Webshop: geen levering en geen contact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 14:28
Nooit gedacht dat ik hier zo'n topic zou openen, maar:

Op 21-12 heb ik online een bestelling geplaatst voor oa een kersttrui. Deze zou volgens de site nog voor de kerst geleverd worden.

Met de kerst niets ontvangen, na de kerst niets ontvangen en zelfs op dit moment nog niets ontvangen.

Contact proberen te leggen met de webshop, maar krijg nergens een reactie op.

Telefoonnummer is alleen voor WhatsApp, maar geen reactie.
Online contactformulier, ook geen reactie.
Zelf een email gestuurd en ook geen reactie.

Voor zover ik kan zien geen lid van Thuiswinkel of SWK dus met de geschillencommissie kan ik niets.

Wel is de shop aangesloten bij WebwinkelKeur, maar daar kan ik volgens mij niks mee.

Wat zijn nu nog mijn opties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veendijk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 05:26
Aangifte doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NeutraleTeun schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:11:
Nooit gedacht dat ik hier zo'n topic zou openen, maar:

Op 21-12 heb ik online een bestelling geplaatst voor oa een kersttrui. Deze zou volgens de site nog voor de kerst geleverd worden.

Met de kerst niets ontvangen, na de kerst niets ontvangen en zelfs op dit moment nog niets ontvangen.

Contact proberen te leggen met de webshop, maar krijg nergens een reactie op.

Telefoonnummer is alleen voor WhatsApp, maar geen reactie.
Online contactformulier, ook geen reactie.
Zelf een email gestuurd en ook geen reactie.

Voor zover ik kan zien geen lid van Thuiswinkel of SWK dus met de geschillencommissie kan ik niets.

Wel is de shop aangesloten bij WebwinkelKeur, maar daar kan ik volgens mij niks mee.

Wat zijn nu nog mijn opties?
toon volledige bericht
Kerst 2018 ?
Veel shops halen 1 januari niet. bij onbekende shops zou ik meer info inwinnen voor ik er iets bestel en betaal.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 21:45
Neem contact op met de iDeal betalingsverwerker, die kunnen je in contact brengen met de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je betaald?

Verder, al eens naar de whois info gekeken op de site. Grote kans dat als het een malafide bedrijf is, die gegevens niet kloppen, maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar dan moet ik ze eerst in gebreke stellen?
Hackus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:36:
[...]
Kerst 2018 ?
Veel shops halen 1 januari niet. bij onbekende shops zou ik meer info inwinnen voor ik er iets bestel en betaal.
Fair enough, maar even reageren in die 3 weken is wel het minimale.
thaan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:39:
Neem contact op met de iDeal betalingsverwerker, die kunnen je in contact brengen met de winkel.
Sisow dus in deze. Zal eens kijken wat hun kunnen doen.
TERW_DAN schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:46:
Hoe heb je betaald?

Verder, al eens naar de whois info gekeken op de site. Grote kans dat als het een malafide bedrijf is, die gegevens niet kloppen, maar je zou het kunnen proberen.
Ideal. En nee, nog niet.
Shop heeft wel een kvk nummer.

Haal er niet veel uit. Een hotmail van de 'eigenaar', maar met Google vind ik daar ook niks op.

[ Voor 23% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-01-2018 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Voor de volgende keer, altijd alleen bij een webshop bestellen die Creditcard of Paypal als betaling heeft. Heb je aflevergarantie en ben je verzekerd.

Anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je een vestigingsadres ?
Schrijf een brief en stel ze in gebreke van levering en niet nakomen van je order. geef ze 10 dagen na datum die jij stelt. zeg maar de 26e.
als je daar niks op hoort zou ik het er bij laten, en je niet druk maken. Ergernis en tijd kost je meer dan de trui waarschijnlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

NeutraleTeun schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:46:
[...]

[...]

Fair enough, maar even reageren in die 3 weken is wel het minimale.

[...]

[...]

Ideal. En nee, nog niet.
Shop heeft wel een kvk nummer.

Haal er niet veel uit. Een hotmail van de 'eigenaar', maar met Google vind ik daar ook niks op.
toon volledige bericht
Is de website in halfbakken-google-translate-nederlands geschreven? Er zijn ook van die halve shops die vanuit China dingen over laten komen. Wellicht is dat hier ook het geval?

[ Voor 8% gewijzigd door Detmer op 12-01-2018 22:03 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veendijk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 05:26
[...]

30 dagen hebben ze de tijd om te leveren dacht ik.

[ Voor 2% gewijzigd door Veendijk op 12-01-2018 22:03 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 21:45

[...]

Sisow kan of contact met ze opnemen, of zelfs hun betaalrekening bij Sisow blokkeren waardoor ze niks meer uitgekeerd krijgen & ze dus écht wel zullen reageren bij Sisow.

