Spotify streamed ongewild naar ander huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Situatie:
Mijn zus woont in zelfde stad, ongeveer 300 meter bij mij vandaan.
WIFI kan dat absoluut niet halen.

Apparatuur:
Ik: iPhone 8 /w Spotify Premium
Zus: Sony KD43XE4077 TV /w Spotify app

Ik was bij mijn zus, iphone geconnect naar haar Sony TV, via WIFI netwerk "zus", lekker muziekje spelen via spotify op haar TV, met mijn iphone.

Ik kom thuis, geconnect naar WIFI netwerk "thuis", lekker muziekje spelen thuis, via mijn iphone.

Ik geen muziek, zus geeft me een SMSje, dat alhoewel ze fan is van Gabriella Cilmi, ze het toch niet zo hip vindt dat als ik thuis muziek opzet, het bij haar afspeelt.

Ergo: In welk universum is het mogelijk dat een niet routeerbaar protocol (ik zit op mijn WIFI (thuis), en zei op de hare (zus)) ik via Spotify Premium icm een iPhone 8 ik opeens bij haar op de televisie muziek aan het afspelen ben???

(alles meerdere keren afgesloten, maar preferred playback device bleef haar KD43XE4077, die dus niet op hetzelfde netwerk zit, en ik buiten het bereik van haar wifi was).

Iemand?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat er onderaan ergens, tenminste op Android, beschikbare apparaten of iets dergelijks. Kan zijn dat je daar connected bent met je zus TV ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:04:
Volgens mij staat er onderaan ergens, tenminste op Android, beschikbare apparaten of iets dergelijks. Kan zijn dat je daar connected bent met je zus TV ofzo..
Dat klopt, maar dat zou dus niet moeten kunnen, je MOET op hetzelfde netwerk zitten (zelfde subnet zelfs), en in range zijn, wij hebben niet eens dezelfde provider (zus KPN, ik Vodafone/Ziggo).

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 11:50

basdej

OutSystems Consultant

Ik heb ook wel eens last van die issues. Volgens mij houdt ie je apparaten in een soort cache. Soms kan ik via 4g ook spotify naar een Soundbar van Samsung streamen.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Picknickmand
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 20:23
Alleen om nieuwe apparaten te vinden moet je in hetzelfde netwerk zitten. Spotify Connect verloopt verder gewoon via de servers van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Delen jullie het account?
Dan kan als beiden Spotify open hebben, de een bij de ander muziek aanzetten.

Ook per ongeluk wel eens gedaan bij partner die ergens in een trein zat terwijl ik thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Picknickmand schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:08:
Alleen om nieuwe apparaten te vinden moet je in hetzelfde netwerk zitten. Spotify Connect verloopt verder gewoon via de servers van Spotify.
Dit dacht ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
basdej schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:07:
Ik heb ook wel eens last van die issues. Volgens mij houdt ie je apparaten in een soort cache. Soms kan ik via 4g ook spotify naar een Soundbar van Samsung streamen.
That's beside the point, zolang het apparaat (in jouw geval die soundbar) op hetzelfde netwerk zit, en allebei connected zijn, dan staat er niks in de weg om daarheen te streamen.

Mijn punt is nou juist dat het object waar ik heen streamde NIET in hetzelfde netwerk zat, en NIET in range was.
sambalbaj schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:08:
Delen jullie het account?
Dan kan als beiden Spotify open hebben, de een bij de ander muziek aanzetten.

Ook per ongeluk wel eens gedaan bij partner die ergens in een trein zat terwijl ik thuis was.
Aparte accounts

[ Voor 22% gewijzigd door zion op 11-01-2018 20:12 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zion schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:12:
[...]

That's beside the point, zolang het apparaat (in jouw geval die soundbar) op hetzelfde netwerk zit, en allebei connected zijn, dan staat er niks in de weg om daarheen te streamen.

