Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Philtjens
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-10 20:27
Mijn vraag

hallo beste tweakers.

Ik heb een huis gekocht en we zijn nu ook toe aan een nieuwe tv.

In de winkels ook al verschillende tvs bekeken en hebben ook wat interessante keuzes neergepend en even opgezocht.

De eisen zijn:

-4k uhd tv
-energiezuinig
-49 inch
-100hz
-budget rond de 1000 euro

Ik heb 3 modellen gevonden maar ik twijfel steeds welke de betere keuze is dus vandaar deze vraag :?

Relevante software en hardware die ik gebruik

de tv zal vooral gebruikt worden voor films, netflix, en wat sport te kijken (vooral veel snowboardfilms en voetbal) en tv als radio gebruiken

-gamen zal ik niet op de tv doen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

pricewatch: Sony KD-49XE9005 Zwart

pricewatch: LG 49SJ810V Wit, Zilver

pricewatch: Samsung UE49MU7000 Zilver, Zwart

-De eerste keuze was sony deze was qua design voor ons de mooiste en ook qua beeld sprong deze er voor ons uit.
Nadeel hiervan is wel het hoge energieverbruik

-Op de tweede plaats de lg
Qua beeld is het ook mooi, niet de beleving wat sony geeft qua beeld heeft wel harman kardon fine tune speakers.
En kan deze voor 750 euro kopen wat dit toestel ook interessant maakt + energiezuinig a+ ( door de lage aankoopprijs ook nog geld over voor een soundbar)
Nadeel heb gelezen dat er veel problemen uit de schermen kan kopen en vind de televisie zelf niet bijzonder mooi door de alu look.

-Op de laatste plaats de samsung.
Ik vind het beeld niet zo heel mooi de kleuren zijn te fel waardoor het heel onnatuurlijk lijkt en de donkere bruinen en zwart tinten zijn heel flets.
Heb nu ook een samsung en heb hier ook geen goede ervaringen mee (tv springt spontaan snachts aan met volume op 40)
Vandaar dat ik samsung dus ook liever niet meer heb.

Ik heb nog een sony gezien maar dit was een 50hz maar wil liever een 100hz want dit is gewoon beter of ben ik hier verkeerd in ?

Kortom welke zou de beste keuze zijn en gelieve ook kleine uitleg erbij te geven waarom :)

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:35

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus TB > CEA.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-10 15:28
Ik zou voor de LG met soundbar gaan. Tov de Sony lever je wat beeld in maar door de soundbar is je geluid tov de tv speakers stukken beter.

Bedoel, wat heb je aan een mooie 49 inch tv met dat blikke ingebouwde geluid?

• Philtjens
quote:
caspervc schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:31:
Ik zou voor de LG met soundbar gaan. Tov de Sony lever je wat beeld in maar door de soundbar is je geluid tov de tv speakers stukken beter.

Bedoel, wat heb je aan een mooie 49 inch tv met dat blikke ingebouwde geluid?
Soundbar komt zowiezo bij elke tv alleen doordat we nu budget over hebben kunnen we dit tegelijk kopen anders nog een paar maandjes doorsparen want idd dat maakt film kijken nog stukken beter 👍

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:04
De Sony XE9005 is de beste LCD tv die momenteel te koop is in het middensegment, voldoende recente topics waarin dit wordt uitgelegd/ onderbouwd. De LG kan je het beste links laten liggen aangezien deze een IPS paneel heeft wat inhoudt dat het contrast een heel stuk lager ligt.

De 49XE90 is voor een lager bedrag te koop als dat je in de pricewatch ziet, zie 'Sony 2017' topic. Met het bedrag wat je bespaart kan je ook een soundbar mee kopen. Mocht dit niet haalbaar zijn, dan doe je het een paar maanden met het geluid wat uit de tv komt en kijk je daarna voor een mooie soundbar. Als filmliefhebber is het zonde om voor een stuk mindere beeldkwaliteit te kiezen ;).

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 20:33

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heb je de TV's in de winkel wel even op de "movie stand" gezet?

In de winkel zetten ze zoveel zooi aan qua beeld, dat ze waarschijnlijk allemaal keihard over de normale kleuren knallen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Philtjens
quote:
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:45:
Heb je de TV's in de winkel wel even op de "movie stand" gezet?

In de winkel zetten ze zoveel zooi aan qua beeld, dat ze waarschijnlijk allemaal keihard over de normale kleuren knallen.
Nee ik ben ook niet zoneen techneut wat overal aan gaat prullen / zoeken.

Tv wordt aangezet met standaardinstellingen en als mij dat bevalt is het al prima.

Als ik echt alles tot in de puntjes moest/wou hebben zou ik ook een Qled kopen, maar wil gewoon dus prijs kwaliteit van een middenklasse .

• Philtjens
quote:
Freshouttheoven schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:42:
De Sony XE9005 is de beste LCD tv die momenteel te koop is in het middensegment, voldoende recente topics waarin dit wordt uitgelegd/ onderbouwd. De LG kan je het beste links laten liggen aangezien deze een IPS paneel heeft wat inhoudt dat het contrast een heel stuk lager ligt.

De 49XE90 is voor een lager bedrag te koop als dat je in de pricewatch ziet, zie 'Sony 2017' topic. Met het bedrag wat je bespaart kan je ook een soundbar mee kopen. Mocht dit niet haalbaar zijn, dan doe je het een paar maanden met het geluid wat uit de tv komt en kijk je daarna voor een mooie soundbar. Als filmliefhebber is het zonde om voor een stuk mindere beeldkwaliteit te kiezen ;).
De sony schiet er idd bovenuit dit hadden wij ook in de winkel toen we naar de sony tvs keken.

