titel weergeven bij video in een quote

Pagina: 1
Acties:
  • 1.010 views

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Als je een post quote waar een video in staat, komt er in de quote te staan:
Als je de link post, en niet de video-tag gebruikt, wordt die URL netjes geparsed naar:
YouTube: Oprolbaar, modulair en superhelder - Een blik in de toekomst van tv

Zou een stuk makkelijker zijn als je direct kan zien om welke video het gaat, ipv alleen maar dat [ video ]:
Gewoon even door de URL parser gooien, ipv een replace met "video".

Edit:
En wellicht kan dat ook met de audio-tag voor soundcloud, maar die URL wordt als je hem gewoon zonder tag gebruikt niet geparsed om de titel op te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 13-01-2018 18:10 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ja ik henk hem :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ja ik henk hem ook :+

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ja, ik henk hem drie ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ja, ik henk hem vier :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik Bob hem.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

crisp

Devver

Pixelated

Hmm, dat is technisch nog niet zo makkelijk als het lijkt. Om performance redenen mag het genereren van een quote-format van een post geen externe afhankelijkheden hebben. Dit is eigenlijk alleen goed op te lossen door de video-tag een title-attribuut te geven en die te vullen bij het posten van de originele video.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
Is het niet mogelijk om op moment van posten/preview de videotitel op te halen van Youtube en die als titel in de link te zetten? Beetje vergelijkbaar met het omzetten van de /me-tag naar de [me=8929]-tag? Dan wordt de link weliswaar niet bijgewerkt als in YouTube de titel verandert, maar de link wordt wel statisch.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Coffeemonster schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:48:
Is het niet mogelijk om op moment van posten/preview de videotitel op te halen van Youtube en die als titel in de link te zetten? Beetje vergelijkbaar met het omzetten van de /me-tag naar de [me=8929]-tag? Dan wordt de link weliswaar niet bijgewerkt als in YouTube de titel verandert, maar de link wordt wel statisch.
Dat heeft weer andere implicaties...

Je voorbeeld is overigens precies waar ik op doel; de omzetting naar [me=8929] zorgt er voor dat er bij quoten of herparsing verder geen externe bron meer geraadpleegt hoeft te worden. Als bij het quoten van een video-tag de titel moet kunnen worden getoond dan moet die informatie al in de originele tag beschikbaar zijn. Dat zorgt er ook voor dat bij quoten op een later tijdstip die informatie nog beschikbaar is zelfs als de originele bron dat misschien niet meer is.

Je moet bij dit soort zaken altijd rekening houden met het feit dat het internet veranderlijk is en veel partijen niet zo netjes omgaan met het behouden van data. In die zin vind ik de toevoeging van een title-attribuut die automatisch gevuld wordt bij het parsen van de [video]-tag sowieso al een waardevolle toevoeging :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
crisp schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:59:
[...]

Dat heeft weer andere implicaties...

Je voorbeeld is overigens precies waar ik op doel; de omzetting naar [me=8929] zorgt er voor dat er bij quoten of herparsing verder geen externe bron meer geraadpleegt hoeft te worden. Als bij het quoten van een video-tag de titel moet kunnen worden getoond dan moet die informatie al in de originele tag beschikbaar zijn. Dat zorgt er ook voor dat bij quoten op een later tijdstip die informatie nog beschikbaar is zelfs als de originele bron dat misschien niet meer is.

Je moet bij dit soort zaken altijd rekening houden met het feit dat het internet veranderlijk is en veel partijen niet zo netjes omgaan met het behouden van data. In die zin vind ik de toevoeging van een title-attribuut die automatisch gevuld wordt bij het parsen van de [video]-tag sowieso al een waardevolle toevoeging :)
In die videotag zit een link naar Youtube. Als je die link los in een post zet, dan wordt bij posten/preview de titel van de video (zoals op YouTube) in de linktekst gezet (wat RaZ laat zien). Dan kun je bij het quoten van de video-tag toch ook de titel (zoals op YouTube) erbij zetten m.b.v. de link in de tag? Of gaat dat door die andere implicaties verkeerd? :?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Coffeemonster schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:18:
[...]

In die videotag zit een link naar Youtube. Als je die link los in een post zet, dan wordt bij posten/preview de titel van de video (zoals op YouTube) in de linktekst gezet (wat RaZ laat zien). Dan kun je bij het quoten van de video-tag toch ook de titel (zoals op YouTube) erbij zetten m.b.v. de link in de tag? Of gaat dat door die andere implicaties verkeerd? :?
Als ik een post quote van een jaar oud met een video-tag er in, wat is dan de kans dat ik nog de titel kan achterhalen? En over 5 jaar? Er zijn al verschillende video-platformen verdwenen waar we in het verleden ook support voor hadden...

