Een bot zelf is niet zo spannend. Dat is simpelweg de API implementeren. Zorg voor een reconnect mechanisme. De exchanges zijn vrij instabiel.
Het probleem ligt hem in de strategie er achter. Ga je bijvoorbeeld reageren op RSS feeds met nieuws over bepaalde coins? Ga je informatie van diverse exchanges gebruiken voor arbitrage? Ga je de koers proberen te voorspellen? Zo ja, welke indicatoren ga je gebruiken?
Daarnaast. Hoe ga je je backtest inrichten? Waar haal je de historische koersinformatie van daan? Tick? Second? Minute? etc. Houd rekening met slippage. Dit wil je simuleren in je backtest. Hiervoor houd je dus rekening met de market depth. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om jezelf in een backtest rijk te rekenen terwijl in de werkelijheid de exchanges trading hebben stopgezet of er geen aanbod is.
Als je bot al winst heeft. Houd je rekening met je benchmark? Mogelijk doe je het slechter met je (day)trading dan een buy n hold.
Als je altcoins gaat pakken. Welke pairs wil je traden? BTCEUR? XMRBTC, XMREUR?
Samengevat: Een simpele APi implementatie of het draaien van een willekeurige bot is slechts het begin.
Zodra je bot eenmaal draait; Denk aan logging. Zo zou je jezelf in bijzondere situaties een SMS of email kunnen sturen zodat je zelf eventueel zou kunnen ingrijpen.
Overigens heeft QuantConnect een GDAX implementatie ontwikkeld voor zijn LEAN engine waarmee je de kracht van een open source trading engine al kan inzetten.
https://www.quantconnect.com/lean/. Hoewel het superkrachtig is met betrekking tot backtesting en indicatoren, universes etc. kun je slechts met een enkele exchange verbinden. Daarnaast ondersteunt het ook nog geen crypto-futures maar ik graag me werkelijk af of dat iets is dat je nu met een bot wilt doen. Tot slot is de base-currency hardcoded in dollars. Wat kun je ook anders verwachten van een amerikaanse partij

. Met enige tweaks in de code van de brokerage implementatie verwissel je USD naar EUR in de symbol en trade je gewoon BTCEUR pairs.
Ik heb zelf indertijd een desktop monitoring tool geschreven voor LEAN welke ook leuk werkt op de crypto implementatie.
https://github.com/mirthestam/lean-monitor.
[
Voor 48% gewijzigd door
Aphelion op 13-01-2018 09:58
. Reden: Toevoegen trading stopgezet ]
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness