Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Inbouw dimmer met draaiknop n draadloos te bedienen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Captain_Chaos36
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:46
In het kader van het automatiseren van de verlichting van mijn huis wil ik graag mijn eettafellamp dimbaar maken met zowel een draaiknop op de muur, als draadloos via bijvoorbeeld KAKU.

Nu zijn er veel dimmers te vinden die zowel lokaal te bedienen zijn als draadloos, maar die werken allemaal met drukknoppen/momentschakelaars. Je moet een knop ingedrukt houden om de verlichting omlaag of omhoog bij te stellen. Dat wil ik niet, ik wil een ouderwetse draaiknop waarmee je direct het dimniveau instelt, maar die k draadloos te bedienen is.

Ik zoek al een tijdje in winkels en op websites, maar alle draadloze dimmers die ik kan vinden werken alleen met drukknoppen, en alle dimmers met draaiknoppen zijn simpele lokale dimmers zonder draadloze aansturing.

Weet iemand van een dimmer die doet wat ik zoek? Oh, en hij moet ook nog LED lampen kunnen dimmen.

Bij voorbaat dank voor je hulp! :)

Alle reacties

• Renald0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:19
Heb je een voorbeeld van zo een drukknop dimmer die lokaal werkt, n draadloos te bedienen? dat zoek ik namelijk...

• Captain_Chaos36
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:46
@Renald0, dat kan bijvoorbeeld met iets als dit: https://www.smarthomesupply.nl/smarthome/dimmer

• Renald0
quote:
Bedankt, jammer dat ze geen afdekplaatjes hebben voor Niko }:O

• Master__R
  • Laatst online: 19-04 19:56
quote:
Renald0 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:27:
Heb je een voorbeeld van zo een drukknop dimmer die lokaal werkt, n draadloos te bedienen? dat zoek ik namelijk...
Dat kan met de klik aan klik uit spullen. Die bouw je achter een bestaande schakelaar in, maar is ook met een afstandbediening te bedienen van KAKU.

Ik weet helaas geen oplossing voor TS.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:34

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Bijna goed: Een Ikea dimmer set

Ook aardig een rf dimmer

Maar ja, hoe koppel je zo`n 2,4GHz ding met iets anders dan de remote ... :P

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic EXpl3 200l. Gasloos sinds aug 2016

• Renald0
quote:
Master__R schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Dat kan met de klik aan klik uit spullen. Die bouw je achter een bestaande schakelaar in, maar is ook met een afstandbediening te bedienen van KAKU.

Ik weet helaas geen oplossing voor TS.
Werkt je schakelaar dan nog zoals vanouds? of werkt t geheel niet meer als je ouderwetse schakelaar op uit staat?

• Renald0
blijkbaar zijn die inbouw dingen enkel geschikt voor aan/uit, en niet voor dimmen vanaf de muur met de originele knop. Dit is in mijn geval echt wel nodig (de WAF - weet je wel)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:18
Gewoon met een pulsschakelaar doen.
Het is een weekje wennen.
Waarom wordt er altijd zo moeilijk gedaan als er iets veranderd?

• p88l2
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:20
De genoemde IKEA dimmer of zelf iets maken met een Rotary encoder (die ze ook op o.a. mengpanelen gebruiken) en een wemos d1 mini of iets wat daar op lijkt.

• Master__R
  • Laatst online: 19-04 19:56
quote:
Renald0 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:54:
[...]

Werkt je schakelaar dan nog zoals vanouds? of werkt t geheel niet meer als je ouderwetse schakelaar op uit staat?
Ja werkt gewoon.
Schakelaar uit = lamp uit, schakelaar aan = lamp aan.
Schakelaar snel uit en aan = dimstand, dus een loop van fel naar gedimd. Vervolgens nogmaals snel uit en aan en dan wordt die stand onthouden.

Ik heb deze: https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-dimmer.html
Die is ook voor ledlampen.

Deze is ook aan te sturen met een afstandsbediening.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*