Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DivWhis
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:40

DivWhis

Before Sunrise

Topicstarter
Bij de aankoop van ons huis vijf jaar geleden heb ik een van onze ruimtes omgetoverd in een home cinema kamer. Nu vijf jaar later lijkt het me een mooi moment om sommige componenten te upgraden naar hedendaagse standaarden. Dit betekent voor mij de projector upgraden naar 4k en het geluid uitbreiden naar Dolby Atmos. Daarom:

Ik zoek?
Om bovenstaande te faciliteren zijn er volgens mij drie zaken nodig:
  1. een nieuwe AV receiver
  2. een nieuwe projector
  3. de x.x.2 speakers voor de Atmos opstelling
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Kijkt niet heel nauw, maar liefst het totale pakket <5.000 EUR.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Op dit moment heb ik:
  1. BenQW1070 projector (moet worden vervangen)
  2. Panasonic SC-LX56 receiver (moet worden vervangen)
  3. 2x Monitor Audio RX8 Silver, 1x Monitor Audio RX centre, 2x Monitor Audio BX2
Het doel is dus om de stap naar 4k te maken en ondersteuning te krijgen voor Atmos. Daardoor krijgen we de volgende eisen voor de verschillende componenten:

AV Receiver:
  1. Minimaal 7 HMDI 2.2 4k HDCP inputs.
  2. Minimaal 5.1.2 kanelen
  3. Genoeg watt om netjes mijn Monitor Audio set aan te sturen
  4. Ondersteuning voor Dolby Atmos en DTS:X
Projector:
  1. 4k Resolutie
  2. HDR10 ondersteuning
Atmos speakers:
  1. Geen speakers die in of op het plafond moeten worden geplaatst, maar op mijn vloerstaanders kunnen worden gezet
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Op dit moment neig ik naar de volgende componenten, maar ik hoor graag over er voor het geld betere alternatieven zijn. Vooral ben ik erg benieuwd of er iemand ervaring heeft met Monitor Audio Speakers in combinatie met omhoog vurende speakers. Omdat Monitor Audio deze zelf niet in het assortiment heeft, is het toch een beetje spannend wat er een beetje mooi bij samen klinkt.

AV Receiver: Marantz SR5012 - EUR 625
Een wat simpeler model dan de huidige Pioneer, maar daar gebruikte ik 80% van de functionaliteit en aansluitingen toch niet. Wel netjes 7 4k HDMI inputs.

Projector: Optoma UHD60 - EUR 1.990
de BenQ W1070 was vijf jaar geleden een van de van de goedkoopste full hd projectors die lovende reviews kreeg. Ondanks de budget prijs heeft deze mij altijd weten te imponeren. De Optoma UHD lijkt op dit moment een beetje dezelfde status te hebben in het 4K tijdperk.

Atmos speakers: Klipsch RP-140SA - EUR 598
Dit is het grootste vraagteken. Ik heb eigenlijk nergens in levende lijve dit soort Atmos speakers nog kunnen aanschouwen. De Klipsch zien er redelijk uit, maar het is natuurlijk maar lastig inschatten in hoeverre ze passen bij de MA's die ik al heb staan.

Ik ben een aardig poosje uit de home cinema technologie geweest, dus hoor graag jullie ideeŽn hoe ik dit beter kan aanpakken dan mijn huidige keuzes.

• DivWhis

DivWhis

Before Sunrise

Topicstarter
Geen suggesties?

DivWhis wijzigde deze reactie 13-01-2018 13:29 (3%)

• DivWhis

DivWhis

Before Sunrise

Topicstarter
Wie zwijgt stemt in. Ik heb het dus maar gewoon gekocht ;)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10:43
Omhoog gerichte speakers zijn te vergelijken met een soundbar. Het werkt tot op zeker hoogte (pun intended), maar het haalt het niet bij goed geplaatste speakers. Het is natuurlijk altijd beter dan helemaal geen Atmosspeakers ;)

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True