I don't mind that you tried to kill me, but protecting myeself against your kind gets expensive....and I'm on a budget
Vraag
Alle reacties
Zal waarschijnlijk wel werken, maar kun je met veel software tegen problemen aan lopen. Vmware ondersteund het in veel gevallen bijvoorbeeld niet. Soms is het zelfs het geval dat ES of QS niet in tweetallen werken, echter komt dit niet heel vaak voor.
Ook zal Dell moeilijk kunnen gaan doen als je een garantie aanvraag oid gaat doen.
Oftewel, is het een eigen speelmachine, kan je het gerust overwegen gezien de prijzen stukken lager liggen. Is het bedrijfsmatig, dan zou ik er niet aan beginnen.
Ook zal Dell moeilijk kunnen gaan doen als je een garantie aanvraag oid gaat doen.
Oftewel, is het een eigen speelmachine, kan je het gerust overwegen gezien de prijzen stukken lager liggen. Is het bedrijfsmatig, dan zou ik er niet aan beginnen.
Het gaat er mij om, dat ik ermee kan CPU minen, verder gebruik ik de server niet :-)
I don't mind that you tried to kill me, but protecting myeself against your kind gets expensive....and I'm on a budget
Dan gewoon proberen, er zal w.s. niemand zijn die kan garanderen dat het werkt. OEM's specificeren uit mijn hoofd niet of hun machines werken met ES/QS CPU's. Maar tenzij ze het actief blokkeren zou het moeten werken. Nu weet ik natuurlijk niet wat je wil CPU minen, maar voor zover mijn kennis over Crypto currency reikt is voor zover ik weet CPU mining op geen geen enkele manier meer rendabel als je zelf voor de hardware en stroom moet betalen.
Hoi Dennis,Dennism schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:21:
Dan gewoon proberen, er zal w.s. niemand zijn die kan garanderen dat het werkt. OEM's specificeren uit mijn hoofd niet of hun machines werken met ES/QS CPU's. Maar tenzij ze het actief blokkeren zou het moeten werken. Nu weet ik natuurlijk niet wat je wil CPU minen, maar voor zover mijn kennis over Crypto currency reikt is voor zover ik weet CPU mining op geen geen enkele manier meer rendabel als je zelf voor de hardware en stroom moet betalen.
Cpu mining is zeker nog rendabel met Verium Reserve, ik heb op dit moment meer systemen draaien.
Deze munt is GPU resistant, door de enorm hoge geheugen vraag. Dus een CPU is eficienter, de waarde van de munt is ook goed, op dit moment 80% winst - 20% kosten.
Grote kans dat dit niet gaat werken. Over het algemeen worden systemen van Dell en bijv, ook HP geleverd met hele specifieke BIOSen (UEFI's okay okay). Het kan zelfs zo zijn dat productie-level processoren worden geblockeerd omdat ze niet op de interne supportlist van het BIOS staan (heb dit zelf gehad met een HP Z420).
Engineering of Quality Control samples worden veel al maar HEEL beperkt ondersteund en dan nog veelal op moederborden die los verkrijgbaar zijn omdat daarop geen HCL-achtige constructies van toepassing zijn behalve dan die van de Chipset waardoor de processor-support in het BIOS vrij uitgebreid is.
Wil je 100% zekerheid dan zul je het gewoon moeten proberen, vraag is dan of je het risico wil lopen. ES of QS processoren zijn relatief goedkoop dat dan weer wel. Let er overigens wel op dat QS of ES chips vaak trager zijn dan de productie-counterpart.
Engineering of Quality Control samples worden veel al maar HEEL beperkt ondersteund en dan nog veelal op moederborden die los verkrijgbaar zijn omdat daarop geen HCL-achtige constructies van toepassing zijn behalve dan die van de Chipset waardoor de processor-support in het BIOS vrij uitgebreid is.
Wil je 100% zekerheid dan zul je het gewoon moeten proberen, vraag is dan of je het risico wil lopen. ES of QS processoren zijn relatief goedkoop dat dan weer wel. Let er overigens wel op dat QS of ES chips vaak trager zijn dan de productie-counterpart.
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Interessant, ik dacht ook dat CPU minen maar enkele euro's per dag opleverde waar dan nog stroom van af moest...
Maar, denk dat je dan wel deze cpu's kan gebruiken. Hou er wel rekening mee dat ze vaak een iets lagere performance hebben dan de normale variant.
Maar, denk dat je dan wel deze cpu's kan gebruiken. Hou er wel rekening mee dat ze vaak een iets lagere performance hebben dan de normale variant.
Als je op ebay.com kijkt naar ES/QS xeons, staat er vaak een lijst bij met compatibele moederborden. Vaak staat er expliciet bij dat high-end complete systemen/workstations er niet mee werken. Losse dual moederborden vaak wel. Mijn 80-thread world community grid machine met 2 ES xeons draait 100% stabiel op een Asus dual moederbord - afgezien van het feit dat die niet van gemixt geheugen hield.
Ik zou het er met je Dell niet op wagen.
Ik zou het er met je Dell niet op wagen.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Pagina: 1