Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:45
Mijn vraag / situatie

Hoe kan ik de ps4 op hogere bitrate laten streamen?
Als ik bij een maat van mij met 20MB upload zit, gaat de teller niet hoger dan 5MBs ipv 20MBs.

Relevante software en hardware die ik gebruik

ps4 pro
5.03 firmware

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb lopen googlen, maar kom echter geen concreet antwoord tegen.

ik ben ten einde raad en zou graag wat opheldering kunnen gebruiken over dit topic

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

[ Voor 48% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 13-01-2018 20:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42
Joeri.Bijlsma schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:59:
Mijn vraag / situatie

Hoe kan ik de ps4 op hogere bitrate laten streamen?
Als ik bij een maat van mij met 20MB upload zit, gaat de teller niet hoger dan 5MBs ipv 20MBs.

Relevante software en hardware die ik gebruik

ps4 pro
5.03 firmware

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb lopen googlen, maar kom echter geen concreet antwoord tegen.

ik ben ten einde raad en zou graag wat opheldering kunnen gebruiken over dit topic

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Hebben we het hier over 20MByte of Mbit!

Dat is een wezelijk verschil namelijk.

Verder is niet duidelijk wat je gebruikt om te streamen en hoe je verbonden bent.
Zit je aan een kabel of via WIFI?

Graag meer info aanleveren voordat wij je kunnen helpen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Wylana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Hebben we het hier over 20MByte of Mbit!

Dat is een wezelijk verschil namelijk.

Verder is niet duidelijk wat je gebruikt om te streamen en hoe je verbonden bent.
Zit je aan een kabel of via WIFI?

Graag meer info aanleveren voordat wij je kunnen helpen.
lijkt me logisch dat ik gewoon 20MB bedoel.. zoals iedereen dit zegt.
PS4 zit aan een kabel vast.

[ Voor 3% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 15-01-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:53:
[...]

lijkt me logisch dat ik 20MB bedoel..
PS4 zit aan een kabel vast.
Ik noem dat niet logisch omdat het niet vermeld is.

En de kabel ? Cat 5, 5e, 6?
Wat is de snelheid die de PS4 aangeeft?

Als dat namelijk 100Mbit! is, dan kom je idd niet verder dan de 5 a 6MB die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Wylana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Ik noem dat niet logisch omdat het niet vermeld is.

En de kabel ? Cat 5, 5e, 6?
Wat is de snelheid die de PS4 aangeeft?

Als dat namelijk 100Mbit! is, dan kom je idd niet verder dan de 5 a 6MB die jij noemt.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor cat het is, gewoon een internet kabel :P
Op de PC kan hij wel gewoon 200mb down en 20 mb up geven, dus dat zal wel goed zitten

De snelheid van de ps4 varieert, aangezien hij variabelen neemt, maar hoger dan 6MB upload komt hij niet.
Wel 150mb download, die dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Dan zou ik adviseren om te kijken naar je netwerkpoorten of die open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Wylana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:07:
Dan zou ik adviseren om te kijken naar je netwerkpoorten of die open staan
alles staat open, ik vermoed dat de ps4 gewoon niet meer kan gebruiken dan 6~ mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Beste wat je kan doen om dat te bevestigen is kijken naar de snelheid die de PS4 aangeeft.
Als die 100Mbit aangeeft, dan weet je dat het dus komt omdat de kabel niet goed is.

Als die wel 1000Mbit aangeeft dan heeft het een andere oorzaak.

En ja...de PS4 kan 1000Mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Wylana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:12:
Beste wat je kan doen om dat te bevestigen is kijken naar de snelheid die de PS4 aangeeft.
Als die 100Mbit aangeeft, dan weet je dat het dus komt omdat de kabel niet goed is.

Als die wel 1000Mbit aangeeft dan heeft het een andere oorzaak.

En ja...de PS4 kan 1000Mbit aan.
Ik gebruik de kabel die ook in de Pc zit (kabel eruit, in de ps4 gedaan) en die kan gewoon 200mb down en 20mb up geven, waarom zou dit anders zijn op de ps4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Ik gebruik de kabel die ook in de Pc zit (kabel eruit, in de ps4 gedaan) en die kan gewoon 200mb down en 20mb up geven, waarom zou dit anders zijn op de ps4?
Geen idee, maar het kan zijn dat de PS4 toch om wat voor redenen naar 100Mbit switched. Omdat uit te sluiten zal je dus moeten kijken wat de PS4 aangeeft.

Als je dit niet wilt doen...prima....maar dan zal je niet veel verdere hulp hoeven te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Wylana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Geen idee, maar het kan zijn dat de PS4 toch om wat voor redenen naar 100Mbit switched. Omdat uit te sluiten zal je dus moeten kijken wat de PS4 aangeeft.

Als je dit niet wilt doen...prima....maar dan zal je niet veel verdere hulp hoeven te verwachten.
dat ding geeft aan 6MB, als dit Mbit is dan zal het zo zijn, als dit Mbyte is ook, dat ding geeft mij niet meer info -,- jij hebt duidelijk geen ps4, dus je weet niet waar je over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Joeri.Bijlsma schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:15:
jij hebt duidelijk geen ps4, dus je weet niet waar je over praat.
Het apparaat is hier irrelevant. De algemene kennis echter niet.

Maar goed, je schept met elk van je reacties meer en meer onduidelijkheid over je snelheid.

