Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Driedubbele configuratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:30
Ik heb een merkwaardig verzoek binnen gekregen.

De klant in kwestie heeft een Ziggo aansluiting waar hij ontevreden over is (waarom is me niet precies duidelijk).

Dat kan natuurlijk; je kunt er dan een andere router aan hangen met meer mogelijkheden. De Ziggo router die de klant heeft is een Connect Box. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Nu wil deze klant echter niet 1 maar 2(!) routers er bij zetten. Ik heb uiteraard gevraagd waarom maar dat was een wat vaag verhaal over de ene is een modem en de andere is een router.

De extra apparaten zijn een DrayTek Vigor2850n en een DrayTek Vigor2860.

Ik ben uiteindelijk gestopt met vragen waarom maar ik blijf het raar vinden.

Even voor de duidelijkheid, de klant in kwestie beschikt niet over een mega groot huis waarbij er problemen kunnen optreden met de Wi-Fi sterkte. Voor zover ik het heb begrepen gaat uiteindelijk maar 1 DrayTek functioneren als Wi-Fi accespoint.

Ik heb ook nog een vraag, hoe pak ik dit aan?

Alle reacties

Verwijderd

Je kan beter uitleggen, dat een router een soort "verkeersregelaar" is die op een kruising staat. Een AP (Access Point), wat de klant nodig heeft is een soort "microfoon". Die zet geluid om in elektrische signalen die naar de "regelaar" gaan. In zijn geval. zal het geluid, de WiFi signalen, omzetten in elektrische zodat ze "het internet" op kunnen.

Dit is misschien "internet voor dummies", maar het laat wel exact zien, hoe het werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

be3a18 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:36:
Ik heb ook nog een vraag, hoe pak ik dit aan?
Een fatsoenlijk advies neerleggen, waarbij je 1 router pakt, evt een accesspoint. Wil die klant dat niet, dant niet je vingers eraan gaan branden.
Dit is echt zo'n situatie die onnodig moeilijk gemaakt wordt door iemand die er overduidelijk geen verstand van heeft, maar dat wel denkt te hebben.

• be3a18
Ok, maar hoe pak ik dit aan? Zelfde procedure als voor 2 maar dan uitbreiden naar 3?

Verwijderd

Ik denk dat als de klant al "moeite" heeft met het verschil tussen router en AP, dan kan je beter de Compal modem zo laten staan, en dan een paar AP's ophangen. Je kán wel een router als AP gebruiken, maar beter is een "echte" AP te nemen. Dat kan bv. die KPN AP zijn voor 50 euro. Doet het best wel goed.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:11
De klant in kwestie heeft een Ziggo aansluiting waar hij ontevreden over is (waarom is me niet precies duidelijk).

Nu wil deze klant echter niet 1 maar 2(!) routers er bij zetten. Ik heb uiteraard gevraagd waarom maar dat was een wat vaag verhaal over de ene is een modem en de andere is een router.

Ik ben uiteindelijk gestopt met vragen waarom maar ik blijf het raar vinden.
Ik snap niet zo goed hoe je een advies aan deze klant kan aanbieden met deze 3 quotes in je OP.

Waarom is hij ontevreden met Ziggo? Een brakke lijn ga je niet oplossen door 10 extra routers te plaatsen O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

• be3a18
Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat 2 extra apparaten zeg maar overkill is maar dat registreerde niet echt. Toen heb ik het er maar bij gelaten.

Ik zal nog eens informeren wat nu precies het probleem met het Ziggo spul. Ook daar bleef ie erg vaag over.

Overigens, de Draytek's zijn al aangeschaft.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

be3a18 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:58:
Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat 2 extra apparaten zeg maar overkill is maar dat registreerde niet echt. Toen heb ik het er maar bij gelaten.
Je kan nooit een overkill aan accesspoints hebben :P
Ik zal nog eens informeren wat nu precies het probleem met het Ziggo spul. Ook daar bleef ie erg vaag over.
De fijnste "klanten", geen duidelijk probleem maar wel zelf een oplossing bedenken 8)7
Overigens, de Draytek's zijn al aangeschaft.
Mooi...probleem opgelost!

Waarom wordt jou deze vraag gesteld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34
Wat ga je nu doen met die Drayteks, ben ook wel benieuwd

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
Dit wordt zo'n klant die je voor elke storing, hapering, scheet, etc. gaat bellen... En met 3 routers is dat natuurlijk onvermijdelijk. Als hij het zo goed weet allemaal, zou ik hem veel plezier wensen en succes ermee.

• be3a18
Het gaat gelukkig allemaal via mijn leiding gevende. Die kan er er de plug uit trekken of hem mede delen dat het zo niet werkt.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Tuurlijk werkt het, het had alleen voor 400 euro minder gekund.

• be3a18
Hij had zich eerst beter moeten informeren. Bij ons bijvoorbeeld. Maar ja...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

...De klant in kwestie heeft een Ziggo aansluiting...

...DrayTek Vigor2850n en een DrayTek Vigor2860...
Dat zijn allebei (V)DSL modems; daar heb je bij ziggo helemaal niets aan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

be3a18 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:25:
Hij had zich eerst beter moeten informeren. Bij ons bijvoorbeeld. Maar ja...
Hamvraag: als hij het nog steeds allemaal beter denkt te weten, gaat hij jouw goede oplossing vertrouwen op moment dat dat niet is wat hij al bedacht had?

Oslik blyat! Oslik!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Hoe jij dat aanpakt?
Gewoon zeggen dat je geen zin hebt een (in ontwerp) foutgevoelig en omslachtig systeem aan te leggen.
Je hebt toch een reputatie hoog te houden, toch?
Pagina: 1