is dus niet beter dan een 960 omdat het een hoger cijfer heeft.)
De GTX960 een midrange kaart noemen vind ik al wat ver gaan :+. Toen hij uitkwam was de GTX970 al redelijk midrange. Toen hij uitkwam liep hij al achter de feiten aan en was het een low-midrange kaart.

Verder eens dat het nauwelijks een upgrade is. Voor een werkelijke upgrade had je een RX 4/570, RX 4/580, GTX 1060 6GB etc moeten kopen. Stukje duurder maar een heel stuk sneller.

Battle.net tag

• vero_q
quote:
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:07:
[...]

De GTX960 een midrange kaart noemen vind ik al wat ver gaan :+. Toen hij uitkwam was de GTX970 al redelijk midrange. Toen hij uitkwam liep hij al achter de feiten aan en was het een low-midrange kaart.

Verder eens dat het nauwelijks een upgrade is. Voor een werkelijke upgrade had je een RX 4/570, RX 4/580, GTX 1060 6GB etc moeten kopen. Stukje duurder maar een heel stuk sneller.
Helaas zat al zijn geld in deze kaart dus afwachten wat de winkel gaat doen. Als ze hem niet terug nemen hebben we heel veel pech

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:56
Draait de pc wel op de videokaart, staat toevallig de on-board video niet aan door het overzetten van die andere kaart. Een GTX1050 Ti OC moet namelijk makkelijk draaien op bijna full setting met een schaling van 200. Heb zelf altijd met een GTX950 en 4GB ram gespeeld, en nooit problemen met haperen gehad behalve in grote steden als Stockholm en Barcalona. Het enige wat ik kan bedenken is dat je een HD hebt die wat traag is, dat kan ook haperingen veroorzaken. Heeft je zoon veel mods aan staan, zet dan eerst alle mods eens uit en kijk hoe het dan loopt.

[Voor 9% gewijzigd door Barfman op 14-01-2018 00:32]

System | Racing is in my Blood

• vero_q
quote:
Barfman schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:31:
Draait de pc wel op de videokaart, staat toevallig de on-board video niet aan door het overzetten van die andere kaart. Een GTX1050 Ti OC moet namelijk makkelijk draaien op bijna full setting met een schaling van 200. Heb zelf altijd met een GTX950 en 4GB ram gespeeld, en nooit problemen met haperen gehad behalve in grote steden als Stockholm en Barcalona. Het enige wat ik kan bedenken is dat je een HD hebt die wat traag is, dat kan ook haperingen veroorzaken. Heeft je zoon veel mods aan staan, zet dan eerst alle mods eens uit en kijk hoe het dan loopt.
Voor jullie mischien een hele stomme vraag maar hoe weet ik of de pc op de videokaart draait 😳

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:56
start/instellingen/systeem/beeldscherm/eigenschappen beelschermadapter

System | Racing is in my Blood

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

quote:
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:07:
[...]

Ik heb het wel over de 4GB versie. (Dan verschilt het amper qua specs)

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

quote:
iCore schreef op zondag 14 januari 2018 @ 06:53:
[...]

Ik heb het wel over de 4GB versie. (Dan verschilt het amper qua specs)
De GTX960 4GB is net zo traag als de GTX 960 2GB. Op 2 spellen na heb je geen barst aan die extra 2GB geheugen. De GTX 970 is met maar 3.5GB geheugen een heel stuk sneller.

Geheugen zegt niks over de snelheid van een kaart over het algemeen. Er zijn natuurlijk grensgevallen, de GTX 1060 3GB zou ik nooit iemand aanraden; die zal redelijk snel tegen een geheugenlimiet aanlopen ondanks dat hij maar iets trager is dan de de GTX 1060 6GB (die ik wel mensen zou aanraden omdat deze toekomstbestendiger is).

Battle.net tag

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

quote:
Als je deze discussie wilt voeren, stuur dan even een bericht... best wel offtopic namelijk.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Beste @vero_q
De 1050 ruilen voor een 1060 6gb. wanneer is de videokaart geleverd ?

Go Heavy; Squat One Week, Deadlift Next Week !

