Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto's tonen van pc op tv over meerdere meters afstand

Pagina: 1
Acties:

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Allereerst excuus als ik in het verkeerde topic post.

De pc van mijn ouders is erg oud (11 jaar) en wordt vervangen. Hij gaat gebruikt worden voor officewerk, Internet en een filmpje, niets spannends. Ik heb een leuke mITX pc gebouwd met i3 en ssd, dus ze kunnen weer jaren vooruit.

Nu gaf mijn moeder aan dat ze graag foto's van de pc op de tv wil zien. (Relatief oude Samsung smart tv). Ik heb een en ander bekeken en met Plex kan ik op zich de foto's tonen. De tv is echter erg traag en het werkt niet fijn.

Ik dacht dat het volgende zou kunnen: ik trek via de kruipruimte een HDMI kabel en een lange USB kabel. Via HDMI dupliceer ik het beeld en de USB kabel krijg een ontvanger voor een muis en toetsenbord, een combinatie in één. De afstand is zo'n 10 meter gok ik.

Gaat dit werken? Ik hoef geen 4k 60fps af te spelen maar vooral stilstaande foto's (wellicht een slideshow).

Tldr;

Nieuwe pc in keuken. Pc moet foto's weergeven op tv in woonkamer. Een aparte mediaplayer is niet waar we naar op zoek zijn en ook geen Plex. Oplossing: lange HDMI kabel voor beeld en lange USB kabel voor muis en toetsenbord?

Tips zijn welkom!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

TommieW

Numa numa.

Is een Chromecast voor vier tientjes wellicht niet een betere oplossing?

Edit: USB gaat volgens de spec tot 5 meter. Als je verder gaat zal je er een actief kastje tussen moeten zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door TommieW op 11-01-2018 20:52 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• luuksnijmegen
Helemaal niet aan gedacht... Ik ga eens kijken hoe dat werkt met de chromecast.

Betreft usb, Ik verwachtte inderdaad dat 10 meter te ver zou zijn

[ Voor 50% gewijzigd door luuksnijmegen op 11-01-2018 21:08 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 12:01

JdM

Humbled

Maar als die tv al een smart tv is, heb je dan niet de mogelijkheid om die tv op het lan te slingeren zonder chromecast?

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 11-01-2018 21:15 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 12:12
JdM schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:15:
Maar als die tv al een smart tv is, heb je dan niet de mogelijkheid om die tv op het lan te slingeren zonder chromecast?
Wat hierboven gezegd wordt... plus dat alle smart-tv's al vanaf het begin de mogelijkheid hebben om jpg's af te kunnen spelen via USB. Daarnaast ondersteunen de meeste dvd-spelers dergelijke zaken ook wel, via een schijfje of een stick.

• luuksnijmegen
We willen zonder schijfjes of sticks van de pc kunnen afspelen. De smart tv is heel erg traag, een interne speler daatvan gebruiken is niet te doen. Vandaar dat ik bij het dupliceren van de desktop kwam; of nu dus de chromecast.

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 13:18
Ben benieuwd of je een oplossing hebt gevonden?

Ik heb een vergelijkbare situatie bij mijn schoonouders gehad. Hiervoor heb ik een Apple TV op de tv aangesloten. Op de pc iTunes draaien waarin je de folders met foto's configureert (thuisdeling). Voordeel van deze oplossing is dat je voor de tv kunt zitten en met de AB van de ATV door de folders met foto's kunt scrollen. Nadeel is dat je de pc met iTunes aan moet hebben staan. Gaat om oplossing 2: https://www.iculture.nl/tips/apple-tv-fotos-bekijken/

Tot voor kort heeft dit probleemloos gewerkt, tevens konden mijn schoonouders zelfstandig foto's en mappen toevoegen. Op onverklaarbare wijze werkt dit sinds kort niet meer, tot 4 of 5 folders werkt het prima.... daarna helaas niet meer. Dan wordt er alleen een draaiend wieltje op het tv scherm getoond.

Iemand bekent met dit probleem of een andere vergelijkbare oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door newtastyland op 17-12-2018 20:24 ]

Pagina: 1