Rabobank is ook gestopt met Desktop Bankieren app.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 19:46
In het artikel 'Rabobank stopt ondersteuning Bankieren app voor Window Phone' wordt specifiek melding gemaakt van de versie voor Windows Phone (Mobile). Ook uit de info van de Rabobank zelf zou je dit kunnen concluderen, en ik heb het 2 maanden geleden zelfs bij de Klantenservice nagevraagd. Nee het gaat alleen om de Windows Phone versie, de Desktop app blijft bestaan.

U raadt het al: sinds vandaag (12 januari 2018) is de Bankieren app voor Windows Desktop niet meer te gebruiken. Navraag bij de klantenservice leert dat het een zgn. Universal Windows app betrof (dat betekent dat hij op meerdere platformen werkte), en dat de app in al zijn versies vanaf heden niet meer te gebruiken is. Men betreurt het misverstand, maar feit blijft dat je nu, als je geen Android of Apple device hebt, alleen nog kan bankieren via de browser van je Windows telefoon of lap/desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Opzich voor de desktop niet zoon ramp toch. Als je de nieuwe interface gaat gebruiken kan je zelfs in de browser inloggen met je code die je ook in de app gebruikt.

Voor telefoon is het een ander verhaal..

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 12-01-2018 20:23 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35

The_Scarabial

MTB for life!

HKLM_ schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:23:
Opzich voor de desktop niet zoon ramp toch. Als je de nieuwe interface gaat gebruiken kan je zelfs in de browser inloggen met je code die je ook in de app gebruikt.

Voor telefoon is het een ander verhaal..
Dat werkt ook gewoon perfect op de telefoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 19:46
Ja, dat weet ik allemaal wel, maar ik vond de app vooral makkelijk om even snel mjn saldo na te kijken. In de Android versie van de app kan dit ook (saldo op inlogscherm), maar in de browserversie zit dit weer niet. Ik heb dit aangemeld als wens.

En feit blijft dat ze twee maanden geleden nog beweerden dat de desktop app wel in gebruik zou blijven. Die sneuvelt nu dus omdat de Phone versie te weinig gebruikers had. Overigens zei de klantenservice dat de Desktop-versie ook niet veel (meer) gebruikt werd.

Ik vind het wel grappig omdat ik de laatste tijd ineens laptops met Windows 10 S zie opduiken. Dat is een uitgeklede versie waar je alleen apps uit de Windows Store kan installeren, geen desktop applicaties. Dus geen Firefox of Chrome browser, etc. Leuk om daar nu mee te komen terwijl dus steeds meer bedrijven geen Windows apps meer maken/updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het betreft dus dit artikel: nieuws: Rabobank stopt ondersteuning Bankieren-app voor Windows Phone geschreven door @Xtuv ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron