Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerd
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09-2024
Hello,

Ik heb een eigen Domotica interface geschreven die ik op een ipad 1 draai. Werkt als een zonnetje. Deze interface spreekt tegen de JSON API van Domoticz aan. In een mooi strak overzichtelijk design bedien ik mijn smart devices op één plek. Hiermee kon ik ook de oude ipad 1 weer inzetten.
Nu ben ik al een tijdje aan het snuffelen naar een mooie oplossing om de ipad 1 aan de muur te bevestigen. Geen resultaat.

Eisen :
- Strakke omlijsting
- Stroomkabel weggewerkt (gat door muur naar meterkast)

Zoek ik in Nederland, dan kom ik op wallmounts van over de 150 euro. Dat vind ik niet in verhouding. Heeft er iemand een mooie DIY oplossing? Of wellicht een link naar een mooie wallmount? Als je zelf foto's hebt, dan zie ik ze graag!

Thanks.

"When water flows into a bottle, it becomes the bottle"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:43

HeroS

SmartHome Nerd

Ontwerp je in 3d een eigen beugel en laat je die printen. Heb je er eentje helemaal zoals je wilt en kost een fractie van die 150 euro.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:27

cdoens

Peugeot-gek

Als 3D printen geen optie is, kan je ook een fotolijst aanpassen of zelf met een lijst aan de gang gaan.
Als je iets van een screensaver op de iPad kan krijgen, is het meteen een soort schilderij of digitaal fotolijstje.

En je gaat al een gat in de muur maken, is het geen optie om de iPad in de muur te verzinken?

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerd
HeroS schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:48:
Ontwerp je in 3d een eigen beugel en laat je die printen. Heb je er eentje helemaal zoals je wilt en kost een fractie van die 150 euro.
3D printen. Best een idee! Nog verdere tips hiervoor? 3D tekening maken in ... Sketchup?

Nog andere tips voor een wallmount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 21:27

verbraakje

🚦

Waarom koop je niet gewoon iets op alieexpres of ebay? Eventueel amazon Duitsland als je het snel nodig hebt.

LINK NAAR AMAZON

[ Voor 40% gewijzigd door verbraakje op 12-01-2018 09:39 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18

TommieW

Numa numa.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerd
Thanks for the links. Nou, omdat ik de ipad strak wil wegwerken in een lijst, zonder dat je de stroomkabel ziet.

De Amazon mounts, waarbij de ipad in een lijst casing zit, zijn veelal voor ipads vanaf versie 2, niet de ipad 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 21:27

verbraakje

🚦

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:27

cdoens

Peugeot-gek

Dan zie je nog steeds de kabel.

Ik zag in Google afbeeldingen ook nog een idee wat je vrij makkelijk zelf zou kunnen maken. (Evt een houdertje voor aan de bovenkant toevoegen)
Afbeeldingslocatie: https://media.jaevin.com/2011/04/horizon-ipad-wall-mount.jpg

En qua verwerking in de muur is dit dé manier:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/64/c5/86/64c5867cc0a6b4080b0465e2e118c3ef.jpg

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerd
cdoens schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Dan zie je nog steeds de kabel.

Ik zag in Google afbeeldingen ook nog een idee wat je vrij makkelijk zelf zou kunnen maken. (Evt een houdertje voor aan de bovenkant toevoegen)
[afbeelding]

En qua verwerking in de muur is dit dé manier:
[afbeelding]
Die onderste is wel strak hoor! Dan moet ik alleen gaan hakken en breken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met een magneet of 2 vastzetten? En dan met plastic profielen een rand eromheen bouwen? Zo zit de iPad iets van de muur af om de kabel om te buigen en achterlangs weg te geleiden en zo'n hoeklijn profiel kan je zelf verstek maken en er een rechthoek van maken.

Of inderdaad 3D printen;

https://www.amazon.com/Vi...ount-Galaxy/dp/B00XJKF4V8

Hier hebben ze al een beetje geholpen met de tekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een wall mount van Loxone waar de ipad 1 echt heel mooi in hangt. Kabel is goed 53 verbergen en ophanging valt niet op.

Ik kan echter nergens meer een adres vinden waar hij wordt verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-06 16:19

Copitano

Hoorn NH

rockerd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:19:
Hello,

Ik heb een eigen Domotica interface geschreven die ik op een ipad 1 draai. Werkt als een zonnetje. Deze interface spreekt tegen de JSON API van Domoticz aan. In een mooi strak overzichtelijk design bedien ik mijn smart devices op één plek. Hiermee kon ik ook de oude ipad 1 weer inzetten.
Nu ben ik al een tijdje aan het snuffelen naar een mooie oplossing om de ipad 1 aan de muur te bevestigen. Geen resultaat.

Eisen :
- Strakke omlijsting
- Stroomkabel weggewerkt (gat door muur naar meterkast)

Zoek ik in Nederland, dan kom ik op wallmounts van over de 150 euro. Dat vind ik niet in verhouding. Heeft er iemand een mooie DIY oplossing? Of wellicht een link naar een mooie wallmount? Als je zelf foto's hebt, dan zie ik ze graag!

Thanks.
Ik heb ook nog een oude IPad 1 liggen die ik wilde inzetten voor mijn domotica: Domoticz en Grafana.
Via mijn net werk klapt echter steeds Safari eruit. Dat moet dus anders. Jij lijkt de oplossing daarvoor te hebben gevonden. Wil je de interface delen?

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Pagina: 1