Sterker nog, als je bij Sisow aangeeft dat er a. niet geleverd wordt & b. geen contact te krijgen is met de website, zullen ze zelfs mogelijk de complete site opnieuw door hun reviewproces heenhalen om te bepalen of ze nog wel verder zaken willen doen met deze site.
Ik heb geen directe ervaring hiermee met Sisow, maar wel met andere iDeal betalingsverwerkers die zo werken. Hierdoor sta je niet machteloos bij een iDeal betaling.
NeutraleTeun schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Beetje kort door de bocht. Genoeg eerlijke zaken die nog geen PP en CC opties hebben?
Precies, ik vind het helemaal niet raar als Nederlandse website om geen PayPal/Creditcard te accepteren. Weet je wat de kosten daarvan zijn? Als je in een lage marge business opereert, kan ik me voorstellen dat je die kosten niet kunt/wilt dragen. De snackbar bij mij om de hoek vraag €0,15 om te pinnen, hij moest eens weten dat PIN de goedkoopste betaalmethode is, Creditcard/PayPal is zo'n 3-5% plus een vast bedrag.

[ Voor 28% gewijzigd door thaan op 12-01-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
alwaysleft schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:56:
Voor de volgende keer, altijd alleen bij een webshop bestellen die Creditcard of Paypal als betaling heeft. Heb je aflevergarantie en ben je verzekerd.

Anders niet.
Beetje kort door de bocht. Genoeg eerlijke zaken die nog geen PP en CC opties hebben?
Hackus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:58:
Heb je een vestigingsadres ?
Schrijf een brief en stel ze in gebreke van levering en niet nakomen van je order. geef ze 10 dagen na datum die jij stelt. zeg maar de 26e.
als je daar niks op hoort zou ik het er bij laten, en je niet druk maken. Ergernis en tijd kost je meer dan de trui waarschijnlijk.
Ja, maar als ik echt een brief moet gaan schrijven dan ga ik het daar niet bij laten natuurlijk.
Volgens de whois is de site gewoon actief, dus ook hun email. En de ingebrekestelling zal dus ook via de mail gelezen worden?
Detmer schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:03:
[...]

Is de website in halfbakken-google-translate-nederlands geschreven? Er zijn ook van die halve shops die vanuit China dingen over laten komen. Wellicht is dat hier ook het geval?
Haha, nee gewoon Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Doe aan beide. Per e-mail en per aangetekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik zal webwinkelkeur even inlichten voor je, maar volgens mij kunnen hun je wel degelijk helpen.

Maar zeker even uitzoeken of de website daadwerkelijk is aangesloten bij webwinkelkeur.
Ik weet niet of er een adres bij staat?
Heb je ook al geprobeerd te googelen op het 06 nummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 13:37
Wat is sisow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iDeal via Sisow by WooCommerce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De shop staat als Geverifieerd door WebwinkelKeur op de site.

Met de 06 Google kom ik uit op nog een andere shop van hun en oa een Instagram met 11k volgers en toch aardig wat updates en activiteit van de eigenaar (weet alleen niet welke de laatste is).

Uiteraard ook wel meer berichten van klanten die nog niks hebben ontvangen, maar toch ook wel tevreden berichten en/of afwikkeling van klachten.

En ja er staat een adres, maar dat is geen bezoekadres.

De site oogde in eerste instantie geloofwaardig. Geen reden voor mij om te twijfelen aan iets.
Gewoon Nederlandse tekst, bij bepaalde omschrijvingen zelfs tips voor maat kleiner/groter. Naar mijn mening een aantal eigen gemaakte foto's van een persoon met de kleding (kan het mis hebben uiteraard), en dan nog de activiteit op Instagram.

Lijkt mij iets teveel werk voor een beetje oplichting.
Maar goed, ik zit al een tijdje te wachten op mijn spullen (en dat kan ik nog wel hebben), maar totale radiostilte is iets wat ik niet kan hebben en wat me niet lekker zit.

[ Voor 47% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-01-2018 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Hackus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:11:
Doe aan beide. Per e-mail en per aangetekend
Een aangetekende brief sturen zou ik nou bijna nooit doen. Het kost relatief veel geld en levert je in dit soort gevallen vrij weinig op.

Een e-mail sturen is meestal al voldoende. Slechts wanneer je daadwerkelijk van plan bent om naar de rechter te stappen en de kans bestaat dat de ontvangende partij ontvangst van de ingebrekestelling betwist, kan het verstandig zijn een aangetekende brief te schrijven. Tot die tijd zou ik er zeker niet in investeren.

Als je dan toch iets fysiek zou willen sturen, dan een gewone brief tegen een tiende van de kosten.
Een iDEAL Payment Service Provider net als Mollie, Targetpay en Buckaroo. Daar heb je vast wel een iDEAL-betaling naar gemaakt.

