Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cpu overvoltage error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NikayK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-11 11:45
Mijn vraag
Ik heb nooit problemen met mijn pc gehad. Maar vandaag was het raak, ik krijg steeds een cpu overvoltage error. Soms gebeurd het al als ik hem aanzet en soms lukt het om net op het bureaublad te komen en dan gaat hij weer uit.
Ik weet niet wat ik er nu mee moet doen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus M5A 78L-M/USB3 AM3+
Corsair CX750M
Amd FX 8350

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gecontroleerd of alle kabels goed overal inzitten.

Beste antwoord (via NikayK op 11-01-2018 23:08)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Dat is de verkeerde koeler voor dit soort bordjes. Die blaast namelijk niet over de VRM's waardoor die amper koeling krijgen. En dat zijn ze wel nodig.

Het goedkoopste is een geschikt moederbord te kopen. Maar persoonlijk zou ik upgraden naar Ryzen of een leuk intel setje.

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-11 20:45
Heb je het voltage opgeschroefd dan?

Don't let perfect be the enemy of good.

• NikayK
Nee, ik heb helemaal niks aan mijn pc veranderd, alleen een nieuwe videokaart een jaar geleden

• .Maarten
  • Nu online
VRM's van dat bord zijn niet heel geweldig. Het is een 4+1 VRM configuratie. Dat is heel erg minimaal voor die CPU. De VRM's zorgen voor de spanning van de CPU en waarschijnlijk zijn deze een beetje aan het eind van hun leven.

Wat voor koeler gebruik je trouwens?

[ Voor 14% gewijzigd door .Maarten op 11-01-2018 19:29 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Goedkoop bordje met 4 ongekoelde VRM's en dan een 125w TDP CPU erop gooien, dat gaat sowieso al throttlen, zonde van het geld om dan zo'n CPU te kopen... Mogelijk dat de VRMs er gewoon aan zijn...

Fixing things to the breaking point...

• NikayK
Koeler is een coolermaster hyper tx3

Gezien jullie antwoorden, wat raden jullie aan te doen?

Acties:
  • Beste antwoord

• .Maarten
  • Nu online
Dat is de verkeerde koeler voor dit soort bordjes. Die blaast namelijk niet over de VRM's waardoor die amper koeling krijgen. En dat zijn ze wel nodig.

Het goedkoopste is een geschikt moederbord te kopen. Maar persoonlijk zou ik upgraden naar Ryzen of een leuk intel setje.

• NikayK
Super erg bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1