Advies voor Smart 9kg stille Wasmachine

Pagina: 1
Acties:
  • 1.352 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
De lagering van onze 10-jaar oude LG direct drive heeft het begeven. Daarmee is het apparaat zo goed als total-loss. Ik ben daarom naarstig op zoek naar een wasmachine met de volgende specs:
  1. Zo stil mogelijk: de wasmachine staat op zolder waar ook een kantoor is. Op dit moment is het niet mogelijk om telco's te doen terwijl de wasmachine draait.
  2. Enige smart functionaliteit gewenst. Het liefst via Homekit maar een app mag ook. Wat ik vooral wil is dat we een notificatie krijgen als de was klaar is zodat de volgende erin kan. Het moet op een iPhone kunnen draaien geen mogelijkheid tot connectiviteit via NFC. De wasmachine zou dus wifi moeten hebben maar dat staat maar slecht gespecificeerd
  3. Onze droger kan 9 KG aan dus wat mij betreft mag de trommel van de wasmachine dat ook kunnen.
  4. Ik wil er tussen 400-800 euro aan uitgeven.
Zoek resultaten via:Qua smart functionaliteit weet ik van:Volgens mij werkt alleen samsung met Homekit. Nu is het zeer lastig om uberhaupt uit te vinden of de wasmachines in mijn zoekresultaat deze platformen uberhaupt ondersteunen. Ook is het lastig in te schatten welke fabrikant hier het meest open in is.

Welke keuze zouden jullie maken?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Beste antwoord (via Spam op 12-01-2018 22:29)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:55
Dank je voor de snelle reactie _/-\o_

De IQ500 lijkt dus idd wel interessant maar je zegt dat de IQ800 flink beter is? Met 100 euro meer heb je een kilo extra en langere levensduur of zie ik dat te simpel? Wel vreemd dat die IQ800 geen cashback meer heeft..
Waarschijnlijk zijn ze volgens de fabrikant wel flink beter, ik wil daar mijn vingers niet aan branden :P .
Vanaf de Bosch 6 serie of Siemens IQ500 heb je al een duurzame wasmachine van goede kwaliteit. De 8 serie en 'HomeProfesional' van Bosch en de IQ800 zitten daar weer een stapje boven en hebben theoretisch een langere levensduur ofwel gaan een x aantal wasbeurten langer mee. En zitten iets degelijker in elkaar.

Uit hoeveel personen bestaat jullie huishouden en hoeveel wasjes draaien jullie gemiddeld per week? Als er intensief wordt gewassen adviseer ik je de IQ800 uit mijn vorige post. Als er maar 2 of 3 keer per week wordt gewassen zou ik die 100 euro besparen en voor de IQ500 kiezen.

Een 9kg trommel is wel leuk maar als je dan vaak maar halfvolle wasjes draait gaat dit ten kosten van de levensduur van de wasmachine en komt de was er ook gekreukelder uit.

Zoals @caspervc en @Hoyden al aangeven kan je moderne wasmachines met een timer instellen en is in de praktijk net zo makkelijk. Wat betreft het automatisch dosseer-syteem zitten er idd ook nadelen aan, zoals maar 1 soort vloeibaar wasmiddel kunnen gebruiken en 1 soort wasverzachter. Je kan wel zelf de sterkte van het wasmiddel/ wasverzachter instellen naar wens in 3 stappen.

Als WIFI toch geen vereiste blijkt, is dit de beste koop: https://www.wasmachinesto...wm14t463nl-isensoric.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De wasmachines van nu zijn een stuk stiller als wasmachines van 10+ jaar geleden. Samsung en LG scoren niet hoog qua duurzaamheid. Je kan het beste met jouw budget voor een Siemens of Bosch gaan, van buiten anders maar van binnen zijn er maar marginale verschillen tussen een Siemens en Bosch.

Is een 8kg wasmachine ook goed? Scheelt aardig in de portemonnee en ben je voor 650 euro klaar (incl. cashback)

https://www.wasmachinesto...h6nl-iq500-isensoric.html

9kg: https://www.wasmachinesto...wmh6y741nl-isensoric.html

Beide modellen beschikken over WIFI.
De 8-serie en IQ800 worden in Duitsland geproduceerd en zijn van betere kwaliteit/duurzamer als lagere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Freshouttheoven schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:59:
De wasmachines van nu zijn een stuk stiller als wasmachines van 10+ jaar geleden. Samsung en LG scoren niet hoog qua duurzaamheid. Je kan het beste met jouw budget voor een Siemens of Bosch gaan, van buiten anders maar van binnen zijn er maar marginale verschillen tussen een Siemens en Bosch.

Is een 8kg wasmachine ook goed? Scheelt aardig in de portemonnee en ben je voor 650 euro klaar (incl. cashback)

https://www.wasmachinesto...h6nl-iq500-isensoric.html

9kg: https://www.wasmachinesto...wmh6y741nl-isensoric.html

Beide modellen beschikken over WIFI.
De 8-serie en IQ800 worden in Duitsland geproduceerd en zijn van betere kwaliteit/duurzamer als lagere modellen.

De IQ500 lijkt dus idd wel interessant maar je zegt dat de IQ800 flink beter is? Met 100 euro meer heb je een kilo extra en langere levensduur of zie ik dat te simpel? Wel vreemd dat die IQ800 geen cashback meer heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

9 kilo heeft een stuk grotere trommel dan 8 bij bosch.

