Advies welke cloud leverancier te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Kunnen jullie mij helpen met het vinden van een geschikte leverancier?

Ik heb iets van 800 GB aan fotos en filmpjes die ik naar de cloud wil brengen. Het zou fijn zijn als ik gebruik kan maken van een gebruiksvriendelijk systeem waarbij het voor mijn vriendin en mij makkelijk is om dingen in de cloud te zetten.

Onlangs heb ik na wat research gekozen voor Google Drive, maar nadat het 24 uur duurde om 6 GB te uploaden ben ik op zoek naar een andere leverancier. Ik wil dus ook graag iets met een hoge uploadsnelheid! Kosten maakt niet zoveel uit.

Als het iets uitmaakt, ik maak gebruik van Apple producten (telefoon, laptop en ipad).

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Beste antwoord (via Menace_1981 op 14-01-2018 22:38)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Menace_1981 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:13:
Toen ik die bestanden naar Google Drive aan het uploaden was, stond er helaas niet bij wat de snelheid van het uploaden was.
Dit hangt altijd af van je eigen verbinding, die is leidend. In principe kan een upload je verbinding wel vol trekken, de andere kant kan dit wel aan. Zeker wanneer je gebruik maakt van Google of Apple servers, die trekken dat echt wel.

Voor het bekijken van je netwerkverkeer kun je toch een simpele app of widget installeren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Wat opties:
- OpenStack object store (Fuga, CloudVPS)
- TransIP Stack
- Backblaze

Open stack is wat meer dev-minded, met API's. Wellicht dat er ook apps/applicaties voor zijn die hiermee praten.

TransIP is de eerste 1000GB gratis. Kijk eens rond op GoT, staan genoeg ervaringen over op.

BackBlaze, goedkoop en heeft diverse software om te managen.

[ Voor 62% gewijzigd door storeman op 12-01-2018 15:46 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
iCloud dan gewoon? 9,99 EUR per maand voor 2TB. https://support.apple.com/nl-nl/HT201238

Ik maak zelf gebruik van Onedrive. Zit bij het Office 365 abonnement in. Werkt goed.

Heb je zelf al onderzocht welke opties er zijn en waar je voorkeur naar uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 19:42
Welke uploadsnelheid moet je halen volgens je internetabbonnement en welke snelheid haal je daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik gebruik al een poosje naar tevredenheid Strato Cloudservice, €7,50 p/mnd voor 1 TB. Servers staan in EU, voor mij een pre.
Met Mac heeft de cloud dienst wat beperkingen qua bestanden, maar je kan ook FTP of een ander protocol gebruiken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb diverse artikelen gelezen voordat ik koos voor Google Drive. Punt is dat uploadsnelheid niet echt wordt genoemd. Ook nu niet als ik er op zoek. Toen ik die bestanden naar Google Drive aan het uploaden was, stond er helaas niet bij wat de snelheid van het uploaden was. Enkel de verwachtte tijd.

Ik zal kijken naar jullie voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 08:21
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb diverse artikelen gelezen voordat ik koos voor Google Drive. Punt is dat uploadsnelheid niet echt wordt genoemd. Ook nu niet als ik er op zoek. Toen ik die bestanden naar Google Drive aan het uploaden was, stond er helaas niet bij wat de snelheid van het uploaden was. Enkel de verwachtte tijd.

Ik zal kijken naar jullie voorstellen.
TransIP stack upload staat vast op 50Mbit zowel down als upload.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toen ik die bestanden naar Google Drive aan het uploaden was, stond er helaas niet bij wat de snelheid van het uploaden was.
Dit hangt altijd af van je eigen verbinding, die is leidend. In principe kan een upload je verbinding wel vol trekken, de andere kant kan dit wel aan. Zeker wanneer je gebruik maakt van Google of Apple servers, die trekken dat echt wel.

Voor het bekijken van je netwerkverkeer kun je toch een simpele app of widget installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoexec.bat
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-10 20:24
De uploadsnelheid volgens mijn internetabonnement was 20 Mbps.
Op Onedrive (bij het Office 365 abonnement) staat 800 GB en de uploadsnelheid was 20 Mbps.
Op Wasabi staat 1,3 TB en daar was de uploadsnelheid 13 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Menace_1981 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:41:
...maar nadat het 24 uur duurde om 6 GB te uploaden...
Ik denk dat er aan jouw kant ergens iets mis is. Ik kan naar Google Drive uploaden met een strakke 2Mbyte/sec. Daarmee zou je 170Gbyte / dag moeten kunnen halen.
Als het iets uitmaakt, ik maak gebruik van Apple producten (telefoon, laptop en ipad).

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik heb alles in iCloud staan. Erg tevreden over omdat het geintegreerd is met je apps, dus alles synced automatisch. Daarnaast met iDrive ook gewoon directe file-based toegang.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Als je vragen hebt over STACK, kijk dan in dit topic:

[Cloud storage] "Stack" van TransIP
Pagina: 1