Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33
Hi,

Sinds 2 weken ervaar ik vreemde sprongen in de weergegeven batterij percentages van mijn S7 Edge. Het gaat voornamelijk om een sprong van een willekeurig percentage naar 0 procent dus een uitvallend toestel. De batterijduur lijkt in werkelijke tijd niet veranderd, het gaat echt om het weergegeven percentage. Een paar voorbeelden:
- Batterij loopt qua percentage erg traag leeg, ik gebruik mijn toestel en ineens zie ik het percentage verspringen van 30 naar 1 procent en 5 seconden later uitvallen.

- Telefoon lijkt niet leeg te lopen, na een halve dag zeer intensief gebruik nog 85 procent batterij resterend, ineens valt het toestel uit.

- Telefoon lijkt normaal te functioneren, valt ineens uit bij 15 procent. Na opstarten is percentage 0 procent.

- Batterij en percentage ontlaad normaal, bij 5 procent op de lader gehangen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Telefoon in recovery opstarten en cache wipe
- Deze app installeren en instructies volgen: Google Play: Battery Calibration
- Factory reset
- Telefoon naar 0 ontladen en terwijl toestel uit staat opladen tot 100 procent.

Ik heb Samsung al gebeld maar zij geven aan alleen de batterij te kunnen vervangen(overigens wel binnen garantie). Nu is het voor mij vervelend om mijn telefoon 3 dagen kwijt te zijn vanwege OV chip koppeling en zakelijk contact.

Herkent iemand dit probleem?

Beste antwoord (via codex op 12-01-2018 10:57)

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05 09:13
Samsung heeft een express service, halen ze het toestel bij je thuis op en de volgende dag krijg je hem in de avond weer thuis afgeleverd, mits het binnen de garantie valt. Dan ben je hem maar 1 dag kwijt ipv 3. Dit kost wel 25 euro, uit mn hoofd.

http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/

Je kan ook een afspraak maken bij een samsung service centrum, dan kan je meestal wachten terwijl het toestel gerepareerd wordt.

http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Je zou nog, op eigen risico, de batterij kunnen kalibreren door in de dial *#0228# te typen en dan op de mooie knop te drukken.

[ Voor 43% gewijzigd door CyberJohn op 12-01-2018 10:57 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@reemprive je zal het niet willen horen, maar dit klinkt precies als een defecte accu / laadcircuit en daarvoor zal je het toestel echt moeten opsturen naar Samsung.

Het enige wat je nog kan proberen is een factory reset uitvoeren, zodat je zeker weet dat het geen software / app issue is.

Overigens vind ik 3 dagen behoorlijk ambitieus, gaf Samsung dat aan als reparatietermijn?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 10:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• CyberJohn
Samsung heeft een express service, halen ze het toestel bij je thuis op en de volgende dag krijg je hem in de avond weer thuis afgeleverd, mits het binnen de garantie valt. Dan ben je hem maar 1 dag kwijt ipv 3. Dit kost wel 25 euro, uit mn hoofd.

http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/

Je kan ook een afspraak maken bij een samsung service centrum, dan kan je meestal wachten terwijl het toestel gerepareerd wordt.

http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Je zou nog, op eigen risico, de batterij kunnen kalibreren door in de dial *#0228# te typen en dan op de mooie knop te drukken.

[ Voor 43% gewijzigd door CyberJohn op 12-01-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33
Samsung gaf dit inderdaad aan. Factory reset heb ik al gedaan, ook geen enkel effect.

Ik ga wel gebruik maken van de Express service, 25 euro vind ik dan geen probleem als ik daadwerkelijk mijn telefoon binnen 24 uur terug heb. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@CyberJohn dat is een hele mooie service van Samsung en voor 25 euro valt dat ook allemaal wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
reemprive schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:57:
Samsung gaf dit inderdaad aan. Factory reset heb ik al gedaan, ook geen enkel effect.

Ik ga wel gebruik maken van de Express service, 25 euro vind ik dan geen probleem als ik daadwerkelijk mijn telefoon binnen 24 uur terug heb. Bedankt voor de tip!
Mocht je die 25 euro betalen en het lukt ze niet binnen 24u, krijg je dat op tijd te horen en krijg je de 25 euro ook terug d:)b

Pagina: 1