Waarde vergelijken in verschillende werkbladen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revi94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Hoi!

Ik ben bezig voor stage een bezoekersbestand te maken per evenement dat wij hebben. Nu willen we graag weten of bezoekers naar verschillende evenementen komen en zo ja welke dan.

Dus van elk evenement heb ik alle data die we hebben vanuit de voorverkoop. Nu wil ik graag zoeken op overeenkomsten tussen de verschillende evenementen (op basis van postcode is denk ik het handigst). Het meest ideale zou ik dan in een nieuwe werkblad zien welke postcode dubbel voorkomt en bij welk evenement

Ik ben zelf helemaal geen ster in excel dus weet niet of dit mogelijk is. Ik heb gezocht op meerdere fora maar het lukte mij niet om het juiste antwoord te vinden, vandaar mijn vraag hier.

Ik weet niet of dit duidelijk genoeg is. Als er vragen zijn hoor ik ze graag.

Revi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Filter gebruiken > en daar een instructiefilm op YouTube over zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revi94
Thanks voor de snelle reactie. Ik ga zoeken op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revi94
Nu kan ik inderdaad handmatig op postcode filteren. Maar ik heb dus verschillende lijsten (per evenement een werkblad) met heel veel waarde daarin. Is er een mogelijkheid om automatisch naar deze waarde (in verschillende werkbladen) te laten kijken en de overeenkomsten te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Reptile209

- gers -

Ik zou een extra blad maken met daarin alle postcodes die voorkomen (copy-paste van alle evenementen, en dan unieke waarden tonen). En dan een kolom maken per evenement en kijken of een PC daar wel (1) of niet (0) voorkomt (bijv met MATCH() om te zoeken en INDIRECT() om vanuit je totaalplaatje makkelijk linkse naar alle andere bladen te maken), tot slot sommeren over de evenementen.

Als dit vaker gaat voorkomen kan je beter een database gaan maken, daar haal je dit soort doorsneden van je data zo uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 12-01-2018 13:55 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revi94
Oke thanks! Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met; kijken of een PC daar wel (1) of niet (2) voorkomt (bijv met MATCH() om te zoeken en INDIRECT() om vanuit je totaalplaatje makkelijk linkse naar alle andere bladen te maken), tot slot sommeren over de evenementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Reptile209

- gers -

Revi94 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:52:
Oke thanks! Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met; kijken of een PC daar wel (1) of niet (2) voorkomt (bijv met MATCH() om te zoeken en INDIRECT() om vanuit je totaalplaatje makkelijk linkse naar alle andere bladen te maken), tot slot sommeren over de evenementen.
Die 2 moest een 0 zijn :+.

Met MATCH () kan je zoeken in een lijst. Met INDIRECT () kan je de naam van een ander werkblad in een cel zetten en als verwijzing in een formule gebruiken. Dan hoef je niet alle verwijzingen naar de bladen met de hand te maken.

Maar ik ga het verder niet helemaal voorkauwen. Google eens op de formules die ik je gegeven heb en ga eens proberen! ;)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1