Upgrade naar windows 10 traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Ik ben even systeembeheerder voor een oude computer van een kennis. Het ging om een voormalige window 7 machine die het altijd prima deed. Na een (automatische?) upgrade naar windows 10 is office verwijderd en is de computer al dagenlang zeer intensief met de harde schijf bezig. Als ik in taakbeheer kijk zie ik een processorload van bijna 100% met als belangrijkste proces windows modules installer worker. Een 'snelle' virusscan van defender draait al bijna een uur. Waar moet ik beginnen om de situatie weer te normaliseren?

Ik heb een tweede machine waar ook nog windows 7 op staat. Hoe voorkom ik dat deze ook de automatisch e upgrade van windows 10 krijgt?

<Was te verwachten geen reacties omdat er informatie op internet te vinden is. Verwijder het topic maar, sorry voor overlast.>

[ Voor 8% gewijzigd door Poecillia op 13-01-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

win+R
services.msc

zoek service "Windows module installer", en zet die op manual .

stop die serrvice of reboot.

edit:

Overigens is het aan te raden die pc's toch naar Linux of Win10 te migreren ivm feit dat win7 steeds meer werk wordt om te onderhouden. Om het gemakkelijk te houden: Ubuntu LTS, of "Ubuntu Mate" en Xubuntu werken op oude pc's vrij aardig, en vergen, eens geinstalleerd nauwelijks onderhoud.

edit: laat mijn reactie maar zitten, ik was gewoonweg veel te laat met posten. Sorry voor de overlast van mijn reactie.

[ Voor 69% gewijzigd door denPes op 13-01-2018 14:21 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
Poecillia schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:14:
I

<Was te verwachten geen reacties omdat er informatie op internet te vinden is. Verwijder het topic maar, sorry voor overlast.>
Pff, na 1:15 al zo'n ongeduldige reactie. :X

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Tens schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:18:
[...]
Pff, na 1:15 al zo'n ongeduldige reactie. :X
Oh sorry, het was niet de bedoeling ongeduldig over te komen. Maar als je bij iemand op bezoek bent om iets op te lossen is er beperkt tijd. Achteraf had ik beter eerst zelf kunnen zoeken. De situatie op de oorspronkelijke computer is naar mijn mening niet meer te redden. Ik heb de data gekopieerd en ik heb inmiddels een tweede computer met windows 7 beveiligd tegen de ongewenste upgrade naar 10. De gebruiker van de computer is bijna 80 en gaat niet meer met Ubuntu werken.