Mijn punt is nou juist dat het object waar ik heen streamde NIET in hetzelfde netwerk zat, en NIET in range was.
Hij zegt net, via 4G. Welke soundbar heeft er een simkaart dan - spotify streamed via eigen servers, niet je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 11:50

basdej

OutSystems Consultant

[...]

mijn telefoon was verbonden met 4g (geen WIFI). De soundbar was aangesloten op mijn thuis wifi.

Ik kon vanuit het huis van mijn vriendin (den haag) naar het huis van mijn ouders (rotterdam) streamen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picknickmand
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 20:23
[...]

Ik denk dat de verwarring komt door het idee dat je de muziek vanaf je mobiel afspeelt en streamt naar de TV. Spotify Connect werkt enkel door commando's door te geven aan het apparaat dat de muziek afspeelt. Je telefoon is in dit geval alleen een soort afstandsbediening en dat werkt prima over internet via de Spotify servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
[...]

Zoals eerder aangegeven, spotify connect verloopt via de servers van spotify. En gelukkig bestaat er zoiets als internet en hoef je niet met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn. _/-\o_ _/-\o_ . Als een van de twee apparaten nou met niets verbonden zou zijn dan zou het een lichtelijk mysterie zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zion schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:06:
[...]

Dat klopt, maar dat zou dus niet moeten kunnen, je MOET op hetzelfde netwerk zitten (zelfde subnet zelfs), en in range zijn, wij hebben niet eens dezelfde provider (zus KPN, ik Vodafone/Ziggo).
Maar het kan dus wel.

Als ik op mijn werk ben (groot netwerk) en mijn vrouw is onderweg met 3G/4G aan dan kan ik muziek op haar mobiel aanzetten... Lachen geblazen :p Andersom kan zij ook muziek aanzetten als ik via de browser mijn Spotify aan heb staan.

Kortom: dit heeft niks met je eigen netwerk te maken. Dit heeft te maken met gebruikmaken van hetzelfde account en/of verschillende apparaten die je ooit hebt geconnect en die verbinding hebben met Spotify..

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 11-01-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
sypie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:16:
[...]
Maar het kan dus wel.

Als ik op mijn werk ben (groot netwerk) en mijn vrouw is onderweg met 3G/4G aan dan kan ik muziek op haar mobiel aanzetten... Lachen geblazen :p Andersom kan zij ook muziek aanzetten als ik via de browser mijn spotify aan heb staan.

Kortom: dit heeft niks met je eigen netwerk te maken. Dit heeft te maken met gebruikmaken van hetzelfde account en verschillende apparaten.
Nogmaals,
Niet hetzelfde account!
Niet dezelfde provider!
Niet hetzelfde netwerk!

@hieronder.... caps heb je gelijk in, maar had ik al aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door zion op 11-01-2018 20:19 ]

systeem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt toch je telefoon verbonden met dat ding aka je account gelinked. En hou je caps maar uit als je op zoek bent naar hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Volgens mij kan dit topic dicht, er is al meerdere keren antwoord gegeven op de vraag van de topicstarter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-10 00:09
maakt niet uit of hetzelfde account is ja of nee, zodra je eenmaal een apparaat via Spotify open heb toegevoegd en dat als je default playback device gebruikt, maakt het niet uit of je op hetzelfde netwerk zit, alles verloopt via de spotify servers (en dus internet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
zion schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:17:
[...]

Nogmaals,
Niet hetzelfde account!
Niet dezelfde provider!
Niet hetzelfde netwerk!

@hieronder.... caps heb je gelijk in, maar had ik al aangepast.
Open eens je favoriete zoekmachine (Google?) en zoek eens op Spotify Connect. Dan zie je al snel dat vele mensen hetzelfde ervaren zoals jij dat nu beschrijft.

Je koppelt een device aan jouw account, zodat je dat device kan gebruiken als "luidspreker". Hiervoor hoef je, na initiële setup, niet op hetzelfde netwerk te zitten.

