Ik wil in in Duitsland gebruik maken van mijn CanalDigitaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027279

Topicstarter
Mijn vraag
Volgens CanalDigitaal kan ik in mijn vakantiehuisje in Duitsland gewoon mijn Card van thuis gebruiken voor ontvangst. De TV was al verbonden met een satelietschotel en ik kreeg dus alle Free to air zenders. Na het plaatsen van mijn thuiscard bleef ik alle Free to Air zenders ontvangen, maar geen Nederlandse zenders.

Het betreft een Samsung TV gekocht in Duitsland. Verkopen ze daar andere CI-Modules? Of kan het iets anders liggen zoals instellingen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1027279 op 12-01-2018 14:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:37
Anoniem: 1027279 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:34:
Mijn vraag
Volgens CanalDigitaal kan ik in mijn vakantiehuisje in Duitsland gewoon mijn Card van thuis gebruiken voor ontvangst. De TV was al verbonden met een satelietschotel en ik kreeg dus alle Free to air zenders. Na het plaatsen van mijn thuiscard bleef ik alle Free to Air zenders ontvangen, maar geen Nederlandse zenders.

Het betreft een Samsung TV gekocht in Duitsland. Verkopen ze daar andere CI-Modules? Of kan het iets anders liggen zoals instellingen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Kaart al opnieuw geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zie je uberhaubt wel de zenders in je zenderlijst? dat zou zonder of met kaart niet uit mogen maken namelijk..

gezien je een duitse TV hebt gok ik dat eigenlijk daar het probleem zit.. dat die alle non-duitse zenders er uit filtert / alles wat niet FTA is er uit filtert

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:50

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je wel een volledige scan gedaan? Zoniet, dan moet je dat sowieso even doen, zodat je in ieder geval de zenders uit NL in je lijst tegenkomt.
Of ze meteen ook worden gedecodeerd, hangt een beetje af van de CI-module.
-edit: En hopen dat de schotel wel op 23Oost is gericht; de meeste duitse zenders zitten op 19.2 (of je moet meerdere satellieten kunnen ontvangen daar).

[ Voor 25% gewijzigd door Arjan A op 12-01-2018 14:42 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38

Mx. Alba

hen/die/zij

Formeel is het niet toegestaan om buiten Nederlands grondgebied Nederlandse televisie te ontvangen. Dat heeft ermee te maken dat Nederlandse zenders relatief weinig betalen voor de rechten om series, films en andere programma's uit te zenden omdat het Nederlandse publiek relatief klein is. Echter doen wij aan ondertiteling, niet aan nasynchronisatie, waardoor het potentiële publiek niet alleen Nederlandstalig is, maar ook bijvoorbeeld Engelstalig... Die lage prijs voor de rechten komt dus met een voorwaarde: Nederlandse broadcasters moeten ervoor zorgen dat hun uitzendingen alleen op Nederlands grondgebied bekeken kunnen worden. Oftewel, het gebruik van je CanalDigitaal decoder in het buitenland is niet toegestaan volgens de gebruikersvoorwaarden. En mochten ze erachter komen dat je decoder in het buitenland gebruikt wordt, dan kan hij worden uitgeschakeld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Denk dat ze bij Canal Digitaal er meer baat bij hebben om de zogenaamde cardsharings op te sporen dan de particulier die keurig betaald voor zijn kaartje en deze op zijn vakantie locatie in europa gaat gebruiken..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

SMSfreakie schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:59:
Denk dat ze bij Canal Digitaal er meer baat bij hebben om de zogenaamde cardsharings op te sporen dan de particulier die keurig betaald voor zijn kaartje en deze op zijn vakantie locatie in europa gaat gebruiken..
Waarschijnlijk wel, maar feit blijft dat het gebruik van dat ding buiten Nederlands grondgebied niet is toegestaan. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
@Mx. Alba Misschien moet je dat Canal Digitaal ook even vertellen, van hun website:
Ben je in je vakantiehuis of woon je in het buitenland? Het volgen van je favoriete tv-progamma kan gewoon doorgaan. Tv van Canal Digitaal kent (bijna) geen grenzen. Waar je ook bent, al jouw favoriete tv-programma's gaan met je mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11
Mx. Alba schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:51:
Formeel is het niet toegestaan om buiten Nederlands grondgebied Nederlandse televisie te ontvangen. En mochten ze erachter komen dat je decoder in het buitenland gebruikt wordt, dan kan hij worden uitgeschakeld.
Dat is allang achterhaald van de EU moet je in ieder EU land je eigen zenders kunnnen zien.
En CanalDigitaal verkoopt abo,s in alle EU landen eigenlijk pas de laatste paar jaar sinds het toegestaan is.

Topicstarter de TV is aangesloten op een schotel in Duitsland die hoogstwaarschijnlijk op Astra1 op 19.2 oost staat en die zenders ontvang je.
De NL zenders zitten op de Astra3 op 23,5 oost dus zoek eerst uit waar je schotel op staat en neem eventueel een eigen schotel als het nu een gedeelde schotel is die op de voor jou verkeerde sat staat uitgericht.

De TV is een Samsung die in Duitsland gekocht is dan staan de instellingen ook op Duitsland en zul je geen fastscan van CanalDigitaal kunnen doen wel kun je handmatig alle freqenties invoeren en scannen of de TV in het service menu op benelux zetten maar pas op je kunt de TV dan bricken dus beter afblijven.
En ja je ci module moet ook van CDS zijn dat zijn andere als die voor Duitse coderingen gebruikt worden.
Je kunt de TV wel als monitor gebruiken en een losse CDS ontvanger er op aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door aart44 op 12-01-2018 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Hmmmm... Dan was het inderdaad achterhaalde informatie. Excuses! :)

(Maar je moet wel in Nederland woonachtig zijn om in het buitenland Nederlandse televisie te mogen kijken... Dat is hier wel het geval. Move along folks, nothing to see here!)

Pagina: 1