Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

opgelicht op markplaats, heb telefoonnummer en naam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• VernThePleb
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-01 21:24
Ik ben eerder deze week op marktplaats opgelicht voor 300 euro, Ik had het overgemaakt naar haar account onder haar naam en bankaccount, daarna heeft ze nog enig contact met mij gehad over whatsapp (ik had om haar nummer gevraagt) ze is practisch gelijk na het geld ontvangen te hebben gestopt met met mij praten en heeft dus ook niet meer gereageert toen ik mijn geld terugvroeg.

Is een telefoonnummer, banknummer, woonplaats en naam genoeg voor de politie om hier achteraan te gaan, is het het dus waard om aangifte te doen?

Alle reacties

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Je kunt een termijn stellen voor levering, daarna de koop ontbinden en een termijn stellen tot terugbetalen, en daarna kun je met een naam en woonplaats een dagvaarding uitbrengen om zo je geld terug te halen.

jij ook?

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:01
en hoe weet je zeker dat al die gegevens niet fake zijn ?

je kan een losse pre paid hebben, naam en woonplaats zegt niets met iban.

het enige wat echt is , dat is het iban nummer zelf, maar die hoeft dus zelfs niet van de persoon te zijn met wie je denkt contact te hebben gehad

edit. en wat is dat toch vandaag met mensen die zich speciaal registreren bij vermeende oplichting opeens ???

Ray wijzigde deze reactie 13-01-2018 18:13 (16%)

http://www.hypothecairplanner.nl/

• VernThePleb
quote:
Ray schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:12:
en hoe weet je zeker dat al die gegevens niet fake zijn ?

je kan een losse pre paid hebben, naam en woonplaats zegt niets met iban.

het enige wat echt is , dat is het iban nummer zelf, maar die hoeft dus zelfs niet van de persoon te zijn met wie je denkt contact te hebben gehad

edit. en wat is dat toch vandaag met mensen die zich speciaal registreren bij vermeende oplichting opeens ???
Ik weet niet zeker of de gegevens niet authentiek zijn, maar je kan geen bankaccount aanmaken zonder geldig ID te laten zien meen ik mij te herinneren.

Verder weet ik niet in hoeverre het een losse prepaid was aangezien ze nogsteeds actief is op Whatsapp maar niet reageert tegenover mij.
quote:
GlowMouse schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:11:
Je kunt een termijn stellen voor levering, daarna de koop ontbinden en een termijn stellen tot terugbetalen, en daarna kun je met een naam en woonplaats een dagvaarding uitbrengen om zo je geld terug te halen.
Ik heb tegenover haar de deal al ontbonden en daar verder geen gehoor van haar meer over gekregen, hoe moet iemand een dagvaarding krijgen, is dat niet iets wat alleen politie kan?

VernThePleb wijzigde deze reactie 13-01-2018 18:19 (70%)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
VernThePleb schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:16:
[...]
Ik weet niet zeker of de gegevens niet authentiek zijn, maar je kan geen bankaccount aanmaken zonder geldig ID te laten zien meen ik mij te herinneren.
De eigenaar van de rekening niet, maar wanneer een geldezel ingezet wordt is het een heel ander verhaal. In dat geval is de geldezel ook nog schuldig.
quote:
[...]
Verder weet ik niet in hoeverre het een losse prepaid was aangezien ze nogsteeds actief is op Whatsapp maar niet reageert tegenover mij.
Heb je al eens (anoniem) gebeld naar dat nummer?

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Hoe kom je eigenlijk op GoT uit voor dit ?
Begin eerst eens via MP contact te leggen via hun berichten systeem en lees hun advies hoe veilig te handelen etc. Ga nooit contact leggen buiten hun systeem om.

Volgens het voedingscentrum ben ik Obese, maar mijn vetpercentage is lager dan het landelijk gemiddelde.

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:41
Draai het eens om. Stel jij zou iemand oplichten, zou jij het echte adres geven? Het enige wat klopt is het bankrekeningnummer en het (pre-paid) nummer.

