Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Magic78
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-07 10:29
Onlangs hebben wij vloerverwarming laten infrezen in de bestaande dekvloer. Nu, 5 weken later, ben ik het opstartprotocol voor de vloerverwarming gaan volgen. Volgens de installateur kan ik iedere 24 uur de thermostaat op de verdeler een paar graden hoger in gaan stellen. De thermometer welke de temperatuur meet van het water dat de vloer in gaat blijft echter hangen op 20 graden. Wat ik ook doe.

Ik heb voor mijn gevoel alles al een keer nagelopen. De aanvoer, vanuit de kruipruimte, wordt warm tot heet. De thermometer is een los ding, die heb ik er al eens uitgehaald om te bekijken of deze niet defect is. Als ik hem eruit haal in met de handen opwarm loopt het metertje gewoon op.

Als ik de vuldop open draai en met de hand het water voel wat eruit komt lopen is dit ook niet echt warm.

Zie ik iets over het hoofd?

Plaatje met de installatie:

https://prnt.sc/hz4e3w

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:10
Voor de zekerheid: die vier knoppen van de verschillende groepen staan wel open?

• Magic78
Ja, die staan helemaal vol open.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Draait de pomp wel? Ik ken deze pomp, je kan hem harder zetten via het knopje. Even zoeken op internet hoe.
En staat de knop op de koud ook open?

Microkid wijzigde deze reactie 11-01-2018 19:56 (15%)

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• m4ni4k-4live
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-06 23:01
Op de koude kant kraan open zetten, (zwarte dop) is meestal een inbus bout welke nog open moet.
dus naar links draaien.

m4ni4k-4live wijzigde deze reactie 11-01-2018 20:02 (8%)

• Stoofie
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:19
Luchtbellen in de leiding?
Op deze manier krijg je de lucht nooit uit de installatie en blijft bovenin de bochten hangen.
Ik zou daar eerst maar eens een paar (automatische) ontluchters plaatsen.

• Microkid

Microkid

Virtualisatie dictator

Mocht je luchtbellen hebben: alle zones op 1 na dichtzetten en pomp zo hard mogelijk. Check of de retour dan warm wordt. Zo ja, volgende zone testen. Enz.

Microkid wijzigde deze reactie 11-01-2018 20:00 (3%)

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Magic78
Bedankt allemaal, ik ga even het e.e.a. proberen.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-07 23:20
Hoelang draai je al met een cv-aanvoer van 60C? En blijft deze ook warm over een langere tijd? Dit kan best wel even gaan duren vermoed ik, vloerverwarming is een traag iets.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• Magic78
quote:
Jim423 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:02:
Hoelang draai je al met een cv-aanvoer van 60C? En blijft deze ook warm over een langere tijd? Dit kan best wel even gaan duren vermoed ik, vloerverwarming is een traag iets.
Inmiddels draai ik al ruim 2 dagen zo. De slangen die aanvoeren voelen niet warm aan. Eerder koud.

• Lolhozer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Voelt de toevoer ook als 60 graden? En is het ook warm na die knop met 35 graden?

Waarom? Omdat het kan!!

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 09-07 19:06
Retour ventiel goed ingeregeld ?(links bovenop de verdeler) Voelen de slangen bovenaan wel warm ?

miciel wijzigde deze reactie 11-01-2018 20:08 (16%)

• Microkid

Microkid

Virtualisatie dictator

quote:
Magic78 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:04:
[...]

Inmiddels draai ik al ruim 2 dagen zo. De slangen die aanvoeren voelen niet warm aan. Eerder koud.
Als je slangen koud voelen is er geen doorstroming. Probeer mijn tip over de luchtbel eens, en ga eens zone voor zone uitproberen. Hoor je de pomp lopen? Voelt het metaal voor en na de pomp warm aan?

2400Wp zonnestroom

• m4ni4k-4live
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-06 23:01
eigenlijk is het heel simpel, cv geeft 60 graden maar word je retour ook warm zo ja is of:
1: pomp stuk.
2: of de vier kranen dicht.

Wordt de retour niet warm dan zit de kraan aan de koude zijde nog dicht. (zwarte dop links)

PS, lucht word wel weggedrukt door de pomp.

m4ni4k-4live wijzigde deze reactie 11-01-2018 20:11 (9%)

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-07 23:20
Maar hoe kan de cv aanvoerleiding dan op ~60C blijven als de cv retour dichtzit? Kan natuurlijk geen kwaad om retourventiel ff te checken.

