Overzetten van oude naar nieuwe Android-smartphone?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanavermaet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik overweeg de aankoop van een nieuwe smartphone.
Mijn oud toestel is een Android toestel (meer bepaald een Samsung); het nieuwe zal allicht ook een Android zijn, maar misschien niet een Samsung.

Hoe kan ik vlot de informatie van het oude toestel naar het nieuwe overbrengen (zonder alles manueel te doen)?

Ik heb hier al opmerkingen gezien over Samsung Cloud en over Samsung Smart Switch.
Hoe gaat dat praktisch in zijn werk?
Kan dat ook als het nieuwe toestel geen Samsung is?

Beste antwoord (via pvanavermaet op 15-01-2018 14:35)

• Peppershade
  • Laatst online: 02-05 11:01
Inderdaad kan je het meeste doen met Google. Kijk ook even voor de zekerheid in je whatsapp instellingen of je google account daar staat ingesteld, wellicht wel handig om ook je gesprekken mee te nemen naar je nieuwe telefoon. Voor media kan je het beste alles even overzetten naar een SD kaartje, denk daarbij aan je foto's en eventueel muziek of films wat dan ook.

EDIT:
Ja je kan je data ook overzetten met SmartSwitch maar dan moet je wel een device hebben van HTC, Sony, LG, of Huawei.

Bron: http://www.samsung.com/uk...-from-using-smart-switch/

[ Voor 50% gewijzigd door Peppershade op 13-01-2018 19:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05 16:23
Google. Maak een google account aan en synchroniseer/backup al je gegevens. Nadat dit gedaan is log je met hetzelfde account in op je nieuwe android telefoon. En dan alles importeren/herstellen via je google account.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Peppershade
  • Laatst online: 02-05 11:01
Inderdaad kan je het meeste doen met Google. Kijk ook even voor de zekerheid in je whatsapp instellingen of je google account daar staat ingesteld, wellicht wel handig om ook je gesprekken mee te nemen naar je nieuwe telefoon. Voor media kan je het beste alles even overzetten naar een SD kaartje, denk daarbij aan je foto's en eventueel muziek of films wat dan ook.

EDIT:
Ja je kan je data ook overzetten met SmartSwitch maar dan moet je wel een device hebben van HTC, Sony, LG, of Huawei.

Bron: http://www.samsung.com/uk...-from-using-smart-switch/

[ Voor 50% gewijzigd door Peppershade op 13-01-2018 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvanavermaet
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb mijn oude toestel gesynchroniseerd met de Google cloud. Betekent dat nu dat het nieuwe toestel - als het zover is - door "synchoniseren" al die informatie uit de cloud zou ontvangen?

Wat Samsung Smart Switch betreft: zoals je zegt kan "from" ook een toestel van HTC, Sony, LG of Huawei zijn, maar "to" is alleen een Samsung Galaxy - tenminste, dat zegt de documentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvanavermaet
Hallo allemaal.
Het nieuwe toestel heeft via mijn Google account de lijst van apps overgenomen. Alle apps die op het oude toestel stonden werden ook op het nieuwe geïnstalleerd.
Dat was alles - verder ging het niet.

Dan heb ik de app "Data Smart Switch gevonden"; die zou contacten, agenda, foto's en video's overbrengen. Voor de contacten schijnt dat gelukt te zijn.

Voor de andere informatie, zoals kaartjes van een kaartjes-app, heb ik nog geen oplossing gevonden.