Derhalve topic kapen niet is toegestaan en het niks met verborgen gebreken te maken heeft. Volgt hier een eigen topic.
zijn de kosten van de vervanging dan voor mij ? of voor de buren ? mijn dak maar door hun lek.
wat is de dagwaarde van een 15 jaar oud dak ?
Stel je voor de dakdekker van je buren sloopt perongeluk 15 jaar oude dak en ze betalen de dagwaarde uit maar ik kan er geen nieuw dak voor kopen. want het nieuwe dak is duurder Heb je dan gewoon pech ?
miciel schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:55:
stel je voor dat je lekkage hebt omdat je buren per ongeluk een slechte dakdekker hebben ingehuurd.
Heb je dan ook recht op herstel of mag er dan een nieuw dak opzetten en deze kosten verhalen op de buren. waar kan ik hier informatie over vinden ? wetboek ?
[mbr]Probeer niet het topic te kapen met je eigen problemen.[/]
Reptile209 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:09:
[...]
Als herstel mogelijk is, dan is dat toch de logische oplossing? Als ik een koplamp van jouw oude auto stuk maak, stuur je me dan ook de rekening voor een nieuwe auto, of alleen voor reparatie van de lamp? Als herstel redelijkerwijs onmogelijk is (total loss), dan kom je bij vervanging of - bij iets op leeftijd - betalen van de dagwaarde uit.
stel je voor het dak is redelijk op leeftijd (laten we zeggen 15 jaar) en economische/techenisch gezien het niet waardt om het te laten reparen.(wel mogenlijk maar niet de beste oplossing)Conono schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Niet alleen de logische oplossing, maar ook de juridisch juiste.
zijn de kosten van de vervanging dan voor mij ? of voor de buren ? mijn dak maar door hun lek.
wat is de dagwaarde van een 15 jaar oud dak ?
Stel je voor de dakdekker van je buren sloopt perongeluk 15 jaar oude dak en ze betalen de dagwaarde uit maar ik kan er geen nieuw dak voor kopen. want het nieuwe dak is duurder Heb je dan gewoon pech ?