Nu blijkt ook dat Spotify de moeite nog niet heeft/had genomen om een lijstje inzichtelijk te maken voor gebruikers om die devices ook weer eenvoudig te ontkoppelen - zodat je niet per ongeluk ergens anders jouw fantastische muziek afspeelt. Maar als het goed is kan je wel de rechten van die betreffende devices ergens in de account-instellingen "revoken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
peschinl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:29:
maakt niet uit of hetzelfde account is ja of nee, zodra je eenmaal een apparaat via Spotify open heb toegevoegd en dat als je default playback device gebruikt, maakt het niet uit of je op hetzelfde netwerk zit, alles verloopt via de spotify servers (en dus internet).
Dat blijkt dus, alhoewel het in de Spotify voorwaarden anders wordt gesteld. (en ik heb hem niet ingesteld als default, maar het was wel de laatste die ik gebruikt had).

Het blijft iig bizar dat elk device waar je dus (al dan niet bewust) naar connect opeens een mogelijk stream device wordt voor Spotify, dus bij deze dan ook maar meteen opgezegd.

@hierboven: dan zal ik wel te moeilijk gezocht hebben, ik kon niks vinden, maar nogmaals bedankt aan u allen, Spotify dus niks voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door zion op 11-01-2018 20:36 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-10 00:09
ik ben het met je eens dat het bizar is, ik probeer me ook een situatie voor te stellen waar het handig zou zijn om remote muziek af te spelen, je zou zeggen dat spotify dan op z'n minst even checkt de remote en de playback device op hetzelfde netwerk zitten.

je kan alle devices laten uitloggen, wellicht dat dit helpt: https://support.spotify.c...ned-in-on-another-device/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
peschinl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:36:
ik ben het met je eens dat het bizar is, ik probeer me ook een situatie voor te stellen waar het handig zou zijn om remote muziek af te spelen, je zou zeggen dat spotify dan op z'n minst even checkt de remote en de playback device op hetzelfde netwerk zitten.

je kan alle devices laten uitloggen, wellicht dat dit helpt: https://support.spotify.c...ned-in-on-another-device/
Erger nog, als iemand dus niet weet dat je alle devices kan uitloggen, kan een kwaadwillende op elk moment van de dag opeens een muziekje bij je aan zetten..... dat is genoeg om labiele mensen over het randje te duwen.....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
It's not a bug, it's a feature! Zonder gekheid, op zich wel handig dat dit kan, maar ook voor verwarring zorgt. Afmelden van apparaten is dus de oplossing maar is omslachtig op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-prom
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-06 13:32
Ik heb hetzelfde probleem; zodra een buurman zijn iPad aanzet valt bij mij de muziek uit, omdat Spotify dan via dat device afspeelt.

-We zitten niet op hetzelfde netwerk
-Ik heb nooit toestemming gegeven
-Ik kan nergens een device verwijderen in mijn instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ligt aan Spotify Connect, niet aan de devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Als ik ook maar één keer met de versterker van m'n ouders verbind, zie ik 'm daarna ~100km verderop in mijn Spotify Connect nog steeds staan als mee te verbinden apparaat :)
Op de Windows-client krijg ik hem niet weg, maar bij Android zie ik puntjes en kan ik het apparaat vergeten. Zie jij dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 09:21
zion schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Erger nog, als iemand dus niet weet dat je alle devices kan uitloggen, kan een kwaadwillende op elk moment van de dag opeens een muziekje bij je aan zetten..... dat is genoeg om labiele mensen over het randje te duwen.....
Hoe zie je dat precies voor je dan? Een kwaadwillende moet dan eerst op jouw netwerk verbonden zijn en een keer met zijn Spotify account muziek afspelen op 1 van jouw apparaten. Ik denk dat als een kwaadwillende op jouw netwerk kan komen dat ongeoorloofd Spotify afspelen wel je laatste zorg is. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Enige wat ik kan bedenken waarvoor het handig is als je bijvoorbeeld net buiten bereik van je Wifi netwerk zit en je toch je muziek wilt kunnen bedienen. Bijvoorbeeld vanuit je tuin.
Pagina: 1