Beste Tweakers,
Ooit was in een zeer fanatieke pc gamer, zeg 10 jaar geleden..
Mijn favoriete games waren CS, Cod 1,2 en 4 maar ook de oude rts spellen als command & conquer en red alert speelde ik grijs.
In die mooie oude tijd gaf ik veel geld uit aan een goed systeem, tijden zijn echter veranderd...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Oude tijden herleven, oude rts games spelen en Cod/CS. Internetten en mailen. Soms speel ik age of Empires 3 op steam
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 300, liefst zo goedkoop mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil een LG 25UMP ultra wilde monitor aanschaffen, staat los van het budget voor het systeem. Ik snap natuurlijk dat veel oude games een ultra wide resolutie niet zullen ondersteunen. De monitor wil ik puur hebben om lekker te internetten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik aan een AMD systeem.
CPU: X4 950
GPU: RX 550
Werkgeheugen: corsair 4GB
Mobo: geen idee. Als het maar goedkoop is en werkt.
Voeding: bequiet of een corsair 300w
HDD: Een SSD zal te duur zijn, ik ga dus voor een ouderwetse harde schijf. Aan 150 GB opslagruimte heb ik genoeg.
Behuizing: Sharkoon vs4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, componenten mogen tweedehands zijn als ze maar niet teveel stroom vreten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eerder genoemde games op medium kunnen spelen. Kunnen internetten op een ultra wide monitor
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wellicht is mijn budget veel te krap om een systeem te bouwen, GPU en CPU mogen wat mij betreft tweedehands zijn als ze maar niet te oud zijn. Ook heb ik bij Tweakers vraag en aanbod gekeken naar goedkope complete systemen. Ik ben echter bang dat ik iets koop dat snel stuk gaat en stiekem vind ik het ook wel leuk om zelf te knutselen.
Ooit was in een zeer fanatieke pc gamer, zeg 10 jaar geleden..
Mijn favoriete games waren CS, Cod 1,2 en 4 maar ook de oude rts spellen als command & conquer en red alert speelde ik grijs.
In die mooie oude tijd gaf ik veel geld uit aan een goed systeem, tijden zijn echter veranderd...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Oude tijden herleven, oude rts games spelen en Cod/CS. Internetten en mailen. Soms speel ik age of Empires 3 op steam
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 300, liefst zo goedkoop mogelijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil een LG 25UMP ultra wilde monitor aanschaffen, staat los van het budget voor het systeem. Ik snap natuurlijk dat veel oude games een ultra wide resolutie niet zullen ondersteunen. De monitor wil ik puur hebben om lekker te internetten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik aan een AMD systeem.
CPU: X4 950
GPU: RX 550
Werkgeheugen: corsair 4GB
Mobo: geen idee. Als het maar goedkoop is en werkt.
Voeding: bequiet of een corsair 300w
HDD: Een SSD zal te duur zijn, ik ga dus voor een ouderwetse harde schijf. Aan 150 GB opslagruimte heb ik genoeg.
Behuizing: Sharkoon vs4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, componenten mogen tweedehands zijn als ze maar niet teveel stroom vreten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eerder genoemde games op medium kunnen spelen. Kunnen internetten op een ultra wide monitor
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wellicht is mijn budget veel te krap om een systeem te bouwen, GPU en CPU mogen wat mij betreft tweedehands zijn als ze maar niet te oud zijn. Ook heb ik bij Tweakers vraag en aanbod gekeken naar goedkope complete systemen. Ik ben echter bang dat ik iets koop dat snel stuk gaat en stiekem vind ik het ook wel leuk om zelf te knutselen.