Speakers voor de Auto.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 13:51
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor in mijn auto. Het gaat om een seat ibiza 6L uit 2006, een drie deurs auto. Achterin zitten nog geen speakers.

De volgende speakers vind ik interessant:

https://www.bol.com/nl/p/...t-2-weg/9200000036033881/

Hier staat echter dat ze 16,5 cm zijn ( 165 mm) en dit formaat heb ik naar mijn weten ook nodig. Alleen zie ik bij andere sites staan dat het een 17 cm speaker is (mediamarkt en de site van pioneer).

Mijn vraag: Passen deze speakers in de auto/speakerringen? (Is dat eenzelfde soort maat o.i.d.?)

Evt. Weten jullie betere units die in de auto passen mocht het niet passen.

Met vriendelijke groet,

Nino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:51
Nino96 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:07:
Hier staat echter dat ze 16,5 cm zijn ( 165 mm) en dit formaat heb ik naar mijn weten ook nodig. Alleen zie ik bij andere sites staan dat het een 17 cm speaker is (mediamarkt en de site van pioneer).
Waarschijnlijk is het afgerond.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:49
Als je op bol.com even verder kijkt bij de reviews, dan kan je in het 8-ste review van Heisenberg82 lezen dat de speakers 17 cm zijn, waardoor hij(zij?) nieuwe gaten moest boren.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
JukeboxBill schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:18:
Als je op bol.com even verder kijkt bij de reviews, dan kan je in het 8-ste review van Heisenberg82 lezen dat de speakers 17 cm zijn, waardoor hij(zij?) nieuwe gaten moest boren.
Ik zag dat inderdaad staan maar omdat iedereen wat ander zegt dacht ik, ik vraag t even. Want in het gedeelte "vragen en antwoorden" zeggen ze weer dat het 16,5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-10 12:46
Waarom wil je nieuwe speakers?

Een setje van 35 euro gaat echt niet veel beter klinken als je huidige standaard speakers. Dit zijn meer vervangers voor (defecte) originele.

Wil je er echt op vooruit gaan, dan zou ik persoonlijk iets meer uitgeven en naar andere modellen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
Bas. schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:27:
Waarom wil je nieuwe speakers?

Een setje van 35 euro gaat echt niet veel beter klinken als je huidige standaard speakers. Dit zijn meer vervangers voor (defecte) originele.

Wil je er echt op vooruit gaan, dan zou ik persoonlijk iets meer uitgeven en naar andere modellen kijken.
Achterin zit nu helemaal niks.

Weet jij toevallig een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topics kapen is niet netjes, houd het bij je eigen topic.

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 16-01-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Nino96 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Achterin zit nu helemaal niks.

Weet jij toevallig een beter alternatief?
Dus je wilt achterin nieuwe speakers begrijp ik?

Je kunt beter voorin één goede set plaatsen en goed inbouwen, in plaats van achter ook nog een goedkoop setje plaatsen om een beter geluid te krijgen.

Wat wil je er mee bereiken? Beter geluid? Meer bass? Harder volume? Of alleen wat aanvulling van achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:49
Nino96 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:23:
[...]

Ik zag dat inderdaad staan maar omdat iedereen wat ander zegt dacht ik, ik vraag t even. Want in het gedeelte "vragen en antwoorden" zeggen ze weer dat het 16,5 is.
Inderdaad, had ik even niet gezien, erg verwarrend dus. Je kan ze altijd weer terugsturen als ze niet passen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
Bas. schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Dus je wilt achterin nieuwe speakers begrijp ik?

Je kunt beter voorin één goede set plaatsen en goed inbouwen, in plaats van achter ook nog een goedkoop setje plaatsen om een beter geluid te krijgen.

Wat wil je er mee bereiken? Beter geluid? Meer bass? Harder volume? Of alleen wat aanvulling van achter?
De standaard boxen vooring klinken qua bass en bereik opzich prima voor mij. Ik mis alleen geluid van achter voor het ruimtelijke geluid. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
JukeboxBill schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Inderdaad, had ik even niet gezien, erg verwarrend dus. Je kan ze altijd weer terugsturen als ze niet passen.
Ohja inderdaad, dat is wel een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Nino96 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:35:
[...]

De standaard boxen vooring klinken qua bass en bereik opzich prima voor mij. Ik mis alleen geluid van achter voor het ruimtelijke geluid. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.
Dan zou een setje als deze moeten volstaan inderdaad.

Controleer van tevoren wel eerst of de bekabeling voorbereid is.
Je zult niet de eerste zijn en erachter komen dat er niks voorbereid is, sta je dan met je nieuwe speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino96
Bas. schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Dan zou een setje als deze moeten volstaan inderdaad.

Controleer van tevoren wel eerst of de bekabeling voorbereid is.
Je zult niet de eerste zijn en erachter komen dat er niks voorbereid is, sta je dan met je nieuwe speakers :P
Haha heb ik inderdaad naar gekeken, die bekabeling ligt er nog niet, deze ga ik zelf trekken binnenkort!
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
10 jaar terug maakte Pioneer nog autospeakers van kwaliteit voor schappelijke prijs en die je bij de Halfords kon kopen.

https://www.pioneer-car.eu/eur/products/ts-e1396

Helaas zie ik ze nergens meer. Die heb ik toen in mn auto gezet en stuk beter dan die bagger troep die ze in 1990 in mn auto hebben gezet.
Pagina: 1