Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heathan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-01-2023
Hallo,
ik heb weinig verstand van netwerk opzetten, maar het was nou nodig voor n professionele netwerk( alleen bekabeld) printer. Ik heb een switch aangesloten op de ethernetkaart en daarop printer en pc. Ik heb een wifi en apart dus dit ethernet netwerkje. Home group is wifi en alles gedeeld, ook geldt dit voor de ethernet verbinding. Homegroup is private, maar de lan is public, en ik kan dit ook niet omzetten naar private.
Nu wordt de switch herkend en heeft een eigen ip adres 1.17 eindigend, maar de ethernet kaart op zich heeft geen toegewezen ip adres.
Door de printer , die dus ook geen ip adres krijgt toegewezen, een vast ip adres te geven ( in de setup van printer zelf), kan ik printen, maar ik kan dit niet met alle programma's die ik heb door ontbreken van ip . Wel zie ik dat de ethernet kaart ipv4 config heeft, maar de router alle instellingen op ipv6 heeft staan. DHCP staat overal wel ok, behalve in tunnel adapter*, waar staat dat media disconnected is en DHCP uit staat.
Is er hulp van dit PROBLEEM! :-)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, TP-Link gigabite,
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb geprobeerd dhcp settings voor de lan in de router aan te passen; lan naar 1pv6 zetten en de router zelf naar ipv4 terug te zetten; was toen 2 pc's kwijt van het wifi net.
Groet heathan

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

heathan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:32:
...Is er hulp van dit PROBLEEM! :-)
Voor zover ik het kan bekijken zit je grootste probleem tussen je toetsenbord en je stoel.
Probeer in je volgende topic gewoon Nederlands te gebruiken ipv die quasi technische termen die je zelf niet begrijpt. En lees het daarna nog een keer door, voordat je op "verstuur" klikt. Want er is echt geen touw aan vast te knopen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

heathan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:32:
Hallo,
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, TP-Link gigabite,
We willen alles van je weten })

Relevante software en hardware is: merk, typenummer, firmware versie, fabriek/zelfgemaakte kabels, instellingen, enz enz.

En bovenstaande tip is misschien niet "optimaal verwoord" maar wel begrijpelijk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@heathan welkom op Tweakers.

Je openingspost is momenteel een beetje moeilijk te lezen door de vele technische termen die rondgestrooid worden. Lees dus je post nog eventjes na.

Daarnaast is het wel zo handig om zoveel mogelijk relevante informatie te geven. Bijvoorbeeld merk, typenummers en software versies van alle gebruikte hardware. Kun je dat ook even toevoegen?

Als laatste probeer je nu je printer lokaal via een switch aan te sluiten aan een PC / laptop, zonder dat die switch verbonden zit met je router / internet. Klopt dat?

Zou het niet veel simpeler zijn om je printer aan te sluiten met een USB-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb in mijn glazen bol gekeken en wat gezien volgens mij wil je het volgende:
PC met een wifi internet aansluiting verbinden met een netwerkkabel aan een printer.
1 Switch heb je niet nodig.
2 Een netwerk bridge maken op de pc tussen de wifi en de lan adapter.
3 printer op DHCP
4 Dit werkt.
Hoe je een netwerk bridge maakt mag je zelf gaan Googlen succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.