Driver install nvidia 390.65 mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo iedereen,

Heb een probleem met het installeren van een driver, Geeft bij manuel als zowel bij het programma geforce experience driver install mislukt aan. Weet iemand wat het probleem kan zijn,kom er niet uit heb er nooit geen problemen mee gehad tot nu toe met deze driver 390.65

Bvd
Henry

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Graag eerst de vragenlijst van de topicstart invullen en niet zomaar weghalen ;)

Hoe ziet je systeem eruit? Welk OS?
Wat heb je al gevonden en geprobeerd om het op te lossen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

nelizmastr schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:51:
Graag eerst de vragenlijst van de topicstart invullen en niet zomaar weghalen ;)
Dit krijg je alleen wanneer je een "vraag topic" maakt en niet indien je een discussie start.

Maar meer informatie zou inderdaad handig zijn om hulp te krijgen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Markimoo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:57:
[...]

Dit krijg je alleen wanneer je een "vraag topic" maakt en niet indien je een discussie start.

Maar meer informatie zou inderdaad handig zijn om hulp te krijgen.
Sommige mensen maken dan bewust een discussie topic, dumpen en hopen op zinnige antwoorden :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS
Als de TS even dit stukje overneemt in zijn eerste post, dan kan hij vervolgens de boel ff invullen :+
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry1
Oh sorry het gaat om een gtx 970 videokaart op windows 10.Wou dus de nieuwste driver installeren 390.65 met geforce experience wat nu ineens niet meer wil.Dacht zo duidelijk te zijn in het eerste bericht niet dus.
Heb natuurlijk al op onze vriend google geweest maar geen resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
henry1 schreef op Saturday 13 January 2018 @ 11:17:
Oh sorry het gaat om een gtx 970 videokaart op windows 10.Wou dus de nieuwste driver installeren 390.65 met geforce experience wat nu ineens niet meer wil.Dacht zo duidelijk te zijn in het eerste bericht niet dus.
Heb natuurlijk al op onze vriend google geweest maar geen resultaat.
Dat schrijf je ook al in je TS, maar wat gaat er precies mis? Wat zeggen de logfiles...etc..etc..krijg je een foutmelding? Wat is die melding dan en wat zegt Google daar vervolgens over?

Als je namelijk geen foutmelding krijgt, tja....waaruit blijkt dan dat de install mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry1
Tijdens het installeren van de nieuwe driver gaat het mis via Geforce experience krijg geen foutmelding zegt alleen dat het install is mislukt verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
henry1 schreef op Saturday 13 January 2018 @ 15:14:
Tijdens het installeren van de nieuwe driver gaat het mis via Geforce experience krijg geen foutmelding zegt alleen dat het install is mislukt verder niks
Eh....natuurlijk zijn er ergens logfiles te vinden (even Googlen....of bij Nvidia zoeken) en doe je de 'express' install, of een meer 'handmatige install'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry1
Manuel al gedaan zie eerste post,maar zoek nog wel ff verder zo schiet het ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
henry1 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:24:
Manuel al gedaan zie eerste post,maar zoek nog wel ff verder zo schiet het ook niet op
Nee, dat is precies het punt :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry1
Het is gelukt,heb eerst met DDU de ouwe drivers er af gehaald en toen clean install gedaan.
Schouder klopje voor mezelf,Dit topic mag een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
henry1 schreef op Monday 15 January 2018 @ 14:33:
Het is gelukt,heb eerst met DDU de ouwe drivers er af gehaald en toen clean install gedaan.
Oke...maar blijkbaar wilde de nieuwe driver hem niet updaten dan? Eh..slotje doen we overigens hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henry1 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:33:
Hoe ga je de volgende keer updaten ?
Je kan normaal aanvinken wat je nodig bent en og geheel als nieuw installeren. dan moet je rustig de opties lezen. Vaak klikt men alleen maar snel op installeren en verder etc. maar lezen niet wat het Pack inhoud.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb nog wat extra informatie over Microsoft en hun veranderingen.
Op dit moment had ik ook problemen met diezelfde updaters van NVIDIA

Ik heb alle taken in de taakplanner uitgezet, en de services van NVIDIA uitgeschakeld.
Dan is het configuratiescherm van NVIDIA niet meer gestart, maar alleen de driver in de kernel geladen.

Dus alles werkt dan goed.
Microsoft is bezig met de fabrikanten om al die drivers via de Windows updates te laten verlopen in de toekomst.
Of het probleem daarmee ook in verband staat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt er op.

Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 16:50
Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
Wat ik heb gedaan om dit op te lossen is:

- installatie driver gestart
- gekozen voor Aangepaste Installatie
- Vinkje aangezet dat hij een clean install moet doen van de driver (dus de oude er af en de nieuwe erop)
Dit vinkje staat ergens onderaan, je kijkt er zo over heen ;)

Daarna werkte het. Blijkbaar conflicteerde daar iets en mislukte de installatie continu.
Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo kan dat ook wel gaan Carthrax,

Het kan ook verschillen met welke programma's je er ook bij hebt geïnstalleerd kwam ik achter.
In het onderdeel software verwijderen zie je wat er is geïnstalleerd en kan je dat verwijderen, dat is wel bekend.
Je hebt namelijk niet alleen met drivers te maken.
Als je ook 3D vision voor games installeert, ik kreeg voor het helemaal niet meer werkte hier, toen ik wel die 8 taken en die 4 services geladen had de ena laatste keer een melding dat ik eerst dat 3D vision programma moest verwijderen, dus dat was 2 maanden geleden, daarna werd het wel geïnstalleerd.

Nu ben ik hier niet zo aan het gamen, dus ik installeer niet die 2 programma's die bedoeld zijn daarvoor.

Maar wat gebeurd er na het installeren?
alle 8 taken in de taakplanner die ik uit heb gezet, moet ik na elke driver update via NVIDIA experience weer uitschakelen, en ook de 4 services zet ik dan weer op uitgeschakeld.

Aangezien ik zelf handmatig op updates voor de videokaart controleer af en toe door NVIDIA exprerience te starten, ik heb niet zo een zin in al die NVIDIA processen bezig de hele tijd, en elke keer 0.dat weer te zien starten, jullie wel? Of misschien keek je er nog niet naar.

Op die manier heb je alles zelf in de hand. Dus het kan best de volgende keer zo gaan carthrax, dat het helemaal niet meer stopt en je uren kan wachten... dat had ik de laatste keer lol, maar ik ga geen uren wachten, op een gegeven moment stop ik de processen in proces explorer of taakbeheer, en regel het dan zo. Lukt altijd. Het heeft te maken met de processen die al in het geheugen geladen zijn tijdens het updaten. Als dat alles is uitgeschakeld en je start NVIDIA experience, eventueel uninstall je die 2 programma's die geen drivers zijn, onder andere die 3D vision, en dan lukt het altijd.

Ik vind het ook raar dat ik steeds in moet loggen met een e-mail adres.
Pagina: 1