Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag wat advies willen inwinnen omtrent het opbouwen van een netwerk met Powerline adapters. Thuis zijn er verschillende verbindingen aanwezige met vaste bekabeling. Sommige belangrijke plaatsten hebben dat niet. Is het logisch om op verschillende plaatsen een Powerline/Wifi adapter te plaatsten en deze alsnog aan te sluiten op het bekabelde netwerk. Zo creëert men natuurlijk een loop (Vraag 1, wordt deze loop doorbroken voor multiculticast pakketten enzovoort). Zou de kwaliteit van het Powerline netwerk verbeteren voor bijvoorbeeld een 3 Fase aansluiting, omdat er dan op elke fase wel één bekabelde adapter zou worden aangesloten (Vraag 2)?

Ik denk hierbij aan "TP Link TL-WPA7510" WiFi adapers en "TP-Link TL-PA7020P" ethernet adapters.
De gebruikte switch is een Netgear GS108 8-Poorts Gigabit Switch en de router is de laatste BBox.

Schets:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kxipBm/Selectie_006.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Je hoeft niet voor elk apparaat een powerline bridge op te zetten, gewoon één powerline adapter welke je verbindt met je router, vervolgens kun je met meerdere adapters dit signaal weer op pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nielson Dat begrijp ik, maar kamer 2 en de keuken zitten nu eenmaal op een aparte fase. Uit eerdere testen weet ik dat twee Powerlines een zeer slechte verbinding hebben als ze niet op de zelfde fase zitten. Vandaar de vraag, kan/mag men meerde malen een Powerline bridge opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Ja, het kan wel. Als je zorgt dat beide bridges hun eigen encryptie gebruiken zijn hebben ze op netwerk niveau ws geen invloed op elkaar. Qua powerline signaal zullen ze elkaar wél beïnvloeden, dus of het er echt beter op wordt.. Voor powerline bestaan vziw ook fasekoppelingen om het signaal beter over te laten gaan van de één naar de ander.

Maar doortrekken van de vaste bekabeling is ècht niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conrad heeft die condensatoren om over de fases te koppelen. En meestal is bij een keuken een loze leiding gelegd. Kan je daar geen UTP kabel doortrekken (als die buis leeg is)?

Bij Conrad moet je deze nemen:

https://www.conrad.nl/nl/...k-400-vac-max-191231.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2018 17:41 ]