Mocht het account nog bestaan. Probeer met een ander account contact te krijgen. Ik weet niet over wat voor termijn het nu gaat, maar na een paar dagen aangifte doen is natuurlijk wel erg snel.

Tips:
-Altijd persoonlijk ophalen
-Bij oplichting altijd aangifte doen
-Nooit vooraf betalen (bij hoge uitzondering met PayPal en kopersbescherming)
-Als iets te mooi om waar te zijn is..

• VernThePleb
quote:
sypie schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:21:
[...]
De eigenaar van de rekening niet, maar wanneer een geldezel ingezet wordt is het een heel ander verhaal. In dat geval is de geldezel ook nog schuldig.

[...]
Heb je al eens (anoniem) gebeld naar dat nummer?
Ik snap niet precies wat u bedoelt met geldezel.

ik heb het nummer al gebelt en deze gaat alleen over naar een voicemail server na 1 minuut te piepen.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
VernThePleb schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:23:
[...]
Ik snap niet precies wat u bedoelt met geldezel.
Wikipedia: Geldezel

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:31
Je kan heel makkelijk aangifte doen via internet en ik zou je aanraden dat te doen, maar de kans dat je het geld terugkrijgt is nihil.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
quote:
g0tanks schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:27:
Je kan heel makkelijk aangifte doen via internet en ik zou je aanraden dat te doen, maar de kans dat je het geld terugkrijgt is nihil.
Precies... Ook al heb je alle correcte gegevens.
De politie doet toch niks.
Ik heb het zelfde meegemaakt. Ik had zelfs hun adres huis telefoonnummer enz...
Maar de politie doet 0,0.

• dipje2
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:24
Los van het feit dat 'begin deze week' klinkt alsof je misschien gewoon niet geduldig genoeg bent (niet reageren is niet netjes, maar niet reageren voor +/- 4 a 5 dagen is nog niet gelijk oplichting).

Al eens iets geprobeerd op https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html?

Kan je dingen invullen als telefoonnummer en IBAN nummers om te zien of ze bekend zijn bij de politie in oplichtingszaken. Hoeft absoluut niet veel te betekenen, maar als je een hit krijgt weet je al wel gelijk waar je staat :S.

En wat de rest hier zegt: Als je het echt meent dat je bent opgelicht, niet twijfelen, niet hier of op andere fora gaan lopen vragen, maar gewoon direct aangifte doen.

En inderdaad de vraag: Je lijkt speciaal voor dit topic een account te hebben gemaakt hier op Tweakers / GoT. Waarom hier?

• Foxl
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
g0tanks schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:27:
Edit: Ik haal 2 topics door elkaar |:( .

Foxl wijzigde deze reactie 13-01-2018 19:13 (38%)

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:16

KRGT

Have a nice day!

@Foxl Bijna het goede topic, even eentje verder :P

• Foxl
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
KRGT schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:10:
@Foxl Bijna het goede topic, even eentje verder :P
Haha, shit. :F

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• UltraInstinct
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-01 18:46
Je bent je geld kwijt. Ga volgende keer eerst goed nadenken als je 300 euro aan een onbekende over zit te maken.

UltraInstinct wijzigde deze reactie 13-01-2018 20:36 (7%)

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:46
quote:
Aggressor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Precies... Ook al heb je alle correcte gegevens.
De politie doet toch niks.
Ik heb het zelfde meegemaakt. Ik had zelfs hun adres huis telefoonnummer enz...
Maar de politie doet 0,0.
Tja, als je er zo over denkt en hiermee anderen probeert over te halen geen aangifte te doen gebeurt er inderdaad niks.