• vero_q
quote:
Hackus schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:20:
Beste @vero_q
De 1050 ruilen voor een 1060 6gb. wanneer is de videokaart geleverd ?
De winkel heeft voor ons de videokaart besteld omdat hun weinig op vooraad. Dat was donderdag en zaterdag (gisteren) hebben.we de pc opgehaald

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 00:38
Las dat je de videokaart op hun advies heb besteld/laten plaatsen?
Slecht advies geleverd, misschien kan je ergens wat benchmarks vandaan halen, en daarmee langs de winkel...beetje goed onderbouwd aan beginnen.

• vero_q
Klopt de 1060 was voor mijn zoon te duur. Hun beveelde toen deze aan. Maar het is zonde van het geld als de kaart niet veel vooruitgang opleverd. Zelfs op de laagste kwaliteit hapert het in ets2

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:08
1. We weten niet hoe de vraagstelling is geweest richting de winkel, dus we kunnen niet direct van slecht advies/service spreken. Misschien ging de TS naar de shop met de vraag: welke verbetering kan ik kopen voor bedrag X?
2. Draai het spel nu (veel) slechter met de 1050ti dan met de 960? Dan zit er iets niet goed in de software (of hardware).
3. Wat heeft de shop allemaal gedaan voor die 90 euro installatiekosten? Het plaatsen kan nooit meer dan 10 euro kosten dus dan hebben ze ook nog voor 80 euro de software geupdate en benchmarks/tests gedraaid?
edit: alles overzetten in een nieuwe kast is natuurlijk wat meer werk, overheen gelezen.

[Voor 63% gewijzigd door mitsumark op 14-01-2018 17:03]

• vero_q
quote:
mitsumark schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:55:
1. We weten niet hoe de vraagstelling is geweest richting de winkel, dus we kunnen niet direct van slecht advies/service spreken. Misschien ging de TS naar de shop met de vraag: welke verbetering kan ik kopen voor bedrag X?
2. Draai het spel nu slechter met de 1050ti dan met de 960? Dan zit er iets niet goed in de software (of hardware).
3. Wat heeft de shop allemaal gedaan voor die 90 euro installatiekosten? Het plaatsen kan nooit meer dan 10 euro kosten dus dan hebben ze ook nog voor 80 euro de software geupdate en benchmarks/tests gedraaid?
1. Mijn zoon wilt ook graag kunnen streamen met de gtx 960 ging dit niet vloeiend. Onze vraagstelling was met welke kaart kan dit wel. Wij kwamen met de msi 1050 maar die was niet leverbaar dus bestelde ze deze...want volgens hun een prima kaart waar je meer mee kan als de gtx960.

2. Ets2 is zeker kwa kwaliteit nu slechter hun hebben in de winkels alles geupdate kwa software.

3. Het koste €60 om de nieuwe kaart te laten plaatsen en €30 extra omdat we alles in een door ons zelf gekochte nieuwe kast wilden.

• BiBi
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 25-05 20:00
Wat is er gebeurd met die 960 GTX? Die kun je nog prima verkopen als ik zo kijk in vraag en aanbod.

Ik zou niet zoveel vertrouwen op de kundigheid van deze winkel. Je kan best streamen met een GTX 960. Of dat wel of niet lukt heeft meer te maken met het netwerk.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

quote:
vero_q schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:59:
[...]

1. Mijn zoon wilt ook graag kunnen streamen met de gtx 960 ging dit niet vloeiend. Onze vraagstelling was met welke kaart kan dit wel. Wij kwamen met de msi 1050 maar die was niet leverbaar dus bestelde ze deze...want volgens hun een prima kaart waar je meer mee kan als de gtx960.

2. Ets2 is zeker kwa kwaliteit nu slechter hun hebben in de winkels alles geupdate kwa software.

3. Het koste €60 om de nieuwe kaart te laten plaatsen en €30 extra omdat we alles in een door ons zelf gekochte nieuwe kast wilden.
Een regeltje wat je kan toepassen uit de losse mouw. Het tweede cijfer bij een videokaart is het meest significant. Vaak is het zo dat als je een nieuwe generatie kaarten uitkomt dat de oude kaart net zo snel is als de nieuwe kaart -1 voor het tweede cijfer. In dit geval de GTX 680 ~ GTX 770 ~ GTX 960 ~ GTX 1050 (Ti).
Wat mij verbaast is dat de winkel al aangaf dat de GTX 1050 al beter was, dat is gewoon zeer slecht advies (en onzin).

