En daarmee bedoel ik niet al die mooie GTX1070s van €250 op Marktplaats maar een ander, zeer zorgwekkend fenomeen:
Neem deze advertentie bijvoorbeeld, een splinternieuwe GTX960 4GB voor €99:
https://link.marktplaats.nl/m1242929268
Het aangeboden kaartje is GEEN GTX960 maar een GTS450 1GB met geflashte BIOS.
Op zich zijn deze praktijken al minstens 2+ jaar bekend maar helaas is er de laatste tijd echt een explosie geweest van aanbieders van dit soort neppe troep, vooral op Ebay en dan HK/China, helaas zie je deze kaarten nu ook op kleinere, lokale sites zoals Marktplaats te koop aangeboden bij diverse webwinkels.
De kaarten worden massaal op E-bay aangeboden voor 40-60 dollar. Je krijgt in bijna alle gevallen een GTS450 voor terug en soms een GTX550Ti als je een GTX750Ti denkt aan te schaffen.
Via Ebay kun je nog je geld terugvragen en de kaart houden (daarmee wil ik niemand aanmoedigen om deze rotpraktijken verder een draai te geven) maar op sites zoals Marktplaats ben je simpelweg je geld kwijt.
Neem ook even een kijkje naar deze filmpjes voor extra uitleg en tips:
YouTube: Don’t Get Scammed By This $50 GTX 960
YouTube: The Fake Chinese Graphics Cards Problem
YouTube: Fake GTX 960 graphics card eBay scam
Neem deze advertentie bijvoorbeeld, een splinternieuwe GTX960 4GB voor €99:
https://link.marktplaats.nl/m1242929268
Het aangeboden kaartje is GEEN GTX960 maar een GTS450 1GB met geflashte BIOS.
Op zich zijn deze praktijken al minstens 2+ jaar bekend maar helaas is er de laatste tijd echt een explosie geweest van aanbieders van dit soort neppe troep, vooral op Ebay en dan HK/China, helaas zie je deze kaarten nu ook op kleinere, lokale sites zoals Marktplaats te koop aangeboden bij diverse webwinkels.
De kaarten worden massaal op E-bay aangeboden voor 40-60 dollar. Je krijgt in bijna alle gevallen een GTS450 voor terug en soms een GTX550Ti als je een GTX750Ti denkt aan te schaffen.
Via Ebay kun je nog je geld terugvragen en de kaart houden (daarmee wil ik niemand aanmoedigen om deze rotpraktijken verder een draai te geven) maar op sites zoals Marktplaats ben je simpelweg je geld kwijt.
Neem ook even een kijkje naar deze filmpjes voor extra uitleg en tips:
YouTube: Don’t Get Scammed By This $50 GTX 960
YouTube: The Fake Chinese Graphics Cards Problem
YouTube: Fake GTX 960 graphics card eBay scam
[ Voor 37% gewijzigd door 454232 op 11-01-2018 18:11 ]