De Politie doet heus wel wat, meer dan jij denkt maar hebben te maken met te weinig mankracht en hardnekkige wetgeving omtrent zaken als deze.
Heel veel mensen denken dat zaken als deze heel makkelijk op te lossen zouden moeten zijn, integendeel is het geval.
Er moet namelijk bewezen worden dat iemand met voorbedachte rade oplicht, enkel niet leveren nadat je de betaling hebt ontvangen is niet per-se oplichting maar in eerste instantie een civiele zaak.

@VernThePleb Wat je nog zou kunnen doen naast een aangifte is een verzoek tot terugbetaling vragen via jouw bank aan de rekeninghouder van de bank waaraan je het geld hebt overgemaakt.
Misschien stort diegene dan uit zichzelf het geld terug of reageert die helemaal hier niet op en krijg je de NAW gegevens van de rekeninghouder na een bepaalde tijd.
Kijk voor de voorwaarden bij jouw eigen bank, let er ook op dat sommige banken hiervoor kosten in rekening brengen.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
[...]

Ik heb tegenover haar de deal al ontbonden en daar verder geen gehoor van haar meer over gekregen, hoe moet iemand een dagvaarding krijgen, is dat niet iets wat alleen politie kan?
De politie doet dat alleen in een strafzaak. Via een civiele zaak kun je je geld terugkrijgen.

jij ook?

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
quote:
JohanNL schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:33:
[...]

Tja, als je er zo over denkt en hiermee anderen probeert over te halen geen aangifte te doen gebeurt er inderdaad niks.

De Politie doet heus wel wat, meer dan jij denkt maar hebben te maken met te weinig mankracht en hardnekkige wetgeving omtrent zaken als deze.
Heel veel mensen denken dat zaken als deze heel makkelijk op te lossen zouden moeten zijn, integendeel is het geval.
Er moet namelijk bewezen worden dat iemand met voorbedachte rade oplicht, enkel niet leveren nadat je de betaling hebt ontvangen is niet per-se oplichting maar in eerste instantie een civiele zaak.

@VernThePleb Wat je nog zou kunnen doen naast een aangifte is een verzoek tot terugbetaling vragen via jouw bank aan de rekeninghouder van de bank waaraan je het geld hebt overgemaakt.
Misschien stort diegene dan uit zichzelf het geld terug of reageert die helemaal hier niet op en krijg je de NAW gegevens van de rekeninghouder na een bepaalde tijd.
Kijk voor de voorwaarden bij jouw eigen bank, let er ook op dat sommige banken hiervoor kosten in rekening brengen.
Dan heb jij blijkbaar een andere ervaring.
Ik werd zelfs met de dood bedreigd door de oplichters. Vervolgens contact gehad met de politie... En nog wouden ze niks doen.

Je kan altijd aangifte doen.... Maar er zal weinig gebeuren

• jomas
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:42
Dit lijkt verdacht veel op een driehoekscam.

https://www.fraudehelpdes...rkopers-tegen-elkaar-uit/

Het telefoonnummer dat je hebt is van de oplichter (maar is prepaid of een gestolen telefoon). Het banknummer/adres is van de andere persoon die is opgelicht.

jomas wijzigde deze reactie 14-01-2018 01:02 (7%)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:36

MsG

Forumzwerver

quote:
jomas schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:00:
Dit lijkt verdacht veel op een driehoekscam.

https://www.fraudehelpdes...rkopers-tegen-elkaar-uit/

Het telefoonnummer dat je hebt is van de oplichter (maar is prepaid of een gestolen telefoon). Het banknummer/adres is van de andere persoon die is opgelicht.
Wat is aan deze kwestie specifiek driehoek-scam? Ik mis dat compleet, het lijkt gewoon reguliere oplichting tot nu toe, waarbij de koper toevallig enkele gegevens van oplichter heeft. Dat is redelijk gebruikelijk. De politie treed alleen op in kwesties waar duizenden mensen slachtoffer zijn. Die 300 euro ben je zeer vermoedelijk kwijt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• UltraInstinct
Ik snap overigens niet hoe iemand een groot bedrag als 300 euro zomaar overmaakt aan iemand die hij niet kent.