Zie ook de volgende review (dit is natuurlijk al een overclockte kaart, dus indien de GTX 960 van jouw zoon een overclock heeft dan is het verschil nog kleiner):
https://www.techpowerup.c...1050_Ti_G1_Gaming/29.html

Je maakt mij nu heel benieuwd naar de naam van die winkel :+.

Battle.net tag

• vero_q
quote:
BiBi schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:25:
Wat is er gebeurd met die 960 GTX? Die kun je nog prima verkopen als ik zo kijk in vraag en aanbod.

Ik zou niet zoveel vertrouwen op de kundigheid van deze winkel. Je kan best streamen met een GTX 960. Of dat wel of niet lukt heeft meer te maken met het netwerk.
De 960 hebben we hier nog liggen. Het liefst wilt hij die nu terug erin. En dan sparen. Ik hoop dat de winkel bereid is in ieder geval het geld van de videokaart terug te geven en anders hoop ik die te verkopen. Zowieso leid mijn zoon een aardig verlies in dit geval

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Heb je al geprobeerd alle grafische drivers te deinstalleren met Display Driver Uninstaller in veilige modus.
Daarna installeer je de nieuwste Nvidia driver opnieuw.

De 1050 Ti is niet echt een upgrade tov een GTX 960 maar je zou geen performance verlies moeten hebben.

📈 Voordeligste manier van indexbeleggen in aandelen 💸

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
Sowieso raar dat je zoon nu nog geen eens op low settings kan spelen. Zelfs de desktop van mijn ouders kan beter. (zit een hd6750 in) Denk dan ook dat het probleem dat je nu hebt nog geen eens ligt aan de zeer beperkte upgrade, maar aan software of je speelt stiekem gewoon op de integrated graphics. Neemt natuurlijk niet weg, dat je moet proberen om deze kaart terug te brengen.

[Voor 21% gewijzigd door hoi1234 op 14-01-2018 21:10]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
JohanNL schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:06:
Heb je al geprobeerd alle grafische drivers te deinstalleren met Display Driver Uninstaller in veilige modus.
Daarna installeer je de nieuwste Nvidia driver opnieuw.

De 1050 Ti is niet echt een upgrade tov een GTX 960 maar je zou geen performance verlies moeten hebben.
Je mag aannemen dat de winkel dat heeft gedaan. Ze hebben de kaart daar geïnstalleerd zoals ik lees

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:23:
[...]

Je mag aannemen dat de winkel dat heeft gedaan. Ze hebben de kaart daar geïnstalleerd zoals ik lees
Ik heb het vermoeden dat het ze alleen de boel ingebouwd hebben en verder niets gedaan hebben qua testen of drivers.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010

SomerenV

It's something!

@vero_q Ik weet niet hoe oud je zoon is maar is het geen idee om hem een een Tweakers account aan te laten maken? Dat werkt met advies geven en problemen oplossen vaak wat handiger dan wanneer er een tussenpersoon tussen zit.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• vero_q
De winkel heeft alles up to date gemaakt en de drivers geinstaleerd. Uiteraard heb ik dit zelf ook extra gedaan via nvidia pagina.

• PilatuS
  • Niet online
quote:
vero_q schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:49:
De winkel heeft alles up to date gemaakt en de drivers geinstaleerd. Uiteraard heb ik dit zelf ook extra gedaan via nvidia pagina.
Draai eens wat testen. Kijk eens wat de 3DMark score is bijvoorbeeld of wat andere spellen doen. De vraag is wat er nou precies aan de hand is. Mogelijk staan bijvoorbeeld de settings van het spel dat slecht loopt veel hoger dan eerst.