Heerlijke machines van bosch, geluidloos en een stralend schone was.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bosch is meestal een prima keuze, wij hebben er ook een.
Die wifi optie met alle zorgen mbt de beveiling (internet of things) lijkt me overkill... geef mij maar korting zonder die wifi.
Aanzetten doe je toch vaak meteen of je plant het via een timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
Wij hebben zon 9kg bosch home professional machine.
Heerlijk stil, groot, superstabiel.

WiFi ofzo of een app hoef ik ook niet. Je weet ongeveer wanneer die klaar is dus half uurtje later naar boven en hij is klaar. Hier staat ie in de bijkeuken, nog nooit echt gehoord.

Oja en een wasmachine doseer systeem is onzin. Past vaak maar 1 soort wasmiddel (moet vloeibaar) in, en de rest (zeg voor kleur en zwart) loop,je toch weer handmatig te doseren....

[ Voor 25% gewijzigd door caspervc op 12-01-2018 20:46 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Ik heb recent mijn ong. 12 jaar oude Miele vervangen door een Siemens WM16W890NL (9KG, 1600rpm)
Na cashback heb je deze voor €698,- in huis. Identiek aan de Bosch WAW32890NL

Geen Wifi oid, maar dat lijkt mij ook totaal overbodig. Wel heerlijk stil en vol mogelijkheden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven

Waarschijnlijk zijn ze volgens de fabrikant wel flink beter, ik wil daar mijn vingers niet aan branden :P .
Vanaf de Bosch 6 serie of Siemens IQ500 heb je al een duurzame wasmachine van goede kwaliteit. De 8 serie en 'HomeProfesional' van Bosch en de IQ800 zitten daar weer een stapje boven en hebben theoretisch een langere levensduur ofwel gaan een x aantal wasbeurten langer mee. En zitten iets degelijker in elkaar.

Uit hoeveel personen bestaat jullie huishouden en hoeveel wasjes draaien jullie gemiddeld per week? Als er intensief wordt gewassen adviseer ik je de IQ800 uit mijn vorige post. Als er maar 2 of 3 keer per week wordt gewassen zou ik die 100 euro besparen en voor de IQ500 kiezen.

Een 9kg trommel is wel leuk maar als je dan vaak maar halfvolle wasjes draait gaat dit ten kosten van de levensduur van de wasmachine en komt de was er ook gekreukelder uit.

Zoals @caspervc en @Hoyden al aangeven kan je moderne wasmachines met een timer instellen en is in de praktijk net zo makkelijk. Wat betreft het automatisch dosseer-syteem zitten er idd ook nadelen aan, zoals maar 1 soort vloeibaar wasmiddel kunnen gebruiken en 1 soort wasverzachter. Je kan wel zelf de sterkte van het wasmiddel/ wasverzachter instellen naar wens in 3 stappen.

Als WIFI toch geen vereiste blijkt, is dit de beste koop: https://www.wasmachinesto...wm14t463nl-isensoric.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Freshouttheoven schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:27:
[...]

Uit hoeveel personen bestaat jullie huishouden en hoeveel wasjes draaien jullie gemiddeld per week? Als er intensief wordt gewassen zou je de IQ800 uit mijn vorige post adviseren. Als er maar 2 of 3 keer per week wordt gewassen zou ik die 100 euro besparen en voor de IQ500 kiezen.

Het huishouden bestaat uit twee volwassenen en twee kinderen van 13 en 15. Ik denk dat we 4-5 keer per week een was draaien? Die wifi optie leek me eigenlijk wel handig. We zetten namelijk nog wel eens de was uit omdat het te lawaaierig is en vergeten deze dan opnieuw weer aan te zetten. Als ik dat allemaal via een app kan regelen leek me op zich handig. Tuurlijk kun je een timer instellen of gewoon bijhouden wanneer een was heeft gedraaid maar een beetje gemak mag ook wel.

Ik denk dat ik voor die IQ500 ga gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Spam schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:34:
[...]

Het huishouden bestaat uit twee volwassenen en twee kinderen van 13 en 15. Ik denk dat we 4-5 keer per week een was draaien? Die wifi optie leek me eigenlijk wel handig. We zetten namelijk nog wel eens de was uit omdat het te lawaaierig is en vergeten deze dan opnieuw weer aan te zetten. Als ik dat allemaal via een app kan regelen leek me op zich handig. Tuurlijk kun je een timer instellen of gewoon bijhouden wanneer een was heeft gedraaid maar een beetje gemak mag ook wel.

Ik denk dat ik voor die IQ500 ga gaan.
Dan is WIFI voor jullie wel handig haha. De technologie staat niet stil, je kan beter wat minder geld uitgeven en voor een middenklasser gaan en er 10 a 15 jaar mee doen dan dat je veel geld investeert en er 15 a 20 jaar mee doet maar per saldo duurder uit bent. De IQ500 is wat dat betreft een goede keus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spam
Freshouttheoven schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Dan is WIFI voor jullie wel handig haha. De technologie staat niet stil, je kan beter wat minder geld uitgeven en voor een middenklasser gaan en er 10 a 15 jaar mee doen dan dat je veel geld investeert en er 15 a 20 jaar mee doet maar per saldo duurder uit bent. De IQ500 is wat dat betreft een goede keus.
Net een bestelling gedaan bij CB. Dank voor de informatie allemaal. Wat is tweakers toch een fantastisch forum! Zelfs voor wasmachines _/-\o_

[update] bij het wisselen vandaag kwam ik erachter dat mijn droger ook een Siemens is, een IQ700. Leuk setje zo ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 13-01-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_achternaam
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
Een topic uit 01-2018 kicken om te spammen is niet de bedoeling.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 01-08-2023 18:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.