Ik kwam bij het opruimen van mij kast een Alpha Cool USB Display tegen. En nu vroeg ik mij af of ik deze ook icm een raspberry kan gebruiken om wat informatie op te laten zien? Zou hierbij dan gaan om een beetje netwerk statistieken.
Ik (en nog een paar) organiseren een lanparty en het leek mij leuk om op dit scherm wat dingen te laten zien van de op dat moment gebruikte bandbreedte per switch en misschien dingen als totaal verstookte terabytes. Data is op te halen via SNMP vanaf de switches zelf of van de observium server af waar dit al op gemonitord word.
Ik wou hiervoor een Raspberry Pi model 3B gebruiken. Ik heb al wat lopen zoeken, maar ik ben nog niks tegen gekomen mbt een raspberry en dit soort lcd displays op usb.
Nu zie ik de display wel in de logging etc voorbij komen, maar ik ben een redelijk noob als het op programmeren neer komt xD
Dus nu hoop ik dat er hier iemand is die mij verder kan helpen
[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX2070 Super] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]