Zit zelf 5+ jaar op marktplaats en mensen willen bij een bedrag van 100 euro naar mijn huis toekomen terwijl ze 20 km + verderop wonen, puur omdat ze bang zijn om opgelicht te worden.

En er is ook de nieuwe optie van marktplaats waar zijn als tussenpersoon handelen, waarom heb je dat niet gedaan? En aangifte doen gaat niet helpen, ik weet zeker dat ze 100 procent niks gaan doen met smoes dat ze te weinig man hebben.

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:13
Niet leveren lijkt oplichting, maar valt onder nalatigheid voor de wet

• Raoul.TLS
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-01 08:42
Tip op Mp
Zeg dat je in de buurt woont al is het niet zo
Of zeg dat je op familie bezoek bent wat toevallig in de buurt is.
Als de persoon niet wil dat je hem persoonlijk ophaalt dan klopt er vaak iets niet.
Je kan nadat je die persoon adres heb altijd nog zeggen weet je wat stuur maar op.

<GOT>DrOPje #2516

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:48
quote:
UltraInstinct schreef op zondag 14 januari 2018 @ 03:14:
Ik snap overigens niet hoe iemand een groot bedrag als 300 euro zomaar overmaakt aan iemand die hij niet kent.
Je kan hetzelfde constant blijven herhalen maar het blijft weinig toevoegen hier. Iedereen maakt de risicoafweging, en soms zit je ernaast.

• VECTOR
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:50
quote:
Hackus schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:22:
Hoe kom je eigenlijk op GoT uit voor dit ?
Begin eerst eens via MP contact te leggen via hun berichten systeem en lees hun advies hoe veilig te handelen etc. Ga nooit contact leggen buiten hun systeem om.
Account TS gallery: VernThePleb is van 13-1-2018 ik snap ook niet wat dat hier op Tweakers moet... :?

W10 Pro | 16 GB Hynix DDR3 1600 ECC | Plextor M8PeY 256 GB | Asus ROG STRIX- RX 480 8 GB | BitFenix Pandorra ATX | AMD FX 8350 | Asus Sabertooth FX R2.0 | Corsair HX 650 | Norton Premium Security | Scythe Byakko SCBYK-1000 | Asus ROG Sheath |

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:59

Joepla

It's 106 miles to Chicago

@VECTOR Precies. Heb hier onlangs nog wat tijd verloren door te reageren in een topic van iemand die (waarschijnlijk) de boel probeerde te trollen. Accountje aangemaakt, topic gestart en dat is blijkbaar leuk.

On topic: het is bijna onmogelijk om op MP nog zaken te doen, zonder teleurgesteld of opgelicht te worden. Onlangs nog een poging gewaagd om iets te kopen (persoonlijk afhalen), maar ook afspraak = afspraak is een nietszeggend begrip geworden, zodra er iemand hoger biedt nadat je de deal hebt afgerond. Vooraf betalen is uiteraard een voorwaarde als je iets koopt en laat versturen, maar het is eigenlijk een te groot risico om dit te doen. Het aan MP betalen zie ik ook niet als een oplossing. V&A gaat eigenlijk altijd prima.

Live op PVoutput: 5500 Wp Yingli YL275C-30b / SMA5000TL-20 & 1125 Wp Kyocera KC125G / SMA SB1200

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Aangifte doen, politie heeft te weinig capaciteit om onderzoek te doen, oplichter gaat verder onder andere bankrekeningen, je kan fluiten naar je geld, voortaan oppassen. That's is, meer advies heb ik niet voor je.

stin00 wijzigde deze reactie 14-01-2018 11:48 (7%)

Phanteks P400S TG | i5-6600K | Asus Strix Z270F | NZXT X42 | Asus 970 GTX | 16 GB Corsair LPX 3200 | SF 550w Platinum | QX2710 @100Hz

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-01 21:28
quote:
VernThePleb schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:09:
Ik ben eerder deze week op marktplaats opgelicht voor 300 euro, Ik had het overgemaakt naar haar account onder haar naam en bankaccount, daarna heeft ze nog enig contact met mij gehad over whatsapp (ik had om haar nummer gevraagt) ze is practisch gelijk na het geld ontvangen te hebben gestopt met met mij praten en heeft dus ook niet meer gereageert toen ik mijn geld terugvroeg.