Het enige wat me tegenhoudt is het energieverbruik van de tv dit vind ik wat aan de hoge kant ik wil graag goede films kijken maar heb ook geen zin om me blauw aan stroom te moeten betalen.

Ik had ook nog dit model gezien
pricewatch: Sony Bravia KD-49XD8305 Zwart
is iets zuiniger, maar op niet veel plaatsen meer te koop ik vermoed omdat deze ook al wat ouder is.

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
Philtjens schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:48:
[...]

Nee ik ben ook niet zoneen techneut wat overal aan gaat prullen / zoeken.

Tv wordt aangezet met standaardinstellingen en als mij dat bevalt is het al prima.

Als ik echt alles tot in de puntjes moest/wou hebben zou ik ook een Qled kopen, maar wil gewoon dus prijs kwaliteit van een middenklasse .
Als zelfs wat klikken met de afstandsbediening teveel moeite is, waarom maak je dan een topic?

Koop dan gewoon de goedkoopste, want beeldkwaliteit maakt blijkbaar toch geen zak uit als je ze standaard laat staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Philtjens
quote:
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:00:
[...]

Als zelfs wat klikken met de afstandsbediening teveel moeite is, waarom maak je dan een topic?

Koop dan gewoon de goedkoopste, want beeldkwaliteit maakt blijkbaar toch geen zak uit als je ze standaard laat staan.
Ik heb toch niet gezegd dat dit teveel moeite is ?
+ In de winkel waar ik ga liggen ook geen afstandsbedieningen erbij.

Maar zoals ik al zei als ik niet weet waar ik mee bezig ben wat voor nut heeft het dan dat ik overal dingen aan ga veranderen , dan doe ik waarschijnlijk meer verkeerd dan goed dan blijf ik er liever van af.

Zoals ik al zei ben ik geen techneut maar kijk ik gwn graag films en wil ik een goed scherm hebben, daarom vraag ik hier raad om geholpen te worden met de dingen waar ik minder veel verstand van heb 🤓

Philtjens wijzigde deze reactie 12-01-2018 23:06 (6%)

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:04
Een energielabel is niet heilig, de XE90 verbruikt op papier wat meer stroom. Dit komt doordat dit model een stuk helderder kan als de andere 2 tv's in jouw openings post. In de praktijk zal het verschil een stuk minder zijn aangezien jij niet tv gaat kijken op max. helderheid. Het kan zijn dat je op jaarbasis in de praktijk 1 a 2 tientjes meer kwijt bent aan energie, dit mag hoop ik de pret niet drukken. De XD80 is van 2016 en inferieur aan de XE90.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
quote:
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:00:
[...]

Ietwat flauwe, en makkelijke trap in de zij, natuurlijk.
Hij weet blijkbaar wel, meer dan jij laat blijken, dat je met en 1000 euro toestel iets hebt wat er al vanuit de doos vanaf spat, als je met iets van 450 euro hebt. Kan je wel zeggen, ja met bijstellen kan je het idealer krijgen, ja maar er valt in dit opzicht niet gek veel te repareren. Een calibrateur kan misschien wel wat meer repareren, maar zelfs hij niet alles.
Ook ik ben tevreden (weliswaar na wel degelijk wat bijgesteld te hebben), ik was ook tevreden met wat ik uit de doos al zag, bijv. dat het zwart zwart was zag je gelijk, dat de kleuren mooier waren ook, dat die 100Hz was etc.. Wat ik dus eigenlijk zeg, van een oude 450 euro Tv naar een dubbele waarde Tv gaan, heeft altijd zin.

Sjah wijzigde deze reactie 14-01-2018 06:48 (4%)

Specs

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
Sjah schreef op zondag 14 januari 2018 @ 06:18:
[...]

Ietwat flauwe, en makkelijke trap in de zij, natuurlijk.
Hij weet blijkbaar wel, meer dan jij laat blijken, dat je met en 1000 euro toestel iets hebt wat er al vanuit de doos vanaf spat, als je met iets van 450 euro hebt. Kan je wel zeggen, ja met bijstellen kan je het idealer krijgen, ja maar er valt in dit opzicht niet gek veel te repareren. Een calibrateur kan misschien wel wat meer repareren, maar zelfs hij niet alles.
Ook ik ben tevreden (weliswaar na wel degelijk wat bijgesteld te hebben), ik was ook tevreden met wat ik uit de doos al zag, bijv. dat het zwart zwart was zag je gelijk, dat de kleuren mooier waren ook, dat die 100Hz was etc.. Wat ik dus eigenlijk zeg, van een oude 450 euro Tv naar een dubbele waarde Tv gaan, heeft altijd zin.
Onzin.

Samsung zet die TV's meestal op "Dynamisch" of een dergelijke stand als ze uit de doos komen. Dat brandt gewoon je ogen eruit.

Besteedt je even luttele seconden om de beeldmode om te zetten naar "Film" en het gamma goed in te stellen, dan heb je al een tig mooier beeld. TV's vergelijken op standaard instellingen is totaal nutteloos. Je moet ze vergelijken als ze beide op hun beste instellingen staan. En dat heb ik het helemaal niet over kalibren, maar over instellingen die je gewoon met een paar klikken goed kunt zetten.
Waarom denk je dat iedere TV review in het begin de instellingen noemt waarmee ze testen?

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Mijn Sony stond niet op dynamisch, mijn Panasonic idd wel, en daarover:..... zat mensen vinden dat (dynamisch) best een mooie stand. Wie ben jij om die gasten neer te sabelen? Over dat ogen eruit branden....wat doen die HDR Tv's dan eigenlijk, ook (buiten)gemene lichtopbrengst .

Sjah wijzigde deze reactie 14-01-2018 08:08 (33%)

Specs

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True