• vero_q
quote:
PilatuS schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Draai eens wat testen. Kijk eens wat de 3DMark score is bijvoorbeeld of wat andere spellen doen. De vraag is wat er nou precies aan de hand is. Mogelijk staan bijvoorbeeld de settings van het spel dat slecht loopt veel hoger dan eerst.
Het probleem is dat ik een complete oen ben op dit gebied. Sorry dat ik jullie daarmee "lastig" val. Maar 3DMark score hoe doe ik dat ?
De settings stonden bij de 960 op high en ging goed. Nu op low al kleine hapertjes.

• PilatuS
  • Niet online
3DMark is een benchmark programma. Daarmee kan je zien of een PC de prestaties haalt die het hoort te halen. Dit programma kan je gratis downloaden en daarmee de PC testen. Daarna leg je de score die er uit komt naast de score die de videokaart hoort te halen. Dan weet je of de PC ondermaats presteert.

Het kan ook geen kwaad om eens met een programma als HWMonitor te kijken wat de max temps van de CPU en GPU zijn na het spelen. Dit programma laat de maximale waarde's bij waardoor je dus even het spel kan draaien en daarna kan kijken wat de waarde's zijn geweest. Mogelijk word bijvoorbeeld de CPU te heet waardoor deze zich terug klokt en zijn de prestaties daarom laag. Post eens een screenshot van alles waarde's na het draaien van het spel.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
vero_q schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:49:
Dus er zijn 2 keer drivers geïnstalleerd? Dit zou ook nog een bron van ellende kunnen betekenen.

• vero_q
De ellende was daarvoor al. Ik heb in dit gesprek een link gekregen en daar heb ik de drivers opnieuw geinstaleerd. Meer heb ik niet gedaan

• PilatuS
  • Niet online
quote:
sypie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:07:
[...]

Dus er zijn 2 keer drivers geïnstalleerd? Dit zou ook nog een bron van ellende kunnen betekenen.
Dat zou toch geen probleem moeten zijn ? Als ik de Nvidia drivers update installeer ik ze er gewoon overheen. Sinds de laatste Windows herinstallatie heb ik de Nvidia drivers op die manier al 6x geinstalleerd.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Als het maar een update is en niet ook nog een andere soort driver er bij die "iets" met die videokaart wil doen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Het blijft beide Nvidia, dus qua update zal het weinig schelen. GTX 960 tov GTX 1050 beide 4gb is te verwaarlozen en geen update waardig. Onbegrijpelijk dat een shop dit aanbeveelt

• NLMaca
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18:28
quote:
vero_q schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Neem morgen/dinsdag contact op met die winkel en leg het probleem voor. Je hebt 60 euro betaald voor plaatsen van een nieuwe GPU, dan moeten ze er ook voor zorgen dat het werkt (dus niet dat je bijv op de iGPU zit te werken ipv de 1050), anders kun je de installatie zelf wel doen. Je betaald voor een expertise. Als je dan niet krijgt waar je voor betaald, mag je gewoon terug gaan.

Tevens het advies van een 1050 t.o.v een 960. Maar, dat is al enkele malen opgegeven. Probeer het eerst door de winkel op te laten lossen en dat je een fout advies hebt gekregen en wat de mogelijkheden zijn (upgraden met coulance naar een 1060 (als die nog te krijgen zijn) of geld terug voor de kaart, voordat je zelf allerlei toeren uit gaat halen

• vero_q
quote:
NLMaca schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Neem morgen/dinsdag contact op met die winkel en leg het probleem voor. Je hebt 60 euro betaald voor plaatsen van een nieuwe GPU, dan moeten ze er ook voor zorgen dat het werkt (dus niet dat je bijv op de iGPU zit te werken ipv de 1050), anders kun je de installatie zelf wel doen. Je betaald voor een expertise. Als je dan niet krijgt waar je voor betaald, mag je gewoon terug gaan.

