Toon posts:

Iiyama vm pro 452 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Iiyama vmpro 452 ma901u en deze draait onder een Ati Radeon vivo 64mb kaartje. Nu is mij het volgende opgevallen aan de monitor: In de hoeken is het beeld wazig t.o.v. het midden van het scherm, wat haarscherp is. Vooral met het gebruik van text (Internet explorer) is dit heel duidelijk te zien. Ik heb al verschillende resoluties geprobeerd, maar hoe hoger ik de resolutie instel, des te waziger dat het beeld wordt. Ik heb Iiyama hierover gemaild en die vertelden mij dat het aan de monitor of videokaart lag. Ik hoor weinig tot geen klachten over de MA901U en ook niet over deze videokaart. Wat zal hier aan de hand zijn?

Verwijderd

Jullie moeten is oprotten met dat gezeik over Iiyama. Slaat nergens op!. Als je geen scherp beeld hebt moet je terug gaan naar de winkel krijg je een andere.

Of Iiyama even opbellen komen ze hem omruilen.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
delfosso, die jongen heeft een vraag en daar kun je constructief aan meewerken of links laten liggen.

Je hebt een vreemde klacht, Heb je dit bij alle reslouties? Ik denk dat het eerder een probleem is met je monitor. Helpt het om te degaussen (doet die van mij bij iedere startup) ? Heb je het ook op een andere kaart geprobeerd en geeft hij dan het zelfde probleem?

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 20:09
Ik heb dezelfde monitor en heb er geen last van. Ook niet in verschillende resolutie's.
Heb er een TNT2 aan hangen.

Je zou Iiyama kunnen mailen.

Verwijderd

offtoppic: goh, wat een vriendelijke reactie, sukkel!

Lijkt me het beste dat je even via het menu knopje kijkt wat de refreshrate is en eventueel wat aan de instellingen probeert te veranderen. Bij geen succes, toch even terug naar de winkel en omruilen voor een ander.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanalles aan de instellingen geprobeerd ( degaussen,raster rotatie,moiré)maar geen resultaat.In lage resoluties (800x600) is het beeld wel scherp. Hoe hoger ik de resolutie instel, des te waziger. Ik kan wel nieuwe drivers voor m`n Radeon kaart downloaden, maar of dat helpt :? een andere videokaart erin heb ik nog niet geprobeerd, dat kan op z`n vroegst volgende week. Ik hou jullie wel op de hoogte.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
probeer maar es een andere vid kaart

ik heb ook een iiyama vm pro 452
aan een hercules 2 mxje
overal is het beeld even scherp
draai op 1152x864 op 100 Hz

Verwijderd

Al geprobeerd je vertikale refresh rates een tikje lager in te stellen. Ik vermoed dat je tegen de maximale bandbreedte van de monitor aanzit en dat levert inderdaad onscherpte op.

Overigens is een monitor in het centrum altijd scherper dan aan de randen.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op donderdag 12 juli 2001 17:41 schreef delfosso het volgende:
Jullie moeten is oprotten met dat gezeik over Iiyama. Slaat nergens op!. Als je geen scherp beeld hebt moet je terug gaan naar de winkel krijg je een andere.

Ik denk dat jouw reply nergens op slaat. Als ik een monitor koop van meer dan duizend piek, dan mag ik verwachten dat er nix aan de hand is met deze monitor. Dus hoezo zeiken op iiyama :(

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Heel vreemd.... En je hebt geen andere monitoren in de buurt staan (niet dat het mag uitmaken). Ook geen geluidsinstallatie o.i.d?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

staat er ook niks bij de veel voorkomende problemen in de handleiding.

Treden de klachten ook op als de monitor bijvoorbeeld 2 uren al heeft aangestaan?
--
de VMP 452 is toch hopelijk niet zo brak als de VMP 451?

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb d`r 4 surround luidsprekertjes omheen staan, maar die zijn er toch voor ontworpen om geen storingen aan de monitor te geven? De resoultie heb ik staan op 1152x864 op 85hz
refresh. Dat lijkt me niet overdreven teveel gevraagd van deze monitor. als ik de resolutie nog hoger instel wordt het probleem alleen nog maar groter. als ik het scherm op normale grote heb (niet maximaliseren) is het overal haarscherp. Ik kan de scherpte zien veranderen als ik bv. mijn cursor van het midden van het scherm naar de hoeken en zijkant van het beeld verplaats. Ik heb zelfs de nieuwste drivers geinstaleerd maar dit mocht ook niet baten. Ik heb in eerste instantie deze besteld omdat me afgeraden werd de A902MT te nemen vanwege de vele klachten, hoewel ik van deze zowat geen een klacht heb gehoord. dan vermoed ik toch dat het aan m`n videokaart ligt, maar hier hetzelfde: ook nog geen slechte verhalen gehoord maar goeie.

Verwijderd

Ik heb d`r 4 surround luidsprekertjes omheen staan, maar die zijn er toch voor ontworpen om geen storingen aan de monitor te geven?
Dat is dus makkelijk te testen. Even die speakers weghalen en kijken of je probleem over is.
De resoultie heb ik staan op 1152x864 op 85hz refresh. Dat lijkt me niet overdreven teveel gevraagd van deze monitor.
Nee, moet ruim kunnen

Is de monitor direct aangesloten op de PC of heb je er toevallig nog een video verleng-kabel tussen hangen omdat ie wat verder van je PC moest staan?

Al getest op een andere PC?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de speakers rondom de monitor weggehaald, maar zonder resultaat. een andere videokaart heb ik op het moment niet voorhanden die vergelijkbaar is met deze. Ik heb em op m`n oude systeem geprobeerd (4mb onboard kaartje) maar die werkt alleen in lage resoluties en dan is d`r niets aan de hand, ook niet met deze. Het is met name hoge resoluties die problemen geven. Ik vermoed toch dat het de monitor is. Bij het afhalen van die monitor van het postkantoor was een kleine beschadiging aan de bovenkant van de doos zichtbaar alsof er iets zwaars en scherp op was gevallen. Hoewel aan de binnenkant waren geen beschadigingen zichtbaar aan de monitor, behalve waar de doos beschadigt was, was ook de piepschuim blok die om de monitor zat wat beschadigd. De monitor was niks aan te zien. Mischien dat dit de oorzaak is :?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:41 schreef delfosso het volgende:

teneerste is dit een kut reactie en ten tweede spreek jeje zelf ook tegen. In een andere post raad je zelf ook lg aan boven iiyama omdat die minder storingsgevoellig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik weet eindelijk wat het is, ik heb d`r een andere pc aangekoppeld en het was duidelijk de monitor. De leverancier opgebeld en die zei dat dit waarschijnlik iets met de focus was of de " afbuigspoel" wat dat ook precies mocht zijn. Dus ik heb vanmiddag Iiyama maar even gemaild met een omschrijving van de storing. De leverancier zei wel dat ik de eerste was die zo`n storing had aan dit type, maarja of ik ben te kieskeurig en let er teveel op ;)
In ieder geval bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1