Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows10 hangt een uur bij 'getting things ready for you'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deugtniet
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-03 09:53
Ik heb een laptop met dual boot Ubuntu 17.04 en Windows10 voor werk.
Sinds begin deze week moet ik idioot lang wachten totdat windows opstart en afsluit. (sowieso meer dan een half uur)
Hij blijft dan hangen met een blauw scherm waarop staat 'getting things ready for you' en dat ik de machine niet uit moet zetten.

Ubuntu werkt naar behoren.

...

Hardware: Dell XPS15 - 9650
Intel core i7, 7700, 32GB mem (zelf een upgrade gedaan vanaf 16GB).

...

Ik heb al geprobeerd om via een Windows installatie usb stick windows opnieuw te installeren, maar dat verhelpt het probleem niet.
Daarnaast heb ik gekeken of er een oplossing voor kan zijn, maar recent heb ik geen berichten over dit probleem gevonden, en ik vermoed dat het door de update van Spectre / Meltdown komt.
...

Oplossing zou kunnen zijn om alles opnieuw te installeren: Ubuntu / Windows, harde schijf wipen. Maar als ik dat kan vermijden, dan doe ik dat liever.

Hebben jullie ervaringen met dit probleem?

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True