Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024093

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hier waarom de iPhone 8 bij de Media Markt voor goedkoper wordt aangeboden dan bij de Apple store? Wat zijn de voor- en nadelen van aanschaffen bij de Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Via Belsimpel had ik mijn iPhone 8 Plus ook een stuk goedkoper dan bij Apple en bij de eerste levering ook nog een stuk sneller, waar je het koopt maakt volgens mij niet uit, als het maar een betrouwbare verkoper is!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Apple Store (en vaak ook resellers zoals AMac etc....) hanteren de adviesprijzen.
Media Markt heeft een laagste prijs belofte en kijkt wat concurrenten doen.

Gewoon bij Media Markt kopen. Ze hebben filialen op veel plaatsen dus in vrijwel elke grote stad kan je je garantie claimen.
Daarbij kan je voor echt fatsoenlijke service ook een Apple Store binnen stappen, maar daar zijn er maar drie van in Nederland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Anoniem: 1024093 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:47:
Hallo,

Weet iemand hier waarom de iPhone 8 bij de Media Markt voor goedkoper wordt aangeboden dan bij de Apple store? Wat zijn de voor- en nadelen van aanschaffen bij de Apple store?
Waar je hem koopt maakt zeker uit i.v.m je garantie.

MediaMarkt geeft op dit product twee jaar garantie. Dat betekend dat je alleen het eerste jar terecht kunt bij Apple (Fabrieksgarantie) en het tweede jaar naar de MediaMarkt moet voor je garantie afhandeling (iets wat je niet wil :) )

Koop je bij Apple dan zijn de jaren na het eerste jaar garantie ook voor Apple zijn rekening. Dat is een enorm pluspunt maar daar betaal je dus iets voor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05 16:20
Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:55:
[...]

MediaMarkt geeft op dit product twee jaar garantie. Dat betekend dat je alleen het eerste jar terecht kunt bij Apple (Fabrieksgarantie) en het tweede jaar naar de MediaMarkt moet voor je garantie afhandeling (iets wat je niet wil :) )

Koop je bij Apple dan zijn de jaren na het eerste jaar garantie ook voor Apple zijn rekening. Dat is een enorm pluspunt maar daar betaal je dus iets voor.
Niks meer aan toevoegen...

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024093

Topicstarter
aha.. Dus als ik de iPhone 8 bij de Apple Store koop dan heb ik 2 jaar recht op fabrieksgarantie? en dat staat verder los van AppleCare+?
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:33

Ypho

Allround Nerd

Anoniem: 1024093 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:01:
aha.. Dus als ik de iPhone 8 bij de Apple Store koop dan heb ik 2 jaar recht op fabrieksgarantie? en dat staat verder los van AppleCare+?
[...]
Je hebt recht op 2 jaar garantie (niet te verwarren met fabrieksgarantie). Fabrieksgarantie is vanuit de fabriek, "normale" garantie vanuit de verkoper. Als je bij Apple koopt is het zowel de fabriek als de verkoper in dit geval. De "normale" garantie staat los van AppleCare inderdaad.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
[...]

Eindigt je toestel in beide gevallen niet gewoon bij Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:33

Ypho

Allround Nerd

e.looijenga schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Bij Apple zelf krijg je direct een vervangend toestel is mijn ervaring of reparatie ter plaatse (n=1!).

[ Voor 4% gewijzigd door Ypho op 12-01-2018 12:16 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
e.looijenga schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:10:
Nope, via MM mogelijk wel (Ik weet niet waar die repareren) maar Apple werkt niet met Dynafix voor het repareren van klant toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Niet helemaal waar.
Ook in het tweede jaar kan je gewoon bij Apple aankloppen.
Zelf al meerdere malen gebruik van gemaakt aangezien ik in de buurt woon van het Leidseplein. Het maakt Apple totaal niet uit waar je hun producten koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootism schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:33:
Niet helemaal waar.
Ook in het tweede jaar kan je gewoon bij Apple aankloppen.
Zelf al meerdere malen gebruik van gemaakt aangezien ik in de buurt woon van het Leidseplein. Het maakt Apple totaal niet uit waar je hun producten koopt.
Altijd op coulance basis.

Bij welke winkel heb jij hem wel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Bij Media Markt.
En dat is inderdaad op coulance basis, dat werd mij ook verteld. Maar dat zeggen ze dus bij elke claim die je maakt na 1 jaar.
Het lijkt me daarom logisch om het gewoon bij een Media Markt te kopen aangezien je dan qua prijs het interessantst zit én je bij twee partijen kan aankloppen in het geval van garantie.

[ Voor 21% gewijzigd door Wootism op 12-01-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Die coulance basis is in dit soort gevallen echter niet zoveel coulance als wel gewoon een afgesproken verplichting hoor.

Mediamarkt heeft echt wel bedacht dat als de fabrikant naar wie zij het product moeten sturen zelf een winkel opent dat die winkel dan ook de garantie afhandeling moet overnemen voor producten gekocht bij een MM.

Garantie en nazorg is zo'n grote kostenpost voor een bedrijf als een MM dat als zij het kunnen weghouden dan doen zij dat ook hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wootism schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Bij Media Markt.
En dat is inderdaad op coulance basis, dat werd mij ook verteld. Maar dat zeggen ze dus bij elke claim die je maakt na 1 jaar.

Het lijkt me daarom logisch om het gewoon bij een Media Markt te kopen aangezien je dan qua prijs het interessantst zit én je bij twee partijen kan aankloppen in het geval van garantie.
Dit eerste is niet correct. Als het eens drukker is of ze hebben weinig stock dan weigeren ze dit soort garantie aanvragen geregeld. Ze accepteren niet alles en gooien het op coulance.

