Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MBP 2012] AMD R9 290X via Thunderbolt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:57
Mijn vraag
Voor DaVinci Resolve gebruik wil ik een AMD R9 290X als eGPU gebruiken. Ik zie dat High Sierra compatibiliteit hiervoor bevat, maar enkel voor de RX580 en Vega. Wat moet ik doen om dit te laten werken?

Relevante software en hardware die ik gebruikWat ik al gevonden of geprobeerd heb
Afgezien van de in de 1e alinea genoemde support kan ik weinig vinden over het gebruik van een externe GPU puur voor OpenCL/Compute doeleinden. Wel heb ik deze GIST gevonden welke in gaat op het gebruik van een Nvidia kaart voor machine learning e.d. Het lijkt er dus op dat dit wel moet kunnen.

Mijn doel is om een R9 290X (welke nu in mijn desktop zit) te verhuizen naar mijn MBP zodat ik on-the-go ook nog iets van video editing kan doen. Het zware werk zal nog steeds op mijn desktop gebeuren, maar een R9 290X moet allicht iets soepeler lopen dan een GeForce 650M met 512MB RAM :+

Beste antwoord (via Xudonax op 13-01-2018 12:30)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:41
Die configuratie gaat niet werken. Je kan geen eGPU met een AMD-kaart gebruiken als je MacBook een interne Nvidia-kaart heeft. Sonnet Tech heeft hier een lijstje met compatible Macs staan.

MelvinW wijzigde deze reactie 13-01-2018 02:46 (11%)

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor video editing gaat een 290X weinig voordeel hebben. Als je daar snelheid wil winnen moet je Final Cut Pro gaan gebruiken (want quicksync) of een Mac met meer CPU kracht nemen :)

I reject your reality and substitute my own

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
CPU kracht speelt hier meer in rol in.
Verder ben je niet zo mobiel met een externe GPU.

Kan je iets doen op afstand? Bijvoorbeeld het omzetten doen op de desktop/workstation en die downloaden/uploaden vanaf locatie?

Ben helaas niet zo thuis in machine learning, maar is dat niet waar CUDA de klok slaat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:41
Die configuratie gaat niet werken. Je kan geen eGPU met een AMD-kaart gebruiken als je MacBook een interne Nvidia-kaart heeft. Sonnet Tech heeft hier een lijstje met compatible Macs staan.

MelvinW wijzigde deze reactie 13-01-2018 02:46 (11%)

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:57
Helaas pindakaas dan. De hele reden dat ik graag DaVinci Resolve wil gebruiken is omdat mijn desktop Windows based is :) Hartelijk bedankt allen!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True