Is een telefoonnummer, banknummer, woonplaats en naam genoeg voor de politie om hier achteraan te gaan, is het het dus waard om aangifte te doen?
Ben je altijd zo goed van vertrouwen of was er iets anders dat 'het' zei dat je overhaalde om geld over te maken? Was het omdat je dacht dat het een vrouw was? Ik ben benieuwd naar de correspondentie, zou je het kunnen anonimiseren en posten voor toekomstige referentie?

• saveljos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:28
Ik denk dat het idd te vroeg is om direct te zeggen dat je bent opgelicht. Maar wat je zou kunnen doen is het 06 nummer in facebook gooien. Kijken of de naam die daar uit komt matcht met wat je gekregen hebt.

• michael3
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:27
quote:
VECTOR schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:04:
[...]

Account TS gallery: VernThePleb is van 13-1-2018 ik snap ook niet wat dat hier op Tweakers moet... :?
Wellicht was die al bekend op tweakers en heeft die een tweede account voor dit aangemaakt.
Omdat die zich misschien schaamt of Dit anoniem wilt behandelen.

Edit vind het trouwens wel veel meldingen over oplichting op MP, kan aan mij liggen?
Ik doe standaard aankopen boven de 50 euro ophalen en daaronder meestal verzenden, ligt een beetje aan de afstand en hoe kwetsbaar zo iets is.

michael3 wijzigde deze reactie 14-01-2018 14:19 (21%)

• mschol
  • Niet online
quote:
VECTOR schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:04:
[...]

vermoedelijk komt tweakers gewoon hoog in de zoeklijsten terug en klinkt het ook nog bekend door de reclames ?

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-01 02:05

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Politie doet in eerste instantie weinig. Maar wanneer er voldoende aangiften zijn zullen ze wel actie ondernemen. Politie wil ook wel eens actie ondernemen wanneer je ze belt met de mededeling "Aangezien jullie niks doen met aangifte nummer xxxxx, sta ik met een paar sterke vrienden voor de deur om het geld zelf maar terug te halen.".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• henri86
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:20
quote:
Wim-Bart schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:39:
Politie doet in eerste instantie weinig. Maar wanneer er voldoende aangiften zijn zullen ze wel actie ondernemen. Politie wil ook wel eens actie ondernemen wanneer je ze belt met de mededeling "Aangezien jullie niks doen met aangifte nummer xxxxx, sta ik met een paar sterke vrienden voor de deur om het geld zelf maar terug te halen.".
Maar dan komen ze niet voor de oplichtingszaak maar voor de bedreigingszaak O-)

• UltraInstinct
quote:
Raoul.TLS schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:38:
Tip op Mp
Zeg dat je in de buurt woont al is het niet zo
Of zeg dat je op familie bezoek bent wat toevallig in de buurt is.
Alsde persoon niet wil dat je hem persoonlijk ophaalt dan klopt er vaak iets niet.
Je kan nadat je die persoon adres heb altijd nog zeggen weet je wat stuur maar op.
Tegenwoordig houden ze hier rekening mee en geven ze een fake adres op. Het boeit hun toch niet als je 20 minuten moet reizen voor niks.

• Raoul.TLS
Reis liever voor niets dan dat ik geld over maak en niets heb maar goed . Thx voor de tip
Als iets boven 200 of 100 euro is doe ik alleen maar ophalen
quote:
UltraInstinct schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Tegenwoordig houden ze hier rekening mee en geven ze een fake adres op. Het boeit hun toch niet als je 20 minuten moet reizen voor niks.