De PSP heeft contactgegevens van de handelaar en kan deze aan de klant doorgeven. Bij de iDEAL-PSP's waar ik bekend mee ben, dient de handelaar ook een contract te tekenen waarin de PSP kan besluiten om gedane betalingen terug te draaien. Dit bijvoorbeeld in het geval van duidelijke oplichting.

In dit geval is het dan ook handig om een melding te doen bij de betreffende PSP. Mocht een groot percentage van de betalende klanten een melding maken waaruit blijkt dat de handelaar oplicht, kan de PSP de betaling terugdraaien en het geld terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 19:10
WebwinkelKeur heeft wel gewoon een geschillencommissie en doet ook actief aan geschilbemiddeling. Zou je dus aanraden daar zeker een geschil aan te maken.

Betreft het trouwens een aspirant lid of een volwaardig lid van WebwinkelKeur?

Xpeng Reviews; https://www.proefritreviews.nl/reviews/brand/Xpeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NeutraleTeun Wat zijn de laatste recensies ? Je zegt dat er meer gevallen van niets ontvangen zijn.
Dit komt op mij over als een shop die in de problemen zit. Je ziet vaker dat een shop nog online is, terwijl er nagenoeg niks geleverd wordt. (niet direct oplichting dus)

edit aanvulling: hier zie je waarschuwingen en kun je meer informatie vinden: => webwinkelkeur

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 13-01-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Gemeni soort lid kan ik niet zo 123 vinden, wel heb ik daar nu een geschil aangemaakt!

@Hackus Bv ook het niet ontvangen van hun bestelling, maar op sommige wel een reactie van de webshop dat het inderdaad druk was en dat de levering alsnog de deur uit is gegaan (uit gaat) met een gratis kledingstuk erbij.
De shop staat nog niet in die negatieve lijst.

We gaan het nog even afwachten.

@Aggressor Nee, ze verkopen kleding/schoenen.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-01-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:57
is het toevallig ov store?

-edit-

ik bedoelde ovstore.. (is wat anders dan ov-storen van de bussen enz)
Want ik heb precies hetzelfde meegemaakt

[ Voor 70% gewijzigd door Aggressor op 13-01-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
Aggressor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:41:
is het toevallig ov store?

-edit-

ik bedoelde ovstore.. (is wat anders dan ov-storen van de bussen enz)
Want ik heb precies hetzelfde meegemaakt
Maar bij OVstore moeten toch alle alarm bellen gaan rinkelen? Search ipv van zoeken?
Search our site?

Your shopping cart ipv gewoon winkel mandje?
In de nacht andere bezorg kosten als overdag? WTF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

loki504 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:20:
[...]

Maar bij OVstore moeten toch alle alarm bellen gaan rinkelen? Search ipv van zoeken?
Search our site?

Your shopping cart ipv gewoon winkel mandje?
In de nacht andere bezorg kosten als overdag? WTF...
en FB uit de lucht, twitter 7 maanden oud, insta 11 manden oud

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28
Hoe duur was het pakketje eigenlijk? Zo'n trui is meestal een euro of 10? Je staat natuurlijk in je recht als je probeert je geld (of pakketje) nog te krijgen, maar als het een klein bedrag is zou je je ook kunnen afvragen hoeveel tijd en moeite je hier precies in wilt gaan stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
€50,-

En al was het wel €10,-, dan nog zou ik het er niet zomaar bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 14:58
De webshop is in ieder geval verplicht om een telefoonnummer te vermelden om heen te kunnen bellen. Enkel whatsapp is niet voldoende.
Als ze lid zijn bij een keurmerk, zal hier, normaal gesproken, ook op getoetst worden.
eventueel zou je de whois eens kunnen bekijken of daar niet toevallig iets openstaat.
En anders kijken of er andere bedrijven op het KvK adres staan en daar wel een telefoonnummer te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heel vreemd dit.

Sisow was zeer behulpzaam, vroegen naar de gegevens enz, kreeg echter bericht dat ze mijn betaling niet konden terugvinden.

Ik zelf eens op mijn rekening kijken en ik kon de afschrijving ook nergens vinden.

Eens in de mail naar de bevestiging van de webshop gedoken en op de factuur daar staat dat ik betaald heb via iDeal.

Ik weet niet waar het met betalen mis is gegaan (ik weet zeker dat ik betaald heb en na betaling weer werd doorverwezen naar de webshop), maar sowieso vervelend dat ik evengoed geen reactie krijg van de webshop.
Als ik de bevestiging krijg, moeten hun ook een bestelling binnenkrijgen?

En zeer toevallig van de vele andere klachten online over deze webshop.

