Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:44
Ik zoek een?
Ik zoek een toetsenbord, voornamelijk om mee te typen dus niet om mee te gamen. Niet draadloos, tenzij het lang mee gaat en makkelijk te laden is.

Wat is je budget?
Van 2-3 tientjes tot aan 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, al 10 jaar geen toetsenbord gekocht. Ik lees heel veel over mechanische toetsen, maar typt dat echt veel fijner? Van mij mag het mechanissch zijn, maar het moet geen irritant harde geluid maken, volgens mij kom ik dan in de buurt van een MX Brown?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor thuis, dus niet op kantoor. Voornamelijk om mee te typen, niet om mee te gamen. Moet gewoon een simpel toetsenbord zijn zonder al te veel poespas.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het hard geluid moet maken moet je een MX Blue pakken. MX Brown is een stuk stiller.

• c-nan
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:24:
Als het hard geluid moet maken moet je een MX Blue pakken. MX Brown is een stuk stiller.
Oeps, een moest geen zijn :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is MX Brown te doen (vind ik zelf). Die heb ik hier op kantoor liggen en mijn collega's worden er niet helemaal knettergek van als ik daarop aan het rammelen ben.
Moet het stiller, maar toch mechanisch, dan zou ik voor MX Reds gaan.

• c-nan
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:27:
Dan is MX Brown te doen (vind ik zelf). Die heb ik hier op kantoor liggen en mijn collega's worden er niet helemaal knettergek van als ik daarop aan het rammelen ben.
Moet het stiller, maar toch mechanisch, dan zou ik voor MX Reds gaan.
Zoiets bijvoorbeeld? pricewatch: Cooler Master MasterKeys Pro L White LED Brown Switch

Welke heb jij als ik vragen mag?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

quote:
Op het werk heb ik een Ducky Zero liggen. Thuis heb ik een Ducky One (omdat m'n eigen Zero stuk ging). Ik heb ook een Cooler Master Quickfire gehad, maar die vond ik echt minder fijn dan een Ducky, ook al zijn de switches hetzelfde.

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:06

TommieW

Numa numa.

Wat ook een enorm verschil maakt, is of er o-ringen onder de keycaps zitten. Mijn G710+ heeft brown switches met o-ringen. Mijn K70 heeft blue switches zonder o-ringen. Niet alleen de switches zelf maken meer geluid, maar ook als je de toetsen volledig indrukt, maakt het een stuk meer geluid.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:41

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

pricewatch: Cooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Red) Qwerty US

Is er ook in een full RGB variant, die is wat duurder. Verder keuze uit Cherry Red, Blue en Black. (Ik heb de red variant, nooit andere geprobeerd. Het is mijn eerste mechanische toetsenbord.)

Ik kom van laptop-achtige toetsenborden. De RGB variant gekocht toen ik een nieuwe PC kocht, 2 weken later kocht ik de witte variant voor op kantoor. :)

[Voor 16% gewijzigd door unezra op 12-01-2018 18:32]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Daanoo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-03 22:32

Daanoo

Wat doe ik hier eigenlijk?

Als je een toetsenbord wil wat niet te veel geluid maakt zou ik al gauw gaan kijken naar een toetsenbord met MX-Brown/Red/Black switches.

pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro M White (Cherry Red) Qwerty US

Ik denk dat dit een goede optie is, simpele witte backlighting, en alle functionaliteit van het numpad die je nodig hebt in het formaat van een TKL toetsenbord. Dit toetsenbord heb ik zelf op het werk ook, en ik ben er echt heel erg tevreden over, gebruik hem al even inmiddels, haha.

throw new NotImplementedException();

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True