Tevens het advies van een 1050 t.o.v een 960. Maar, dat is al enkele malen opgegeven. Probeer het eerst door de winkel op te laten lossen en dat je een fout advies hebt gekregen en wat de mogelijkheden zijn (upgraden met coulance naar een 1060 (als die nog te krijgen zijn) of geld terug voor de kaart, voordat je zelf allerlei toeren uit gaat halen
Dat ik ga ook doen. Ik zal jullie morgen laten weten wat de winkel heeft gezegd. Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe

• vero_q
Vandaag reactie gehad van de winkel en mag de pc terug brengen. Ze zullen dan de 960 terug plaatsen en we krijgen het geld terug van de nieuwe kaart. Geadviseerd word om door te sparen voor de gtx 1070.

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:30

Stronkie

Where wind is Trouble

Top.. Fijn dat er nog winkel zijn met klantenservice.. Ben blij voor jullie

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Wellicht buiten de videokaart om, maar ik zie dat er 12 GB geheugen in zit. Is dit wel een dual channel setup? Als dit niet zo is is hier ook nog een beetje winst te behalen (afhankelijk van de gebruikte games/programma's).

Mijn verwachting is dat er 1x4 en 1x8 GB in zit, zou zonde zijn.

• vero_q
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:32:
Wellicht buiten de videokaart om, maar ik zie dat er 12 GB geheugen in zit. Is dit wel een dual channel setup? Als dit niet zo is is hier ook nog een beetje winst te behalen (afhankelijk van de gebruikte games/programma's).

Mijn verwachting is dat er 1x4 en 1x8 GB in zit, zou zonde zijn.
Hoe kom ik daar achter? En welke kaart zouden jullie adviseren. De 1060 of 1070.
De 1060 gtx ligt wat sneller in handbereik kwa budget maar hij wilt wel echt een upgrade

[Voor 14% gewijzigd door vero_q op 17-01-2018 09:30]

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Met CPU-Z bijvoorbeeld, dan krijg je zoiets. Op de plek waar nu single staat kan dan ook dual staan, dat zou goed zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 17-01-2018 09:37]

• vero_q
de afbeelding krijg ik niet gedaan dus dan even als tekst.

hij staat zoals je zit op single. kan je zoiets zelf aanpassen of laten doen?

Chipset
-------------------------------------------------------------------------

Northbridge Intel Haswell rev. 06
Southbridge Intel B85 rev. C2
Graphic Interface PCI-Express
PCI-E Link Width x16
PCI-E Max Link Width x16
Memory Type DDR3
Memory Size 12 GBytes
Channels Single
Memory Frequency 799.0 MHz (1:6)
CAS# latency (CL) 11.0
RAS# to CAS# delay (tRCD) 11
RAS# Precharge (tRP) 11
Cycle Time (tRAS) 28
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 208
Command Rate (CR) 2T
Uncore Frequency 1597.9 MHz
Host Bridge 0x0C00

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:33
quote:
vero_q schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:19:
[...]

Hoe kom ik daar achter? En welke kaart zouden jullie adviseren. De 1060 of 1070.
De 1060 gtx ligt wat sneller in handbereik kwa budget maar hij wilt wel echt een upgrade
Persoonlijk zou ik voor een 1060 6GB gaan, mooie upgrade, 1070 is imo overkill met de game die die nu speelt, tenzij hij van plan is om op 2K GTA V op ultra settings wilt gaan spelen :P

Benchmark van de 960 vs 1060

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Zanamama
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 10-02 14:26
quote:
vero_q schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:11:
[...]

Helaas zat al zijn geld in deze kaart dus afwachten wat de winkel gaat doen. Als ze hem niet terug nemen hebben we heel veel pech
Ik kon even niet vinden wat die winkel met je oude kaart heeft gedaan? Mocht je deze nog zelf hebben en de nieuwe 1050Ti niet meer kan omruilen in de winkel. Zou ik misschien zelfs de oude kaart terugstoppen en dan de 1050Ti in de verkoop doen.

Ik raad aan 1 van de aanbevolen computerzaken hier op tweakers gewoon te gebruiken.
Zelf met informatique en Azerty zeer goede ervaringen ook op het gebied van terugleveren.

Ik had pagina 3 even gemist dus bovenstaande niet meer van toepassing. Fijn dat ze in iedergeval het geheel terugnamen!!