Ik zal nog eens mijn rekeningen nakijken en even afwachten wat er uit het geschil komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Als er niks van je rekening is afgeschreven, heb je ook niet betaald lijkt me.
Als je gewoon op exact dat bedrag zoekt komt er niets boven?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
TravockMD schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:45:
De webshop is in ieder geval verplicht om een telefoonnummer te vermelden om heen te kunnen bellen. Enkel whatsapp is niet voldoende.
Als ze lid zijn bij een keurmerk, zal hier, normaal gesproken, ook op getoetst worden.
eventueel zou je de whois eens kunnen bekijken of daar niet toevallig iets openstaat.
En anders kijken of er andere bedrijven op het KvK adres staan en daar wel een telefoonnummer te vinden is.
Dat telefoonnummer is dus niet verplicht. Dat denken wel meer mensen. Het is alleen verplicht om minimáál twee manieren vast te leggen voor klanten om contact op te nemen. Een contactformulier en whatsapp zou dus voldoende zijn in dit geval, hier keurt Webwinkelkeur dan ook op. Netjes is anders, maar wel voldoende.

WebwinkelKeur is dan een goedkoop keurmerk, maar ze doen wel actief mee in de bestrijding tegen malafide webshops. Al heb ik het gevoel bij deze webwinkel dat er gewoon teveel bestellingen zijn geplaatst in een korte tijd, en de eigenaar/eigenaresse het niet meer ziet zitten. Vaak zijn dit de wat kleinere toko’s die bezwijken onder de hoeveelheid orders die ze krijgen. En zeker melden aan Sisow, ik heb alleen ervaringen met twee andere Payment Providers, maar die controleren ook actief als ze meldingen krijgen van niet leveren, dus Sisow denk ik ook wel.

Ben benieuwd naar de uitkomst. Houd ons op de hoogte.

Edit: ik had de laatste post van TS gemist.

Waarschijnlijk heeft de Webwinkelier het erg druk, en begrijpt zelf ook niet helemaal hoe zijn/haar winkel in elkaar steekt. Denk dat de koppeling niet lekker zit tussen de orders en het betaalsysteem. Het zou natuurlijk niet mogelijk moeten zijn om een bevestigde order te krijgen terwijl de betaling duidelijk niet is afgerond met succes. Niet netjes dat er geen contact met je wordt opgenomen. Vreemd verhaal zo!

[ Voor 13% gewijzigd door Royeboi op 17-01-2018 12:03 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 14:58
Royeboi schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Dat telefoonnummer is dus niet verplicht. Dat denken wel meer mensen. Het is alleen verplicht om minimáál twee manieren vast te leggen voor klanten om contact op te nemen. Een contactformulier en whatsapp zou dus voldoende zijn in dit geval, hier keurt Webwinkelkeur dan ook op. Netjes is anders, maar wel voldoende.

WebwinkelKeur is dan een goedkoop keurmerk, maar ze doen wel actief mee in de bestrijding tegen malafide webshops. Al heb ik het gevoel bij deze webwinkel dat er gewoon teveel bestellingen zijn geplaatst in een korte tijd, en de eigenaar/eigenaresse het niet meer ziet zitten. Vaak zijn dit de wat kleinere toko’s die bezwijken onder de hoeveelheid orders die ze krijgen. En zeker melden aan Sisow, ik heb alleen ervaringen met twee andere Payment Providers, maar die controleren ook actief als ze meldingen krijgen van niet leveren, dus Sisow denk ik ook wel.

Ben benieuwd naar de uitkomst. Houd ons op de hoogte.

Edit: ik had de laatste post van TS gemist.

Waarschijnlijk heeft de Webwinkelier het erg druk, en begrijpt zelf ook niet helemaal hoe zijn/haar winkel in elkaar steekt. Denk dat de koppeling niet lekker zit tussen de orders en het betaalsysteem. Het zou natuurlijk niet mogelijk moeten zijn om een bevestigde order te krijgen terwijl de betaling duidelijk niet is afgerond met succes. Niet netjes dat er geen contact met je wordt opgenomen. Vreemd verhaal zo!
toon volledige bericht
Ok, weer wat geleerd. Maar omdat je webwinkelkeur specifiek noemt:
Bij wet is het verplicht om naast het e-mailadres ook een alternatieve mogelijkheid aan te bieden die “snel, rechtstreekse en effectief” is. Hierbij wordt niet nadrukkelijk een telefoonnummer genoemd, bij wet zou je bijvoorbeeld ook een permanent bemande live chat kunnen aanbieden. Als WebwinkelKeur zien we in de praktijk echter dat bij technische problemen met bijvoorbeeld de hosting zowel het e-mailverkeer als bijvoorbeeld livechat onbereikbaar wordt. We hebben er daarom voor gekozen om een telefoonnummer toch als verplichting op te nemen bij ons keurmerk.
Bron: https://www.webwinkelkeur.nl/telefoonnummer-op-website/

Bij Webwinkelkeur kom je dus (normaal gesproken) niet weg met enkel email en whatsapp.
Pagina: 1