Je gaf eerder aan dat het om een 200/20 connectie gaat; dat duid op Ziggo. Het gaat daarbij om Mb/s (Megabits) en niet MB/s (MegaBytes). Daartussen zit een factor 8 verschil. Je uploadsnelheid is waarschijnlijk 'maar' 2.5MB per seconde.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
D4NG3R schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Het apparaat is hier irrelevant. De algemene kennis echter niet.

Maar goed, je schept met elk van je reacties meer en meer onduidelijkheid over je snelheid.

Je gaf eerder aan dat het om een 200/20 connectie gaat; dat duid op Ziggo. Het gaat daarbij om Mb/s (Megabits) en niet MB/s (MegaBytes). Daartussen zit een factor 8 verschil. Je uploadsnelheid is waarschijnlijk 'maar' 2.5MB per seconde.
https://ziggobeta.speedte...3c-11e7-9379-5b1d8e2dc43c

veel duidelijker kan ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

19.9Mb/s, deel dat getal door 8 om het aantal MB's wat je per seconde kan uploaden te krijgen. ;)

Op die verbinding kom je dus uit op een maximum uploadsnelheid van rond de 2.5MB/s - hoger dan 2MB/s moet je niet willen gaan om instabiliteit van de verbinding te voorkomen.

Als je via Twitch streamed moet je sowieso niet boven de 2MB/s (~2000KB/s) willen gaan tenzij je een Twitch Partner bent.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 15-01-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
D4NG3R schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:43:
[...]

19.9Mb/s, deel dat getal door 8 om het aantal MB's wat je per seconde kan uploaden te krijgen. ;)

Op die verbinding kom je dus uit op een maximum uploadsnelheid van rond de 2.5MB/s - hoger dan 2MB/s moet je niet willen gaan om instabiliteit van de verbinding te voorkomen.

Als je via Twitch streamed moet je sowieso niet boven de 2MB/s (~2000KB/s) willen gaan tenzij je een Twitch Partner bent.
en toch kan ik 6000kbs streamen zonder problemen op PC (geen framedrops, geen blokken, niks, gewoon helder en scherp beeld, 60fps), hoe zit dat dan?

Dat niet alleen, toen ik nog 4mb upload had kon ik ook gewoon 3500kbs streamen met ps4 zonder problemen, dus ben ff de weg kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 15-01-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Joeri.Bijlsma schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:57:
[...]

en toch kan ik 6000kbs streamen zonder problemen op PC (geen framedrops, geen blokken, niks, gewoon helder en scherp beeld, 60fps), hoe zit dat dan?
6000kbps is 0.75MBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
mijn leven is een leugen.

Thanks voor de info!

maar dan nog steeds de vraag waarom die ps4 niet hoger gaat dan 5mbs?

[ Voor 15% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 15-01-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:18:
[...]

mijn leven is een leugen.

Thanks voor de info!

maar dan nog steeds de vraag waarom die ps4 niet hoger gaat dan 5mbs?
Omdat 20MBit maar 2,5MByte is.
En Twitch accepteerd niet snellere uploads als dat je zelf misschien kan om instabiliteit met hun servers te voorkomen.

oh w8, maar ik snap er natuurlijk niks van want ik heb geen twitch of PS4.......

[ Voor 9% gewijzigd door Wylana op 16-01-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Wylana schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Omdat 20MBit maar 2,5MByte is.
En Twitch accepteerd niet snellere uploads als dat je zelf misschien kan om instabiliteit met hun servers te voorkomen.

oh w8, maar ik snap er natuurlijk niks van want ik heb geen twitch of PS4.......
Again, twitch staat hier los van, je kunt een internet test doen op de ps4 en hierop geeft hij aan dat ik de correcte download snelheid heb, maar niet de correcte upload.

De ps4 geeft 5Mbs aan en mijn internet abbo is 20Mbs, dus de vraag is redelijk simpel (is die altijd geweest) waarom gaat de ps4 niet hoger dan 5Mbs? Wat voor type MB het is boeit niet, het is namelijk HETZELFDE type als dat geadverteerd wordt via mijn provider. Als mijn PC de snelheden kan halen, waarom mijn ps4 niet? het is dezelfde kabel dus daar kan het niet aan liggen.

Maargoed, hier ga ik mijn antwoord niet krijgen, dat merk ik nu al. Moet er maar mee leven lijkt me.

Deze kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

even een vraagje, de snelheidstest die je doet, doe je die via de ingebouwde ps4 internet check of doe je dat via de browser?

de interne check geeft sowieso niet de goede waardes weer (ik krijg een 40 mbit download bij de interne internet check snelheid, terwijl die een game met ruim 11 megabyte download, bijna 100 mbit dus). het is ook server gerelateerd waar je een snelheids test doet. als ik via speedtest.net mijn snelheid controleer, krijg ik snelheden van net aan 100mbit tot 950mbit. allemaal afhankelijk van de server waar je de test doet.

dat een test niet de waardes geeft die je op de pc wel krijgt, zegt dus niet alles. en de andere kant moet ook de snelheid aan kunnen om het te downloaden (en ik weet niet waarom, maar mijn gigabit verbinding wordt amper voluit gebruikt als ik vanuit een andere locatie iets ga downloaden van deze locatie)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor open je het beste een eigen topic...

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2018 23:46 ]

Pagina: 1