Jim423 wijzigde deze reactie 11-01-2018 20:55 (26%)

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• Microkid

Microkid

Virtualisatie dictator

Luister anders eens met een schroevendraaier aan je oor tegen de leidingen of je geruis hoort. Dan weet je iig of er doorstroming is. Ook luisteren bij de pomp en uitgang koele kant enz.

2400Wp zonnestroom

• Stoofie
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:19
quote:
Microkid schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:00:
Mocht je luchtbellen hebben: alle zones op 1 na dichtzetten en pomp zo hard mogelijk. Check of de retour dan warm wordt. Zo ja, volgende zone testen. Enz.
quote:
m4ni4k-4live schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:07:
PS, lucht word wel weggedrukt door de pomp.
Die lucht wordt inderdaad wel uit de slangen van de vloerverwarming gedrukt, maar neem van mij aan dat als er een knappe luchtbel in de aanvoer danwel retour zit, deze er niet door de pomp uitgedrukt wordt.
Gewoon twee ontluchtertjes erop, dat zijn de kosten niet, en dan ben je zeker dat lucht niet het probleem is...

• LittleTycoon
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-07 23:41
Pomp ontlucht?

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
Geen bypass?
Hoe snel is de ketel op temperatuur, pendelt hij?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

De boel ontluchten, pompsnelheid controleren en hoe warm is de aanvoer ?

Eating Iron @ Clean, Jerk and Snatch

• FrenzyFreak
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:09
Zoals al meermaals is voorgesteld heb ik zelf ook in het begin de fout gemaakt dat ik wel de aanvoer, maar niet de retourleiding niet open had gedraaid, linksboven achter de zwarte dop. Zodra ik die open draaide werd de onderste balk direct warmer.

Kun je bevestigen dat deze open is?

Controleer ook de druk na al dat ontluchten en het openen van het circuit.

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-07 21:41

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

quote:
m4ni4k-4live schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:59:
Op de koude kant kraan open zetten, (zwarte dop) is meestal een inbus bout welke nog open moet.
dus naar links draaien.
Bij mij was dit een aantal jaren geleden ook de oplossing. Dopje eraf en als het goed is zit daar een inbus schroefje. open draaien en het moet werken.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
En was het inmiddels gelukt bij TS ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Magic78
Al met al heb ik alles geprobeerd wat jullie opperde maar is het nog niet gelukt de verwarming warm te krijgen. Er is gisteren een monteur langs geweest die het ook niet voor elkaar heeft gekregen. De leverancier gaat nu een nieuwe verdeler leveren welke 1 deze dagen wordt geplaatst.

Op de vraag wat er nu eigenlijk mis is is het antwoord: Soms loopt een bepaalde verdeler niet lekker, hij is niet stuk maar ze vervangen hem wel voor een andere model.

• Rouske
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:04
quote:
Magic78 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:50:
Al met al heb ik alles geprobeerd wat jullie opperde maar is het nog niet gelukt de verwarming warm te krijgen. Er is gisteren een monteur langs geweest die het ook niet voor elkaar heeft gekregen. De leverancier gaat nu een nieuwe verdeler leveren welke 1 deze dagen wordt geplaatst.

Op de vraag wat er nu eigenlijk mis is is het antwoord: Soms loopt een bepaalde verdeler niet lekker, hij is niet stuk maar ze vervangen hem wel voor een andere model.
In principe zou, als de pomp van de verdeler niet draait, het warme water van de aanvoer via de verdeler de retour ingedrukt moeten worden. De weg van de minste weerstand.
Naar welke kant wijst de pijl op de pomp?

Of is het nu opgelost met een nieuwe/andere verdeler?

3924Wp ZO(131°) 45°dak @ SE3680H PVoutput

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Zijn de circuits op elkaar afgeregeld? Dus gelijke doorstroming.

Heb hier de verdeler actief gemaakt, wat een verademing.

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:13
@Magic78 Hoe is dit nu afgelopen? Inmiddels lekker warme voeten? :+

(heb zelf ook vloerverwarming ... heerlijk! :D)
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True