dvd's branden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karveel5336
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-05-2023
Mijn vraag
Ik wil een dvd r waar ik een familiefilm op heb staan kopiëren, als ik de originele dvd in mijn macbook stop dan start deze op en speelt af met het dvdprogramma van de mac. Als ik de dvd wil kopiëren schrijf ik deze eerst weg naar in mijn geval een externe harde schijf, van waaruit ik een nieuwe dvd ga branden.
Echter vanuit de externe schijf en ook met de nieuwe gebrande dvd is het niet meer mogelijk om hem af te spelen met het dvd programma van de mac, dat lukt dan vervolgens alleen met VLC. Hoe is dit mogelijk en wat doe ik verkeerd, of is het überhaupt niet mogelijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook OSX versie 10.11.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..zie hierboven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb geen verstand van OSX software, maar je moet die dvd's branden als FILM, wat je nu doet klint als branden als DATA.

VLC kan prima overweg met de meeste 'losse' mediabestanden. Als je met een DVD speler of een software programma versie daarvan een dvd wil afspelen dan moet daar een bepaalde structuur inzitten.

Dat wegschrijven kun je het beste doen als ISO of een DVD image, en dan die ISO/image weer branden met een geschikt programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:19

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je moet nog een stukje software hebben om daadwerkelijk een video DVD te maken.

Burn (Gratis opensource!) kan je daar wel voor gebruiken:
http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 20:20
Je hebt niet persé extra software nodig.
Je kunt met behulp van Disk Utility (Schijfhulp programma in Nederlands) een exacte kopie van een DVD maken. Ik vind dat zelf prima werken.

https://support.apple.com/kb/ph5846?locale=en_US