Het tweede geld dus alleen het eerste jaar, het tweede jaar kun je alleen bij Apple aankloppen voor coulance. Niet voor garantie. De uitwerking is soms hetzelfde maar de zekerheid is anders.
Gomez12 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:59:
Die coulance basis is in dit soort gevallen echter niet zoveel coulance als wel gewoon een afgesproken verplichting hoor.

<Aanname>
Dit is onjuist, sla de Nederlandse garantie regels er maar eens op na.

Apple hoeft mensen niet te helpen, eerste aanspreekpunt is altijd de winkel van aanschaf.

Fabrieksgarantie is altijd een extra dienst vanuit de fabrikant, coulance wordt het zodra de fabrikant je buiten deze garantie (wat dus al een dienst is) helpt terwijl ze hier absoluut niet toe verplicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:18:
[...]
Dit is onjuist, sla de Nederlandse garantie regels er maar eens op na.
Ik zeg juist expliciet dat dit een afgesproken verplichting is, die staan zo goed als nooit in de Nederlandse garantie regels. Want de Nederlandse garantie regels bevatten geen regels over specifiek een MM en een Apple.

Oftewel het is ook onjuist volgens het Zimbabwe strafrecht, alleen dat benoem ik ook niet en is net zo off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MediaMarkt €789,- (64gb) v Apple €810,45 (64gb) zoveel verschil is dat niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gomez12 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Ik zeg juist expliciet dat dit een afgesproken verplichting is, die staan zo goed als nooit in de Nederlandse garantie regels. Want de Nederlandse garantie regels bevatten geen regels over specifiek een MM en een Apple.
Zonder onderbouwing is wat jij zegt natuurlijk niet zoveel waard. De wetgeving is dat wel.
Hackus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:47:
Haha een heel topic voor €21,45 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 12-01-2018 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Donstil Helaas wel als je t via third party als Amac doet, dan kan je toestel bij Harmony terecht komen, wat dus gewoon Dynafix is helaas.

Als je AppleCare+ wilt nemen zou ik lekker het toestel bij de goedkoopste leverancier halen, of dat nou mediamarkt is of iets anders. Zonder AppleCare zou ik hem zeker direct bij Apple kopen, je wilt niet afhankelijk zijn van bijvoorbeeld de Media Markt voor repairs. Er zitten een aantal vestigingen, zoals Eindhoven Ekkersrijt :P, waar je echt helemaal niets van doen wilt hebben met de “service”-afdeling. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
[...]

Mediamarkt heeft echt wel bedacht dat als de fabrikant naar wie zij het product moeten sturen zelf een winkel opent dat die winkel dan ook de garantie afhandeling moet overnemen voor producten gekocht bij een MM.

Garantie en nazorg is zo'n grote kostenpost voor een bedrijf als een MM dat als zij het kunnen weghouden dan doen zij dat ook hoor.
Hoe Mediamarkt dat regelt is irrelevant...

Mediamarkt zal de wettelijke garantie moeten afhandelen. Als jij in Maastricht wat koopt bij de MM kan MM moeilijk zeggen; Ja, in Den Haag, Den Bosch en Amsterdam zit een Apple Store; succes ermee. Daar heb jij niets mee te maken, jij hebt in eerste instantie alleen met MM te maken - die moet wettelijk gezien voor een oplossing zorgen.

Dat garantie de Mediamarkt geld kost, ja, dan hadden ze geen officiële Apple reseller moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05 16:20
Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Apple werkt niet met Dynafix voor het repareren van klant toestellen.
blij toe :P

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

[...]
Waar haal je dit vandaan? Apple heeft winkels in Nederland, maar Apple spullen die bij de MM gekocht worden worden gewoon hier in Goes gerepareerd (dus niet bij Dynafix).

Dit geld trouwens niet alleen voor Apple.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:50:
[...]

Zonder onderbouwing is wat jij zegt natuurlijk niet zoveel waard. De wetgeving is dat wel.

[...]

Reparatie doet TS zelf, dus geen Apple care nodig :+
(of zal ie genezen zijn, nu zijn iPhone het niet meer doet na knutselklus)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Reparatie doet TS zelf, dus geen Apple care nodig :+
(of zal ie genezen zijn, nu zijn iPhone het niet meer doet na knutselklus)
Haha ik had niet gezien dat het dezelfde user was. Hij pakt zijn verlies dus en koopt een nieuwe, das opzich geen verkeerde beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 21:16
Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:50:
[...]

[...]

Ik zou zeggen, Tis toch weer een biefstukje (bij Loetje)

OT. Ben ook gewoon geholpen in Apple store Haarlem na 1 jaar. V&D gekocht (instore dixons trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:39
Hackus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:47:
Kan je beter bij Bol of Coolblue kopen, kost ie maar 749 €. Dan scheelt het toch 60 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij mijn Gazelle Dealer betaal ik ook meer voor mijn fiets dan bij fietsenwinkel online.
Ik heb wel Top service nu, en daar betaal ik graag iets extra voor bij aanschaf. evt Garantie regelen ze direct zelf en heb ik geen omkijken na. Datzelfde geldt ook voor Apple producten is mijn ervaring.
botech schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Kan je beter bij Bol of Coolblue kopen, kost ie maar 749 €. Dan scheelt het toch 60 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sbruynis schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:08:
[...]

Ik zou zeggen, Tis toch weer een biefstukje (bij Loetje)
Lekkerste biefstuk van Nederland _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 15:57
Ik zie voor de XS leuke aanbiedingen bij phoneshops. Ze zetten 1 jaar Apple garantie op hun advertenties. Scheelt aardig wat geld. Durf het niet aan vanwege die 1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet gewenst om andermans topic te kapen, zeker niet met deze mededeling. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.