<GOT>DrOPje #2516

• onetime
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Ik koop en verkoop via marktplaats, gaat bijna altijd goed.

Ik vraag zelf om het op te komen halen in de advertentie, met 4 cijfers van de postcode.
Opsturen op verzoek. Ook voor paar honderd euro. Ook Europese verzending paar keer.
Maken mensen gewoon over, ze krijgen het dan ook via aangetekende post.
Wel een keer ter waarde van ¤1000+ van Amsterdam na aanbetaling zelf naar Zwolle gebracht.

• VECTOR
Komt er nog een reactie van de TS :?

W10 Pro | 16 GB Hynix DDR3 1600 ECC | Plextor M8PeY 256 GB | Asus ROG STRIX- RX 480 8 GB | BitFenix Pandorra ATX | AMD FX 8350 | Asus Sabertooth FX R2.0 | Corsair HX 650 | Norton Premium Security | Scythe Byakko SCBYK-1000 | Asus ROG Sheath |

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:01
quote:
VECTOR schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:29:
Komt er nog een reactie van de TS :?
wat denk je zelf.........

http://www.hypothecairplanner.nl/

• VECTOR
quote:
Ray schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:35:
[...]

wat denk je zelf.........
Waarschijnlijk niet inderdaad >:)

• 0xygen500
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:41
quote:
onetime schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:45:
Ik koop en verkoop via marktplaats, gaat bijna altijd goed.

Ik vraag zelf om het op te komen halen in de advertentie, met 4 cijfers van de postcode.
Opsturen op verzoek. Ook voor paar honderd euro. Ook Europese verzending paar keer.
Maken mensen gewoon over, ze krijgen het dan ook via aangetekende post.
Wel een keer ter waarde van ¤1000+ van Amsterdam na aanbetaling zelf naar Zwolle gebracht.
Dat is de andere kant van de koop/verkoop. Dit gaat over dat iemand zijn spullen niet gekregen heeft, niet dat hij het niet brengt ofzo 8)7

• Raoul.TLS
Verbaas me soms ook over kopers op MP die iets bij me kopen en gewoon zeggen ik maak het over en stuur het maar op.
Soms vraag ik hun gegevens van wat is je tel nr dan bel app ik als ik het verzonden heb.
Je zou verwachten dat ze dat aan mij vragen maar ik moet het vaak aan hun vragen.
Nieuwe dienst van MP moet het oplichten moeilijker maken.

<GOT>DrOPje #2516

• onetime
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@0xygen500 Lees even terug, er werd ook aan de betrouwbaarheid van marktplaats in het algemeen getwijfelt.

onetime wijzigde deze reactie 15-01-2018 09:32 (8%)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:57

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

quote:
michael3 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Wellicht was die al bekend op tweakers en heeft die een tweede account voor dit aangemaakt.
Omdat die zich misschien schaamt of Dit anoniem wilt behandelen.
Dat is sowieso niet de bedoeling:
quote:
3.6 Het is een Lid niet toegestaan meer dan één (1) Account aan te vragen of te beheren. Het is een Lid verder niet toegestaan (opnieuw) een Account aan te vragen of te beheren nadat Tweakers de aanvraag van een (aspirant-) Lid voor een Account heeft geweigerd of een Account van het Lid na registratie heeft opgeheven.

Specs

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:
Goed, kan de offtopic discussie over hoe TS Tweakers gevonden heeft stoppen hier? Het is hier geen heksenjacht, niet richting de oplichter, maar ook niet richting de TS. Iedereen is ooit eens met een lage postcount begonnen.

Light it up, like we're the stars of the human race, human race

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:52
quote:
VernThePleb schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:09:

Gezien je haar op whatsapp hebt -> voer op facebook het telefoonnummer (+316) in in de bovenbalk in. Als dit nummer gekoppeld is aan facebook messenger kan je zo het facebook account achterhalen en dan heb je nog meer informatie ;)

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*