Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming & multitasking PC, €800-850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik nu heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 184,50€ 184,50
1MSI B350 PC Mate€ 83,01€ 83,01
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 176,90€ 176,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,-€ 195,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,50€ 133,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,86

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en multitasken. Er komen nog wel wat andere dingen bij (CAD, CFD, FEM, wat programmeren hier en daar) die waarschijnlijk de CPU belasten, maar dat doe ik niet genoeg om een specifieke investering voor te verantwoorden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De configuratie die ik heb samengesteld (zie onderstaand) zit tussen de €800 en €850. Liever hou ik het hierbij, maar mocht een systeem dat iets duurder is betere prijs/kwaliteit bieden zijn er wel dingen mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een Thermaltake V9. Voor zover ik kan zien passen alle onderdelen daar prima in, dus zou ik deze graag mee willen nemen.
Verder heb ik een Cooler Master Real Power M700 die ik het liefst zou willen meenemen, maar aangezien deze inmiddels 8 jaar oud is lijkt het me verstandig dat toch maar niet te doen.
Monitor, toetsenbord en muis neem ik allemaal mee vanaf mijn huidige platform.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een capabele CPU + GPU nodig zijn om te kunnen gamen. Het liefst zou ik voor meer dan een GTX1050 Ti willen gaan, maar dat laat mijn budget niet toe. Voor het multitasken heb ik het liefst 16GB RAM. Dit heb ik ook op mijn laptop en ik merk toch dat ik een groot deel van de tijd meer dan 8GB in gebruik heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toen ik begon met het samenstellen van dit systeem kwam ik bij een i5-8400 uit, maar omdat deze nergens beschikbaar is heb ik nu een Ryzen 5 gepakt. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, dus mocht een CPU van Intel toch beter uitkomen dan is dat ook prima.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou ik mijn huidige kast meenemen, scheelt toch weer een paar Euro.

Ga je overklokken?
Ik ben het niet van plan. Mocht ik het toch willen tegen die tijd, dan koop ik wel een CPU-fan.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben er niet zeker van of alles compatibel is met elkaar. Zo staat het RAM niet in de QVL van het moederbord maar wordt deze toch aangeraden in de BBG van november 2017. Verder weet ik niet zeker of ik voor een SSD moet gaan of toch voor een 'gewone' grotere harde schijf. Geeft een SSD genoeg merkbaar performance verschil tijdens het gamen om het prijsverschil te verantwoorden?
Zie ik nog iets over het hoofd of zijn er op het moment betere keuzes te maken binnen dezelfde prijsklasse?
En ten slotte: Op het moment draai ik Windows Vista. Ik was bang dat ik een Windows 10 licentie zou moeten aanschaffen, maar via Surfspot (ik ben student) worden ook licenties verkocht. Echter worden ze aangeboden als upgrade vanaf Windows 7/8/8.1. Hier en daar heb ik gelezen dat het toch mogelijk is om deze 'nieuw' te installeren. Klopt dit, of zal ik toch een volledige licentie moeten kopen?

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Lijstje is denk ik prima!

Over die "licentie":
Let op: Om de Microsoft Windows 10 upgrade Education te mogen installeren en gebruiken dient er op de computer of laptop een legale, volledige of OEM-versie van Windows geïnstalleerd te zijn.
Het gaat dus om een upgrade, en niet om een licentie. Je zult dus zelf een andere licentie moeten kopen.