Daarom moet de benodigde informatie er bij het posten van de video zelf er al bijgezocht worden. Posts die gequote of herparsed worden mogen geen afhankelijkheid hebben van interfaces naar derde partijen, dus ook niet om een url om te zetten naar een titel.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Weiger-devver :N

spoiler:
Geintje natuurlijk :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:22
crisp schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Als ik een post quote van een jaar oud met een video-tag er in, wat is dan de kans dat ik nog de titel kan achterhalen? En over 5 jaar? Er zijn al verschillende video-platformen verdwenen waar we in het verleden ook support voor hadden...

Daarom moet de benodigde informatie er bij het posten van de video zelf er al bijgezocht worden. Posts die gequote of herparsed worden mogen geen afhankelijkheid hebben van interfaces naar derde partijen, dus ook niet om een url om te zetten naar een titel.
En wat houd je tegen om de titel binnen [video]-tags niet ook al direct te parsen en op te slaan in de post? :) Dan heb je die afhankelijkheid niet.

Dus als ik [video]youtube-linkje[/] post, dat 'ie er vanzelf [video=TITEL VAN VIDEO]youtube-linkje[/]* van maakt, zodat de titel altijd uit de post zelf gehaald kan worden bij bijvoorbeeld quotes. Dat zou quotes met video's namelijk wel een stuk leesbaarder maken.

* Uiteraard slechts een voorbeeldje, jullie moeten zelf weten hoe je het daadwerkelijk oplost ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:47:
[...]

En wat houd je tegen om de titel binnen [video]-tags niet ook al direct te parsen en op te slaan in de post? :) Dan heb je die afhankelijkheid niet.

Dus als ik [video]youtube-linkje[/] post, dat 'ie er vanzelf [video=TITEL VAN VIDEO]youtube-linkje[/]* van maakt, zodat de titel altijd uit de post zelf gehaald kan worden bij bijvoorbeeld quotes. Dat zou quotes met video's namelijk wel een stuk leesbaarder maken.

* Uiteraard slechts een voorbeeldje, jullie moeten zelf weten hoe je het daadwerkelijk oplost ;)
Dat is precies wat ik al opperde:
crisp schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:21:
Hmm, dat is technisch nog niet zo makkelijk als het lijkt. Om performance redenen mag het genereren van een quote-format van een post geen externe afhankelijkheden hebben. Dit is eigenlijk alleen goed op te lossen door de video-tag een title-attribuut te geven en die te vullen bij het posten van de originele video.
Dat vergt echter wel eea aan refactoren in de (vernieuwde) parser, die eerst nog eens afgemaakt moet worden...

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-04-2018 20:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:22
crisp schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:49:
[...]

Dat is precies wat ik al opperde:

[...]
Excuus, ik was gelijk naar het einde van dit topic gegaan en de laatste 2 posts deden me denken dat er geen oplossing gevonden was.

Maar ter verduidelijking: is dit dan ook iets wat gebouwd zal gaan worden (ooit), of zijn er nog afhankelijkheden waardoor het mogelijk toch niet kan? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:52:
[...]

Excuus, ik was gelijk naar het einde van dit topic gegaan en de laatste 2 posts deden me denken dat er geen oplossing gevonden was.

Maar ter verduidelijking: is dit dan ook iets wat gebouwd zal gaan worden (ooit), of zijn er nog afhankelijkheden waardoor het mogelijk toch niet kan? :)
Zie mijn edit hierboven ;) De nieuwe parser is een eigen project wat ik tussendoor (probeer) te doen, maar verder geen prioriteit heeft (of krijgt).

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb dit inmiddels ingebouwd in de nieuwe parser; hier krijgt [video] dus een title-attribuut die bij invoer automatisch gevuld wordt. Deze titel wordt gebruikt bij het genereren van de quote-versie van de RML :)

Het is nog even wachten totdat we deze nieuwe parser gaan uitrollen. Hij is functioneel af voor wat betreft de frontpage requirements en zal daar dus eerst worden uitgerold. Voor het forum moet de tag-support eerst nog worden uitgebreid.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
Zoals @crisp al aangaf staat dit dus al op de planning :) ik sluit daarom dit topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.