Op vrijdag 13 juli 2001 10:29 schreef arjo_kamp het volgende:
straight kabels maken stelt nix voor dat weet ik ook wel, maar IN het NT1 kastje aansluiten en IN de quatrovox aansluiten, da's andere koek natuurlijk.
Da's helemaal geen andere koek, want in de NT1 en in de Quattrovox zitten gewoon RJ-45 gaatjes, zoals op een NIC of een Hub...

En van die terminator baal ik van, want ik heb 2 inbouwdozen Per inbouwdoos zitte n2 RJ45gaten ik wou dus 1 x analoge foon 1 x analoge fax 1 x utpcat5e netwerk en 1 x ISDN s0 bus, maar dan kan ik um niet terminaten, want dan heb ik m'n gaatjes vol!
Dat gaat sowieso niet werken met die ISDN opbouwdozen, omdat poort 1 en poort 2 aan elkaar gelust zijn, dus die kun je alleen maar voor ISDN gebruiken, (Bus-topologie) je kunt ze niet afzonderlijk gebruiken.
Dan moet je normale RJ-45 dozen gebruiken, niet die KPN rommel. Dan kan het wel.
Die terminator is aan te raden, maar het gaat ook vaak zat goed zonder. (Zeker met weinig ISDN devices.) Als je nul 10 centrales aan zou moeten sluiten is het een ander verhaal.
Maar het idee wat jij had, dat je met 2 doosjes met 2 poorten in het totaal 4 bruikbare poorten zou hebben gaat dus niet op. Daar moet je "normale" RJ-45 dozen voor hebben, niet die KPN ISDN dozen.
Aannames zijn fataal.