Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe sluit ik meerdere videokaarten aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is hoe ik meerdere GPU's aan sluit om een moederbord die maar een beperkt aantal pcie x16 sloten heeft.

Ik wil mijn eigen mining rig gaan bouwen. De prijs in moederborden van 2 tot 4 sloten verschilt erg veel. Als ik een 3 pcie x16 sloten heb, hoe kan ik dan 4 of 5 GPU's aansluiten? Zijn hier uitbreidingen voor (incl. risers)?

Alle reacties

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:45

_Apache_

For life.

Volgens mij is een PCI Extender wat je nodig hebt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
@_Apache_ : Bedoel je zoiets? https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000080165581/

Die moet ik toch aansluiten op een PCIe slot of is dit dus ook een extender (staat wel in de naam)? Ik vind er namelijk niet zoveel over.

Bovendien is dit een PCIe 1x to 16x, zelf heb ik pcie x16 sloten, werkt dit dan uberhaupt wel?

Update: volgens mij vat ik de tekst verkeerd op en word er met "to" "tot en met" bedoelt. Ik dacht dat de "to" de betekenis "naar" had, als in converten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 14:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ziet er puur uit als een riser, daarmee ga je er niet komen.
Bovendien is dit een PCIe 1x to 16x, zelf heb ik pcie x16 sloten, werkt dit dan uberhaupt wel?
Ja, dat is gewoon compatible met elkaar. Je hebt alleen minder lanes beschikbaar.

Als extender zul je moeten kijken naar iets als: https://www.onestopsystems.com/product/eb7ne-x8g2 (kan vast eenvoudiger, maar deze vond ik zo snel).

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN : Hmm.. okee.. Bij deze https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch stond ook in de description dat je hierdoor ook meerdere GPU's kan plaatsen dan je moederbord beschikt. Dus dat is eigenlijk niet waar omdat je ook nog een extender nodig hebt? Ik geef de voorkeur aan een nederlandse webshop die deze extenders verkoopt zodat ze gewoon uit Nederland geleverd worden. Hoe doen de andere mining rig builders dit? Kopen zij gewoon een moederbord met meer slots (extra kosten) of wat is hier de beste oplossing voor?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:11:
@TERW_DAN : Hmm.. okee.. Bij deze https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch stond ook in de description dat je hierdoor ook meerdere GPU's kan plaatsen dan je moederbord beschikt.
Nee, dat staat er niet. Er staat dat je 'm kunt gebruiken om meerdere videokaarten aan te sluiten. Je zult nog steeds de sloten moeten hebben.
Dus dat is eigenlijk niet waar omdat je ook nog een extender nodig hebt? Ik geef de voorkeur aan een nederlandse webshop die deze extenders verkoopt zodat ze gewoon uit Nederland geleverd worden. Hoe doen de andere mining rig builders dit? Kopen zij gewoon een moederbord met meer slots (extra kosten) of wat is hier de beste oplossing voor?
Die pakken gewoon een bord met meerdere sloten, er zijn minerborden met 14 PCIe-sloten. Dan moet je zoiets hebben.

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN : Ik geloof dat ik al een idee heb inderdaad. Op Alternate zag ik een moederbord met 4x PCI-E x1 en 2x PCI-E 16x. Dan kan ik voor die pcie 1x de risers gebruiken. Moet ik dan voor de x16 sloten andere risers gebruiken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee. Je kunt prima een x1 kaart in een x16 slot duwen, dat werkt gewoon. Een x16 kaar in een x1 slot werkt ook (al moet je dan wel een stukje uitvijlen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een goede topicstart: De Quickstart

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Dat geldt ook als je iets met cryptocurrencies wilt doen. Je bent zeer zeker niet de enige en we hebben momenteel zelfs een geheel themaforum over dit onderwerp:
Themaforum: Cryptocurrencies

Als je je ingelezen hebt en je specifieke vragen hebt die niet al beantwoord zijn mag je ze rustig stellen, maar zo ver ben je nu duidelijk niet. Dit topic gaat dicht want wiel opnieuw proberen uit te vinden. Gebruik de GoT search om relevante eerdere topics te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.