Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-02 14:07
Anbox gaat meegeleverd worden met Ubuntu touch. Deze recente aankondiging is goed nieuws voor gebruikers die Ubuntu op hun telefoon willen draaien maar toch niet aan functionaliteit willen inleveren t.o.v het Android besturingssysteem.

Anbox laat Android apps draaien in Ubuntu alsof het systeemapps zijn. Er vindt dus geen emulatie plaats. Dit zou resource-efficiëntie met zich moeten meebrengen. Zodoende zouden apps soepel moeten draaien en zouden ze ook de accu niet zwaarder moeten belasten dan onder Android.

Ik verwacht dat als Anbox succesvol Android apps onder Ubuntu mobile kan draaien, dit een game-changer wordt. Ik zou zelf graag overstappen naar Ubuntu mobile en ik verwacht dat hier meer vraag naar is. Er wordt echter eerst een alpha-versie van Anbox meegeleverd. Ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen met Anbox en naar speculatie over de toekomst ervan.

Wat denken jullie?
Wat weten jullie over Anbox? Wat voor beperkingen zijn er? Is het resource efficiënt?
Denken jullie net als ik dat Anbox de toekomst van Ubuntu mobile zonniger maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-07 02:31
Anbox, Android en Ubuntu en dat allemaal in het Mobiele Windows 10 hoekje van Tweakers.

Persoonlijk vind ik elke poging om een nieuw os te ontwikkelen een goede ontwikkeling.
Het probleem is timing en de markt....de strijd is min of meer gestreden met Android op kop en Apple als goede tweede daarna een hele tijd niets en als hekkensluiter Windows.
Kijk alleen maar naar het mobiele os van Microsoft.
Ondanks dat het een dijk van een os is krijgen ze het maar niet van de grond.
Ten eerste door hun wispelturigheid, ten tweede ( mede door het eerste ) krijgen ze de ontwikkelaars niet mee. Ten derde de afzetmarkt, wie waagt zich nu heden ten dage aan een nieuw os.

Android apps op een ander platform laten draaien?
Klinkt mooi, BlackBerry en Microsoft hebben dat al eens geprobeerd maar het bleef bij proberen of bij aps die niet op de googleservices leunen.
Het idee was leuk, de uitvoering wat minder.

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 14-01-2018 03:55 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....