Toon posts:

8mm 112m(365 feet) cartidges

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van ons heeft 12 van deze cartridges aan ons gegeven, met de vraag of wij dit op CD zouden kunnen zetten. Aangezien het redelijk nieuwe klant is, wil ik m'n best doen om dit voor elkaar te krijgen. Heeft iemand een idee met welke backupunit ik dit moet restoren? Het zijn tapes uit 93/94. Heeft iemand nog zo'n aparaat die ik dan eventueel kan lenen/kopen?

Alvast bedankt Tweakers!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Met alleen de unit ben je er niet...

Je moet ook de juiste software hebben, en als je pech hebt zelfs dezelfde built.

Sommige backup-software leveranciers hebben nooit van backwards compatible gehoord.

Over welke 8mm tapes heb je het? kun je ergens een merk/type code vinden?

Bedenk ook dat de maximale betrouwbaarheid van magnetische data opslag op 7 jaar ligt, dus als de tapes niet netjes opgeslagen waren dat er wel eens niets meer op kan staan. Dus beloof die klant niet meer dan dat je je uiterste best doet.

Oh en probeer bij de drive een lege of onbelangrijke tape te krijgen... Veel drive software combinaties willen ter calibratie een keertje proefschrijven.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
8mm = DAT toch ??

Zelf gebruik ik DDS-1, 90 meter, 2 GB uncompressed.
Is DDS-2, 4 GB uncompressed niet 112m ???

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

exabyte 8200 of 8500 , ik zou de 8500 nemen, die is sneller .

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 17:12 schreef GarBaGe het volgende:
8mm = DAT toch ??

Zelf gebruik ik DDS-1, 90 meter, 2 GB uncompressed.
Is DDS-2, 4 GB uncompressed niet 112m ???
Het is geen DAT. Het lijkt een beetje op een Travan tape'je, maar nog ietsje groter en is van plastic. Ik heb ze van 3M en Sony...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:04 schreef scsi-freak het volgende:
exabyte 8200 of 8500 , ik zou de 8500 nemen, die is sneller .
Is deze geschikt voor de D8-112 tape'jes? Of is dit een DAT drive?

Verwijderd

dat zijn exabyte tapes ja ..

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 11:57
DAT is 4mm, Exabyte zijn idd 8mm. Je moet ook effe weten met welke backup software de tape is gemaakt en eventueel ook nog het OS (Unix/NT/Novell)
Pagina: 1