[Voor 8% gewijzigd door Zanamama op 17-01-2018 18:19]

• vero_q
Even terug lezen @Zanamama hihi. Ze hebben de 960 terug geplaats en het geld van de nieuwe kaart terug gestort. Ik ga zeker eens kijken op die websites

• Zanamama
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 10-02 14:26
quote:
vero_q schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:20:
Even terug lezen @Zanamama hihi. Ze hebben de 960 terug geplaats en het geld van de nieuwe kaart terug gestort. Ik ga zeker eens kijken op die websites
Ja, excuus zag het gelijk toen de post geplaatst werd. Vandaar de edit :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Nu sparen voor een GTX1060 6gb, die is voor de meeste voldoende en een leuke update van je GTX 960 4gb

• KoningBob
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-05 11:43
nvm

[Voor 90% gewijzigd door KoningBob op 18-01-2018 15:31]

• vero_q
@KoningBob wat bedoel je

• KoningBob
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-05 11:43
quote:
Ik vroeg mij af of alle drivers wel (correct) waren geïnstalleerd, maar had even niet gelezen dat de videokaart al terug was gebracht en had mijn post ge-edit.

Kan sowieso nooit kwaad om drivers te updaten overigens :)

Succes nog met de PC!

• vero_q
Zou ik trouwens hier iemand kunnen vinden die ons kan helpen de videokaart te plaatsen terzijnertijd. Is daar een topic of onderwerp voor hier op het forum

• Gertjuhjan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:57

Gertjuhjan

Software Engineer

quote:
vero_q schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:45:
Zou ik trouwens hier iemand kunnen vinden die ons kan helpen de videokaart te plaatsen terzijnertijd. Is daar een topic of onderwerp voor hier op het forum
Daar zijn op youtube heel veel video's over te vinden Bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=F1WzTiGdNU0

En er zijn hier ook genoeg mensen die hier mee willen helpen (En anders het goedkoper willen doen dan 90 euro)

Xbox: Gulpener88

• PilatuS
  • Niet online
quote:
vero_q schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:45:
Je kan ook even op YouTube kijken hoe het moet. Het lijkt misschien moeilijk, maar het stelt echt niets voor. Voedingskabels er uit. 1 of 2 schroefjes losmaken. Clipje op het moederbord op open zetten. Kaart er uit halen en nieuwe kaart er in. Weer vastschroeven en voedingskabels er in.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:40
quote:
PilatuS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:58:
[...]

Je kan ook even op YouTube kijken hoe het moet. Het lijkt misschien moeilijk, maar het stelt echt niets voor. Voedingskabels er uit. 1 of 2 schroefjes losmaken. Clipje op het moederbord op open zetten. Kaart er uit halen en nieuwe kaart er in. Weer vastschroeven en voedingskabels er in.
En dan wel eerst de stroom eraf :)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:05

MsG

Forumzwerver

Gebruik je trouwens de kale ETS2 of gebruik je allemaal mods? Diverse mods kunnen de hardware redelijk lam leggen, ook al lijkt het een wat simpel spelletje. Overigens gaat haperingen wel heel ver. Hier duikt hij met een i7 2600k en een GTX 970 geregeld onder de 60 FPS (wel met ProMods als mod) maar haperen ook weer niet.

Hoe heeft hij zijn spel geconfigureerd? Soms kan je in een spel met 1 klik een optie aanzetten die veel te zwaar is voor wat het visueel brengt, terwijl als je die uit zou zetten het spel een stuk beter draait.

Post anders eens een Speccy screenshot met alle onderdelen in je PC. Die system info die je kopiëert mist een aanzienlijk deel van de componenten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 07:45
Zoek de specificaties van je moederbord eens op en doe een BIOS update.

Ik heb een 2tal jaar geleden een gelijkaardig probleem gehad met de upgrade van een 970 naar een 980Ti. De performance was zelfs gehalveerd.

• vero_q
Nou lijk ik vast heel "dom" maar hoe doe je dit alles.....😳
Specs maken. Bedoel je dxdiag.
En bios update?

[Voor 26% gewijzigd door vero_q op 20-01-2018 10:40]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True