TV spring automatisch aan met Netflix screensaver

Pagina: 1
Acties:

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-12 12:46
Ik kwam vanmorgen beneden en toen stond de TV aan met een Netflix screensaver. Nu kom ik net thuis en is de tv weer aangegaan met een Netflix screensaver. Het gaat om een Samsung Smart TV.

Ik heb sinds gisteren een nieuwe soundbar, heeft het daar misschien mee te maken?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40
jaihel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:42:

Ik heb sinds gisteren een nieuwe soundbar, heeft het daar misschien mee te maken?
Probeer het uit.

The devil is in the details.

• jaihel
Wat moet ik uitproberen?

• Hahn
Of het je soundbar is :? Haal de stekker eruit en kijk of het nog een keer gebeurt.

Zelf eerst wat proberen wordt hier eigenlijk wel van je verwacht.

• jaihel
Hahn schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:44:
[...]

Of het je soundbar is :? Haal de stekker eruit en kijk of het nog een keer gebeurt.

Zelf eerst wat proberen wordt hier eigenlijk wel van je verwacht.
Zou kunnen ja, maar misschien ligt het aan de instellingen.

• Hahn
jaihel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Zou kunnen ja, maar misschien ligt het aan de instellingen.
En misschien ook niet. Probeer eerst zelf wat dingen uit.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dit heb ik met mijn chromecast. Met regelmaat staat mijn tv aan met screensaver terwijl ik heel de dag weg ben geweest. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid doordat iemand zijn Netflix probeert te streamen naar jouw televisie. Iets als guest mode aanstaan toevallig?

• jaihel
Mrjraider schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:46:
Dit heb ik met mijn chromecast. Met regelmaat staat mijn tv aan met screensaver terwijl ik heel de dag weg ben geweest. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid doordat iemand zijn Netflix probeert te streamen naar jouw televisie. Iets als guest mode aanstaan toevallig?
Kijk, daar heb ik wat aan! Mn partner had wel verbinding met de soundbar op haar s8 met het chromecast symbool. Dat is overigens raar want volgens mij heeft de soundbar daar helemaal geen ondersteuning voor (yamaha ysp2700)

• Mrjraider
  • Niet online
jaihel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan! Mn partner had wel verbinding met de soundbar op haar s8 met het chromecast symbool. Dat is overigens raar want volgens mij heeft de soundbar daar helemaal geen ondersteuning voor (yamaha ysp2700)
Ik kan ook gewoon vanaf mijn S8 via Bluetooth met de soundbar verbinden en streamen naar de televisie. Maar dan moet ik die kiezen. Mijn geval een LG.

• jaihel
Mrjraider schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Ik kan ook gewoon vanaf mijn S8 via Bluetooth met de soundbar verbinden en streamen naar de televisie. Maar dan moet ik die kiezen. Mijn geval een LG.
Ik heb de bluetooth inmiddels uitgeschakeld. Maar het is lastig testen omdat ik geen idee heb hoelang het duurt voordat die screensaver erop springt. Ik heb bluetooth inmiddels uitgeschakeld op de soundbar.

[ Voor 6% gewijzigd door jaihel op 13-01-2018 13:03 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Loop in ieder geval de instellingen van je televisie na op het gebied van streaming, internet/verbinding en eventueel toegankelijkheid wie weet wat er “aan” staat zonder dat je dat weet ;)

• jaihel
Mrjraider schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:14:
Loop in ieder geval de instellingen van je televisie na op het gebied van streaming, internet/verbinding en eventueel toegankelijkheid wie weet wat er “aan” staat zonder dat je dat weet ;)
Ja ik heb niks veranderd, behalve dat ik die nieuwe soundbar heb. Dus op een of andere manier zal het daar mee te maken hebben. Ik ga er mee aan de slag :)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:50

defiant

Moderator General Chat
Technische vragen over televisies horen hier thuis Televisies & Beamers
FTM->TB

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• jaihel
Mrjraider schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:14:
Probleem is er nog steeds. Het heeft niet perse met netflix te maken, maar de tv ontwaakt uit standby met het beeld wat het als laatst heeft gezien. Vanmorgen stond kpn mediabox aan.

Ik heb begrepen dat het iets te maken heeft met HDMI CEC. Ik heb dat uitgezet op zowel de TV als de Soundbar en vervolgens de tv verbonden met een optische kabel. Maar op die manier wordt de soundbar niet herkend door de tv en aangezien al mijn apparatuur is aangesloten op de soundbar is dat ook geen optie.

Het vreemde is dat ik hiervoor een denon heos homecinema had, ook verbonden dmv hdmi arc, en daar heb ik dit probleem nooit gehad..

• Mrjraider
  • Niet online
ik heb op mijn vrij simpele Philips televisie de optie om de tv te laten inschakelen zodra bijvoorbeeld de PS4 of de chromecast aangaat. Ik krijg dan de melding “RC-doorgang actief” te zien op mijn televisie.. kijk eens bij de instellingen van je videobronnen of dit aanstaat

• jaihel
Mrjraider schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:47:
ik heb op mijn vrij simpele Philips televisie de optie om de tv te laten inschakelen zodra bijvoorbeeld de PS4 of de chromecast aangaat. Ik krijg dan de melding “RC-doorgang actief” te zien op mijn televisie.. kijk eens bij de instellingen van je videobronnen of dit aanstaat
Hoe zou mij dat precies moeten helpen? Want ik wil juist dat de tv niet aangaat :P
Kan het ook nog iets met de HDMI bekabeling te maken hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door jaihel op 14-01-2018 12:55 ]

• Mrjraider
  • Niet online
jaihel schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Hoe zou mij dat precies moeten helpen? Want ik wil juist dat de tv niet aangaat :P
Dit kan de reden zijn dat je tv aangaat ;)
Geen idee hoor ik denk hardop mee.

• jaihel
Mrjraider schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Dit kan de reden zijn dat je tv aangaat ;)
Geen idee hoor ik denk hardop mee.
Probleem is inmiddels opgelost. Probleem zat m in hdmi cec tussen samsung en yamaha. Beide uitgeschakeld en het probleem is opgelost. :)
Pagina: 1