Windows 10 Mail, wel verzenden, niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32
Hallo,

Ik moet voor werk werken via een remote desktop verbinding en op die manier kom ik ook bij mijn mail.
Nu werkt dit alles behalve vlekkeloos (traag, soms valt de verbinding weg of zit je 20 seconden naar een vast scherm te kijken). Nu wil ik de mail graag lokaal op het systeem bekijken en dit is in principe ook mogelijk.

Ik heb recent een herinstallatie van het systeem gehad, en daarvoor werkte alles prima. Na de herinstallatie kan ik enkel nog mail versturen, maar krijg deze niet meer binnen.

Ik zie in de linker kolom voor het bewuste account wel de mappenstructuur, maar alle mappen blijven leeg.

Als ik de zelfde instellingen (Exchange Activesync) op een android toestel gebruik werkt het prima.

Ik heb het idee dat ik ergens een vinkje ofzo heb gemist, maar de instellingen lijken beperkt.

Ik gebruik de standaard mail client van windows 10, en de internetverbinding is niet specifiek beveiligd (anders kreeg ik de mail via wifi ook niet binnen op de telefoon, welke gewoon een privé toestel is zonder bedrijfsinstellingen).

Iemand enig idee?

Litebit.eu voorraad check :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan zijn dat je de mappen die je moet synchroniseren niet hebt aangevinkt, waardoor de mappen leegblijven. Dat zijn natuurlijk separate instellingen die je moet zetten op een device (zij een telefoon, zij een tablet of een pc).

Biedt de werkgever niet een OWA aan? Vaak wordt webmail ook aangezet, wat natuurlijk niet over die RDP connectie gaat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32
Hoe geef ik aan dat ik bepaalde mappen (of alles in dit geval) wil synchroniseren? Ik heb een dergelijke instelling niet voorbij zien komen bij het instellen.

OWA is voor zover ik weet niet beschikbaar. Ik kan het in ieder geval niet vinden op de beschikbare links.
Daarbij zou ik de webmail dan ook niet zo praktisch vinden als het met een stukje software ook moet werken (al is de RDP vertraging dan in ieder geval weg).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

OWA is tegenwoordig erg uitgebreid en regelmatig sneller dan een clientside applicatie (outlook/windows live mail). Dat is een keuze natuurlijk :)

Betreffende het syncen:
https://answers.microsoft...-bd02-7ab28c3dfda0?auth=1

Een topic uit 2015, maar mogelijk met informatie die je verder kan helpen.

Deze https://support.office.co...f3-4f73-9d3d-375bdc9c3e34 is sowieso aan te raden om te lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 12-01-2018 11:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)