Win7, na de Januari update werkt reboot niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:33
Als ik reboot, gaat bij wel uit, waarna die de monitoren uitschakelt, en de pc aanblijft, hij maakt de cycle niet af, kortom hij komt niet terug met een boot naar Windows. Reset helpt dan wel.
Gaarne even meedenken, google schiet niet op. Dat ik eraf kan komen door de update terug te draaien snap ik ja.

64bit OS
Core i5 2400
16 GB
AMD Radeon 265

Wat ik verder gedaan heb....AMD driver die ik ook 3 dgn terug installde, weggehaald, maar daar zat het niet..

Update: heb de update weggehaald, en nu is alles weer goed. Alleen zit ik nu met onveilige situatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 12-01-2018 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:25
Welke update heb je weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:25
Dat is de meltdown en spectre fix. Dat zou niet zoveel met ACPI moeten doen.

Ik denk dat je even moet wachten op een fix.
nieuws: Windows-gebruikers met AMD-processors klagen over problemen na Meltdo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:33
Ja, en wachten op een fix is dat wel wat ik wil. Na gelezen hebben over dat je prestaties omlaag gaan (zeker bij ouwe Intels), en datzelfde min of meer ervaren te hebben (niet schokkend, maar je merkt het wel enigszins), en het hetzelfde van een gappie te hebben gehoord (hij ervoer het ook).

Maarja hoe kom ik van deze update af, hij zit in de Februari update wederom, het is niet zoals vroeger, dat je een losse update voor alles had, het is een rollup.
Kortom zal ik tot in lengte van dagen alles rollups moeten weigeren? :( :( :( :(

En wie nu bozig zal zeggen, of ik dan onbeschermd wil zijn?? JA, dat heb ik voor over, mijn syteem voelt nu weer crispy aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 14-01-2018 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er gaat een moment komen waarop je niet meer met Windows 7 uit de voeten kunt...
Daarbij vraag ik me af (dan maar bozig) of een 'crispy aanvoelend' systeem zonder bescherming tegen een lek dat zo uitgebreid in het nieuws is geweest nu echt de oplossing is. Persoonlijk vindt ik het een beetje struisvogelpolitiek.

Gezien hetgene dat gepatched wordt, en de impact verwacht ik dat je inderdaad tot in lengte der dagen (of in ieder geval zolang je van deze installatie gebruik maakt) deze patch zult moeten weigeren... en natuurlijk last zult gaan krijgen van allerlei andere patches die niet of minder goed werken omdat er een belangrijke patch mist... Maar goed, je moet iets overhebben voor een crispy aanvoelend systeem...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij een klant met vergelijkbare hardware hadden we hetzelfde probleem. Ook de update gedeïnstalleerd. Lijkt me een bug die bij de volgende patch wordt geplet.
Je krijgt de update dan opnieuw als onderdeel van het updatepakket voor februari, dus ontkomen ga je er niet aan. Lijkt me niet handig de laatste twee jaar van Windows 7 ondersteuning niet meer te updaten.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1