Arcam en Subwoofer s220 aansluiten??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 793523

Topicstarter
Help.
heb een nieuwe Arcam solo music aangeschaft. Heb ook een Final s220 subwoofer.
Op de Arcam zit een sub uitgang. Op subwoofer is een low level in(2xtulp) en output (2xtulp).
Voor High level is er alleen de ingang voor L en R met draaiklemmen voor vorkstekkers.
op foto's op het web: Low level boven, high level onder.
weet niet hoe ik hiet en foto moet toevoegen.

Nu heb ik de sub uitgang van de versterker verbonden met een van de lowlevel ingangen.
Het enige dat ik dan krijg als het volume vrij hoog wordt gezet is een bromtoon.

Nu dacht ik dat de sub uitgang gewoon op de sub aangesloten moet kunnen worden.
Ik doe dus iets fout ????

Heb nu voorlopig een speakeruitgang van de versterker verbonden met een ingang van de sub High level.
Daar doet de sub het wel op, maar dan heb ik niet het voordel van de sub uitgang van de Arcam.

Wie weet hoe het dan wel moet voor mij??

alvast met veel dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 793523 op 12-01-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:11

FeaR

In GoT we trust

Wat speel je af om de subwoofer te testen? Heb je op de Arcam wel aangegeven dat er een subwoofer aanwezig is? Speakers op "small"? Welke crossover heb je ingesteld?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de reactie. gewoon een Cd laten spelen. Op de Arcam aangegeven dat de sub On is.
Speakers op small?? kan denk ik niet op de subwoofer worden aangegeven en de Arcam is alleen stereo dus denk ook niet dat ik dat daarop kan aangeven. crossover voorlopig op halverwege gezet om te testen.
zou ik toch wat moeten horen buiten de bromtoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:11

FeaR

In GoT we trust

Een CD is niet echt een betrouwbare bron om de subwoofer te testen. De meeste muziek heeft niet extreem veel laag zoals een film met LFE dat wel heeft. Zeker als de crossover zeer hoog of uit staat gaat de subwoofer niet veel doen. De handleiding van de Arcam spreekt toch zeker wel over dingen als crossover en speakers op "large" of "small" ik zou die settings toch eens nalopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:13
Dit zegt de handleiding over 't aansluiten en instellen van de subwoofer:
Subwoofer presence (On or Off).
If the subwoofer presence is set to On, then the following subwoofer settings can be adjusted: level, distance and crossover
< Size - Large (capable of full frequence range reproduction) or Small (not capable of full frequency range reproduction at the low frequency end). Note that most of the home cinema speakers are small.
< Level - calibration settings for the test noise signal level through the loudspeakers and measured at the listening position
< Distance - calibration settings for the distances between the loudspeakers and the listening position
< Crossover - set the frequency at which the Solo starts to redirect bass signals to the subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 19:49
Een brom toon zou kunnen duiden op een slechte of onderbroken verbinding.
Haal de subwoofer kabel eens los uit de receiver en raak eens met je vinger de tulp connector aan, de sub zou dan moeten gaan brommen, doet hij dat niet probeer dan eens een andere kabel.
Kijk ook eens bij de instellingen van de audio of de sub op LFE ingesteld kan worden.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Ik had nog een Y-kabeltje en heb die in de in-Low level gedaan en de kabel vanuit de sub van de versterker erin. nu werkt die perfect.
dank voor het reageren.
Pagina: 1