Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Chaos36
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 21:09
Ik ben mijn huis aan het renoveren en zit er o.a. aan te denken om hier een daar een USB wandcontactdoos te plaatsen; hetzij met alleen USB aansluitingen, hetzij gecombineerd met een normaal stopcontact. Daar zijn er heel veel van, maar voor zover ik kan nagaan zijn ze allemaal heel simpel en ondersteunen ze geen quickcharge, zodat mijn Samsung Galaxy S8 gewoon op het trage tempo opgeladen wordt.

Weet iemand hier misschien van een USB wandcontactdoos die wel quickcharge ondersteunt? Van een dusdanige standaard en versie dat mijn S8 er gebruik van kan maken?

Bij voorbaat dank! :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Captain_Chaos36 dat is dus Quick Charge 2.0. :)

Overigens raad ik het iedereen sterk af om gebruik te maken van zulke stopcontacten, het sluipverbruik van die dingen is echt enorm.

Dit gaat over accessoires, dus schopje van AND naar WAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Chaos36
Thx @rens-br! Dat was inderdaad ook een vraag die ik had; wat is het sluipverbruik, en zijn er ook die dat met een mechanisch contact voorkomen. Dat zou toch moeten kunnen zou je denken, dat hij pas aan gaat als je een USB connector erin steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rens-br Zo'n wandcontactdoos met een aan/uit schakelaartje voor de USB charger EN QC3.0 zou echt ideaal zijn. Daar zou ik direct mn halve huis van voorzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Naast het sluipverbruik is het ook maar de vraag hoe lang je er gebruik van kunt maken. Gezien de grote diversiteit aan snellaad-technieken en je er vanuit kunt gaan dat ook QC2.0 niet heel lang actueel zal blijven, twijfel ik of je hier lang plezier aan hebt. Ook gezien de gemiddelde levensduur van een telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Captain_Chaos36 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:59:
Ik ben mijn huis aan het renoveren en zit er o.a. aan te denken om hier een daar een USB wandcontactdoos te plaatsen; hetzij met alleen USB aansluitingen, hetzij gecombineerd met een normaal stopcontact. Daar zijn er heel veel van, maar voor zover ik kan nagaan zijn ze allemaal heel simpel en ondersteunen ze geen quickcharge, zodat mijn Samsung Galaxy S8 gewoon op het trage tempo opgeladen wordt.

Weet iemand hier misschien van een USB wandcontactdoos die wel quickcharge ondersteunt? Van een dusdanige standaard en versie dat mijn S8 er gebruik van kan maken?

Bij voorbaat dank! :)
Deze bedoel je ? https://www.busch-jaeger....ontactdoos-met-randaarde/

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 12-01-2018 11:22 . Reden: verkeerde link ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Chaos36
@Hackus, nee, dat is geen wandcontactdoos. Ik heb het over zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/l/usb-stopcontacten/N/28908/
Ja, dat is wat ik bedoel, maar dan met quickcharge ondersteuning. Ik zie nergens staan dat 'ie dat heeft. Mis ik wat, of weet jij uit eigen ervaring dat hij dat heeft?

Qua sluipverbruik ziet 'ie er goed uit in ieder geval, als dat inderdaad minder dan 0,1 W is.

[ Voor 51% gewijzigd door Captain_Chaos36 op 12-01-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Captain_Chaos36 volgens is het precies hetzelfde. Waarom denk je dat het iets anders is? Of had jij zijn oude link nog gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Chaos36
@rens-br, blijkbaar. Toen ik op de link klikte ging die naar de Samsung adaptive fast charger, zoals die ook bij mijn telefoon zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:06:
Naast het sluipverbruik is het ook maar de vraag hoe lang je er gebruik van kunt maken. Gezien de grote diversiteit aan snellaad-technieken en je er vanuit kunt gaan dat ook QC2.0 niet heel lang actueel zal blijven, twijfel ik of je hier lang plezier aan hebt. Ook gezien de gemiddelde levensduur van een telefoon.
Ik zou inderdaad de meest recente QC versie nemen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat een telefoon ook snel laad op een QC2.0 oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Captain_Chaos36 o.a Deze via USB -C geeft tot 15w out => https://www.amazon.com/Gr...rchangeable/dp/B01FREZ8VE

In vorige link was mijn bedoeling duidelijk te krijgen dat je zeker Wanddoos bedoelt. zie vaker dat ze wandlader bedoelen. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Chaos36
@Hackus Thx! Helaas: "Does not support Qualcomm Quick Charge technology"... :'( Hij zou ook niet zo goed in mijn Nederlandse inbouwdoos passen, en mijn Nederlandse stekkers erin wordt ook lastig... ;)

Ik zie dat hetzelfde merk ook een USB wandcontactdoos heeft die wel quick charge ondersteunt. Maar helaas ook alleen voor de Amerikaanse markt. Waarschijnlijk geen goed idee om die op 230 V aan te sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is aanbevolen door Google.

Even zelf zoeksysteem gebruiken voor versie van jouw wensen. er is zat te vinden online. o.a. hier zou je kunnen informeren info@smarterliving.nl

Pagina: 1